Ha valaki ma végigmegy az M1-esen nagy átlagban úgy négy balesettel találkozik. Már 20 éve látszott, hogy kétszer három sávosra kellene bővíteni a Bécs-Budapest autópályát. Most nagy duzzogva nekiálltak a tervezésnek. Sok emberélet és rengeteg anyagi kár után. A stadionépítés jellemzően egyáltalán nem állami feladat, az infrastruktúraépítés és karbantartás viszont abszolút. A friss statisztikák szerint egyre gyakrabban törnek a magyar autók és benne az emberek. Az 51-es főút olyan nyomvályús, hogy egyszerűen csoda, miszerint nincs ott több tragédia. Már Romániában nincsenek ilyen állapotú főutak. A mobilitás növekedésének számítása egyszerű általános iskolás matematika, miért nem lehet stadionok helyett inkább utakat építeni?
Az öregségi nyugdíjak minimum összege 28500 forint. Kevesebb jut egy napra, mint 1000 forint. Ha valaki hajléktalan, akkor tud belőle venni egy fél kiló kenyeret és 20 deka felvágottat. Ha nem hajléktalan, akkor semmit. Jellemzően olyan emberek kapják, akik egész életükben saját földjeiken dolgoztak a ház körül és eltartották magukat. Időskorukra azonban már nem feltétlenül tudják megtermelni saját részükre az ennivalót. Ők tényleg ennyit érnek a magyar közösségnek? Ha igen, akkor legalább ne nyugdíjnak hívjuk, amit kapnak, hanem nemzeti alamizsnának.
Sok helyen egy egyszerű laborvizsgálatra heteket kell várni. A Kádár-rendszerben jobb volt a helyzet. Tisztán állami feladat az egészségügy. Miért nem lehet többet költeni erre a területre, akár a stadionépítések kárára? Még a legegyszerűbb piaci szabályok szerint is kicsit problémásabb helynek tűnnek a teli rendelők, mint az üres stadionok. Egyikre nagy kereslet van, a másikra alig, arról nem beszélve, hogy a sportolóknak is szükségük van laborvizsgálatokra. Szoboszlai Dominik tehetsége és menedzselése nem a stadionoknak köszönhető, hanem szüleinek, valamint a külföldi klubokban töltött hasznos időnek. Miért nem csináljuk jobban?