Támogatásként kizárólag valamilyen költségtérítésről lehet szó. Abban az esetben, ha otthoni internet kapcsolat nem volt garantált, akkor a munkáltató biztosítja a netet. De egyéb költségek is kismértékben megtérítésre kerülhetnek. „Itt viszont le kell szögezni, hogy ha összevetjük a munkáltató megtakarítását például a munkába járás költségeivel, akkor jelentős megtakarítást tapasztalunk a cég részéről. És akkor csak egy példát említettem” – tette hozzá.
Rengeteg a tisztázatlan kérdés
A VDSZ elnöke szerint, ha kizárólag az otthoni munkavégzést nézzük, sok kérdés akár a mai napig nem tisztázódott, vagy kérdés maradt.
„Vegyük például a hazavitt számítástechnikai eszközök elhelyezésének problematikáját, a munkavédelmi vagy felelősségi kérdéseket. De nem egyértelmű azon munkavállalók felelőssége sem, akik olyan adatokkal dolgoznak, amelyek GDPR vagy egyéb adatkezelési kérdéseket vet fel. Mondjuk egy ügyfélszolgálat esetében, ahol az előfizető személyes vagy gazdasági adatait kezeli az adott dolgozó otthon” – sorolja aggályait Székely.
Az elnök szerint összességében el kell mondani, hogy a home office nagyon népszerűvé vált, ami nagy veszéllyel járhat.
„Nem csak a >>jaj de jó itthon tudok lenni<< érzésre gondolok, aminek szociális kapcsolati veszélye is van, hanem a munkavállalók sokkal kiszolgáltatottabbakká válnak. Azért ha valaki egy cég telephelyén végzi a munkáját egy bizonyos munkaidő adott, de több alkalommal tapasztaljuk, hogy az otthon dolgozók nem csak a 8 órában állnak rendelkezésre. A >>még este megnézem, mit írt a főnök<< effektus sok helyen azt eredményezi, hogy akár késő este is vissza-visszatér az ember és elkezd dolgozni. És ez nagyon nem jó. Erre készül most egy Európai Uniós szabály” – tette hozzá a VDSZ elnöke.