Az ügyészek 2021 végén kezdték el a nyomozást, miután a Boeing közölte, hogy a 787 Dreamliner repülőgépének egyes alkatrészeit, amelyeket az olasz Leonardo légitársaság szállított, nem megfelelően gyártottak.
A nyomozók megállapították, hogy két olasz alvállalkozó olcsóbb és a követelményeknek nem megfelelő titán és alumínium ötvözetet használt egyes alkatrészek gyártásához, jelentős összegeket spórolva ezzel az alapanyagköltségen – áll az ügyészség közleményében.
Ez olyan repülőgép-alkatrészek megvalósítását eredményezte, amelyek statikus és feszültségállósági jellemzői lényegesen alacsonyabbak, ami kihatással volt a repülés biztonságára - mondta a déli Brindisi város ügyésze.
Az ügyben jártas két forrás azt mondta a Reutersnek, hogy a vizsgálat középpontjában a korábbi Leonardo beszállító, a Manufacturing Process Specification (MPS) és a mára csődbe ment jogelődje, a Processi Speciali áll.
Az MPS tulajdonosa, Antonio Ingrosso és apja, Vincenzo, a Processi Speciali vezetője, érintett a nyomozásban a gyanúsított hét személy közül.
A két férfi "meg van győződve arról, hogy a törvények maradéktalan tiszteletben tartásával jártak el" - mondta ügyvédjük a Reutersnek.
A hét személy most időt kap arra, hogy védekezésükben bármilyen új bizonyítékot bemutassanak, mielőtt az ügyészek döntenek arról, kérik-e a bírót a tárgyalás kiírására.