Az élre ugrott

Az egy főre jutó GDP tekintetében Komárom-Esztergom megye a megyék rangsorában az élre került 2005-ben, az országos átlag 4,7-szeresével - mondta Agócs István, a megyei közgyűlés elnöke szerdán, az elmúlt négy évet értékelő sajtótájékoztatóján.

A megye átlagosnál nagyobb, dinamikus gazdasági fejlődése számos ipari üzem bővítésének, új vállalkozások letelepedésének, a lakásépítések és az építőipar jelentős  növekedésének, valamint új bevásárló centrumok létrehozásának köszönhető - tette hozzá Agócs István.

Komárom-Esztergom megyében egy főre 7.583 ezer forint jut a bruttó hazai termékből, ez az érték Fejér megyében 3.469 ezer, míg Veszprém megyében 1.300 ezer forint, az országos átlag 1.628 ezer forint. A gazdasági szervezetek beruházásai dinamikusan növekedtek a megyében, 2003-ban még az ország beruházásainak 10,2 százaléka jutott a régióba, 2005-ben pedig már a 11,3 százaléka. Az ipari fejlődés hordozója a gépipar lett, a betelepülő működő tőke együtt járt a csúcstechnológiát jelentő termékek előállításával. Az ipari termelés zöme korszerű infrastruktúrával ellátott ipari parkokban folyik. A megye 10 ipari parkjában több mint 200 ezer ember dolgozik.

A Komárom-Esztergom megyében bejegyzett gazdasági szervezetek beruházásainak összege  2003-ban 106,9 milliárd, 2005-ben 153,4 pedig milliárd forintot ért el.  A fejlesztések 80 százalékát az iparba tartozó vállalkozások hajtották végre, az ipari beruházások csaknem teljes egészében a gépiparban valósultak meg. A közgyűlés elnöke elmondta, a további fejlődés zálogát a megfelelő térszerkezet, a keresztirányú közlekedési kapcsolatok kialakításában látják.

Új híd, vasút

Agócs István utalt arra, hogy országosan is elfogadott a Helsinki V/C folyosónak nevezett észak-déli gyorsforgalmi út fejlesztése, amely Esztergomnál egy új Duna-híd megépítését jelenti. Az elnök emlékeztetett arra, hogy a nyomvonal kijelölése érdekében az érintett magyarországi és szlovákiai települések közlekedési szakemberek bevonásával deklarációt fogadtak el, amely szerint "a folyosó az Esztergomnál megépítendő új Duna-hídon és a Zsámbéki medencén átvezető főúton keresztül teremtheti meg Közép-Európa legversenyképesebb közlekedési tengelyét Lengyelország, Szlovákia, Magyarország és a mediterránum között, és a leghatékonyabb területfejlesztési hatásokat gyakorolja az érintett országokra".

Agócs István kitért arra, hogy a megyeszékhelyek közötti kapcsolatok közül szinte az országban egyedüliként hiányzik Tatabánya és Székesfehérvár főúti kapcsolata, ennek megvalósítása kiemelten szerepel a megye fejlesztési elképzelései között.

A megye területrendezési tervében javaslatot tettek a vasútvonalak kiépítésére Oroszlány és Mór irányában. A beruházás lehetővé tenné, hogy az oroszlányi és a tatabányai kistérség kapcsolódhasson a Székesfehérvár-Mór innovációs övezethez - mutatott rá az elnök.

Véleményvezér

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek

Magyar Péter nagy találatot vitt be a köztársasági elnöknek 

A köztársasági elnök nyugodtan találkozhat politikusokkal, nem ez dönti el a függetlenségét.
Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát

Több mint 400 százalékos haszonnal árulják a kereskedők a szabolcsi almát 

Nehéz a sorsa az almatermelőknek és a vásárlóknak, bezzeg a kereskedők.
Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében

Hadházy Ákos szerint öt és fél éve tehetetlenkedik az Ügyészség Orbán Viktor fogásza ügyében 

Iszonyúan keresik az igazságot az Ügyészségen, csak nem találják.
Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma

Rekordot döntött a külföldieknek kiadott magyarországi tartózkodási engedélyek száma 

Több tízezer ázsiai érkezett Magyarországra egyetlen év alatt.
Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek

Elképesztően nagy minimálbér-emelést terveznek 

Jön az ezer euró feletti minimálbér.
Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború

Újabb fordulóponthoz érkezett az ukrajnai háború 

Egyre durvul a háború.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo