Árvíz: mekkora ütést kapott a logisztikai szektor?

A kialakult katasztrófahelyzetre elsők között a logisztikai szektornak kellett válaszolnia. Vajon hogyan befolyásolja a sofőrök munkáját, az áruszállítás sikerességét és a partneri kapcsolatokat a Közép-Európát, köztük Magyarországot is sújtó árvíz? Mihályka Dávid, a Trans-Sped szakértője válaszol.

Ez bizonyára nagymértékben érinti a vasúti szállítást is, gondolok itt a Trans-Sped intermodális szolgáltatásaira.

Vitathatatlan, hogy a vasúti szállítások terén sokkal nagyobb a probléma. Az ÖBB (Österreichische Bundesbahnen, magyarul Osztrák Szövetségi Vasút) teljes hálózatát időlegesen leállították Észak-Ausztriában és a környező régiókban. Ez azt jelenti, hogy az intermodális szolgáltatásunk, amely Magyarországot köti össze Németországgal, teljesen megbénult. Ennek oka, hogy normál esetben a mi félpótkocsijainkat vasútra tesszük, és azokat Ausztrián keresztül szállítjuk tovább, azonban most ezek a konténerek vágányokon állnak. Ez nemcsak a szállítmányok késését eredményezi, hanem a teljes logisztikai láncolatot megakasztja. Jelenleg négy-öt napos csúszásokra lehet számítani a vasúti szállítmányozásban, de a helyzet napról napra változik, így folyamatosan figyelemmel kell kísérnünk az eseményeket. Nem zárhatjuk ki, hogy ez a csúszás tovább növekszik.

Milyen egyéb problémákra lehet számítani a vasúti fuvarozásban?

Az egyik legnagyobb probléma a vasúti pályákon kialakult torlódás, ugyanis az osztrák vasútvonalakon sziklaomlások, sárlavinák és elöntött területek akadályozzák a forgalmat, és ezeket a romokat sok időbe telik elmozdítani. Többek között az ilyen katasztrofális események vezettek oda, hogy Németországban, ezen belül is a Bajor tartományban hatalmas mennyiségű tehervonat torlódott fel, és a vonatok csak rövidített szakaszokon közlekednek. Ilyen helyzetben nem könnyű alternatív útvonalakat találni a vasúti szállításra, hiszen a nehéz tehervonatok csak bizonyos pályákon közlekedhetnek, és nem használhatnak minden mellékvonalat.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo