A terror hatásai a közvélemény szerint

A magyar közvélemény fele úgy vélekedik, hogy általában véve nem lesz ránk hatása az USA elleni terrortámadásoknak. A közvélemény másik fele szerint nálunk a gazdaságot, külpolitikát és nemzetközi turizmust érintik legerősebben a szeptember 11-i terrorcselekmények következményei.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK Piackutató Intézet felmérésének eredményeként a 14 évesnél idősebb felnőtt lakosság fele gondolja úgy, hogy „általában véve lesz valamilyen hatása az amerikai eseményeknek ránk nézve.” Mely területeket éri a legerősebb hatás? Azok közül, akik szerint lesz ránk hatása az eseményeknek, a többség nevezte meg a gazdaságot és a külpolitikát.
Egyharmadnál nagyobb arányt képviselnek, akik a nemzetközi turizmust, belpolitikát, továbbá médiát említik.
Egyharmados arány alatt marad sorrendben az erkölcs, fogyasztás és kultúra.
A kutatást reprezentatív országos mintán végezték a GfK munkatársai, tele-fonos A fogyasztás várható változásaira vonatkozó kérdésre a válaszadók eléggé egységes véleményt képviselnek: nem számolnak azzal, hogy az emberek a terrorcselekmények nyomán kevesebbet fognak költeni vagy fogyasztani.
Azt viszont már a megkérdezettek jó egyharmada gondolja, hogy az emberek inkább napi cikkeket, élelmiszereket vásárolnak, és kevesebbet költenek tartós fogyasztási cikkekre. Ezt a felfogást a viszonylag egyöntetű összképen belül leginkább a 40-59 évesek, nyolc általánost vagy kevesebbet végzettek és nők képviselik.

Németországi kutatások
A hasonló témában végzett németországi kutatások eredményei azt mutatják, hogy az ottani közvélemény szerint a német gazdaság recesszió határán van. A német fogyasztók konjunktúra-elvárásai 2000 közepe óta összeomlottak, állapítja meg a nürnbergi székhelyű GfK-csoport legfrissebb jelentése. Októberben a mutató tovább esett, és majdnem eléri az 1992-93-as recesszió szintjét.
A folyamat első sorban a világgazdaság helyzetét tükrözi, ami egyre inkább befolyásolja a német fogyasztók hangulatát. Annak ellenére, hogy a hangulat már jóval szeptember 11 előtt elromlott, nem kizárható, hogy az események még inkább rontottak a helyzet megítélésén.
A német GfK most közzétett tanulmánya rámutat: Annak ellenére, hogy általában a gazdaság visszaesésével számol a német közvélemény, a személyes jövedelem kilátásait pozitívabban ítéli meg.
„A fogyasztók pillanatnyilag nyilvánvalóan abból indulnak ki, hogy a szeptember 11-i események egyelőre nem befolyásolják negatívan a jövőbeli jövedelmüket” – állapítja meg a nürnbergi GfK-jelentés.
Hozzáteszi, hogy a jelenlegi hangulat alapján most nem feltételezhető a magán fogyasztás drasztikus visszaesése. Bár a magán fogyasztástól egyelőre a német gazdaságot fejlesztő jelentős impulzusok sem várhatók.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo