Ez bizonyára nagymértékben érinti a vasúti szállítást is, gondolok itt a Trans-Sped intermodális szolgáltatásaira.
Vitathatatlan, hogy a vasúti szállítások terén sokkal nagyobb a probléma. Az ÖBB (Österreichische Bundesbahnen, magyarul Osztrák Szövetségi Vasút) teljes hálózatát időlegesen leállították Észak-Ausztriában és a környező régiókban. Ez azt jelenti, hogy az intermodális szolgáltatásunk, amely Magyarországot köti össze Németországgal, teljesen megbénult. Ennek oka, hogy normál esetben a mi félpótkocsijainkat vasútra tesszük, és azokat Ausztrián keresztül szállítjuk tovább, azonban most ezek a konténerek vágányokon állnak. Ez nemcsak a szállítmányok késését eredményezi, hanem a teljes logisztikai láncolatot megakasztja. Jelenleg négy-öt napos csúszásokra lehet számítani a vasúti szállítmányozásban, de a helyzet napról napra változik, így folyamatosan figyelemmel kell kísérnünk az eseményeket. Nem zárhatjuk ki, hogy ez a csúszás tovább növekszik.
Milyen egyéb problémákra lehet számítani a vasúti fuvarozásban?
Az egyik legnagyobb probléma a vasúti pályákon kialakult torlódás, ugyanis az osztrák vasútvonalakon sziklaomlások, sárlavinák és elöntött területek akadályozzák a forgalmat, és ezeket a romokat sok időbe telik elmozdítani. Többek között az ilyen katasztrofális események vezettek oda, hogy Németországban, ezen belül is a Bajor tartományban hatalmas mennyiségű tehervonat torlódott fel, és a vonatok csak rövidített szakaszokon közlekednek. Ilyen helyzetben nem könnyű alternatív útvonalakat találni a vasúti szállításra, hiszen a nehéz tehervonatok csak bizonyos pályákon közlekedhetnek, és nem használhatnak minden mellékvonalat.