Bajban a Labdarúgó-Európa Bajnokság legfőbb mezszponzora

A Nike váratlan tőzsdei közleményt adott ki, hogy a negyedéves bevételek 10 százalékos, meglepetésszerű csökkenésére számít, mivel új riválisok jelentkeztek. A világ egyes számú sportszergyártója például az On-t és a Hoka-t nevezte meg vezető konkurenciaként.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A bejelentés hatására a Nike részvényei több mint 12 százalékot zuhantak a munkaidő utáni kereskedésben, ami 15 milliárd dolláros piaci értékvesztést jelenthet, ha a veszteség megmarad.

Az óriás is lépésváltásra kényszerül
Az óriás is lépésváltásra kényszerül
Fotó: Pixabay

A világ legnagyobb sportruházati vállalata azt is közölte a befektetőkkel, hogy a nemzetközi piacokon, így Kínában is a kereslet gyengülésével néz szembe.

A Nike azonban bizakodó, hogy az új termékek és a közelgő párizsi olimpiai játékok marketingkampánya segíteni fogja a vállalatot abban, hogy visszanyerje lendületét a fogyasztók körében.

A párizsi olimpia kiváló pillanatot kínál számunkra, hogy a sportról alkotott elképzelésünket közvetítsük a világgal - mondta John Donahoe vezérigazgató a kereseti felhíváson.

A társaság csökkentette a 2025-ös pénzügyi évre vonatkozó kilátásait is.

A közlemény szerint a közvetlen fogyasztói üzletág 8 százalékkal esett vissza, mivel egyes ügyfelek az épp divatosabb márkákat választották.

Van egy olyan érzés, hogy a Nike egyszerűen nem újított eleget, nem forgalmazott eleget, nem mesélt eleget a termékeiről - mondta a GlobalData Retail ügyvezető igazgatója, Neil Saunders a BBC-nek.

A Reuters szerint a sportruházati óriás azon stratégiája, hogy a Foot Lockerhez hasonló nagykereskedelem helyett saját üzletein és webhelyén értékesíti termékeit, árt az eladásoknak.

A Nike-nek újra az első lábra kell állnia, hogy rávegye az embereket a termékeinek megvásárlására - tette hozzá Saunders.

A Nike jelenleg a mezek főszponzora az UEFA Euro 2024 labdarúgótornán, megelőzve az olyan márkákat, mint az Adidas és a Puma.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo