Hogyan kezeli ezt a helyzetet a Trans-Sped?
Az ügyfeleink felé naprakész információkat nyújtunk, ami egy ilyen kritikus helyzetben kulcsfontosságú minden szereplő számára. Ezzel párhuzamosan folyamatosan egyeztetünk a vasúti társaságokkal, és a szállítmányok állapotáról percről percre pontos információkat adunk az érintett feleknek, ideértve a munkavállalókat, illetve a partnercégeket. Ezzel biztosítjuk az ügyfelek számára, hogy tudják, mikorra várhatják az áruk megérkezését. Jelenleg néhány napos csúszásokról beszélhetünk, viszont ahogy már említettem, ez bármikor változhat. Hogy mit tehetünk a helyzet optimalizálása érdekében? Amennyiben lehetséges, az érintett szállítmányokat visszatereljük a közútra, hogy minimalizáljuk a késéseket. Ez persze nem minden esetben megoldható, hiszen az intermodális szállítások célja éppen az, hogy környezetbarátabb módon, vasúton juttassuk el az árut a megrendelőknek.
Ez egy ördögi kör. Beszélhetünk az anyagi károkról?
Természetes, hogy az ilyen helyzetek költségnövekedéssel járnak. A szállítási útvonalak megváltoztatása, a késések és az alternatív megoldások alkalmazása mind extra költségeket jelentenek a vállalat, illetve a partnercégek számára. Ezt az ügyfelekkel is közölnünk kell, hiszen a jelen helyzetekben költségnövekedéssel kell számolniuk. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy mindenhol egyformán nőnének a költségek, elvégre a helyzet régióról régióra változik.
Hosszú távon hozzá kell szoknunk az ilyen extrém helyzetek kezeléséhez?