Másodszorra is megnyerte ugyanazt a megbízást a Stadler Rail AG: a MÁV Rt. a svájci cégnek ítélte oda az üzletet az elővárosi motorvonatok szállítására és üzemeltetésére. Ez a június 1-én közzé tett bejelentés ugyanazt jelenti, mint a március közepén is bejelentett elsőség, amelyet azonban akkor a Közbeszerzési Döntő Bizottság érvénytelenített.
A másfél hónappal ezelőtti stop óta a két legérdekeltebb fél, a Stadler Rail AG, valamint a második helyre kényszerült német Bombardier folyamatos nyilatkozat háborút folytatott egymással, s eközben a verseny sem állt le közöttük: pro és kontra lefelé mentek az árakkal. A svájciak azt is a szemére vetették a döntőbizottsági kifogást benyújtó Bombardier-nek, hogy húzza az időt, a MÁV pedig, bár nem élt jogorvoslattal, de közzé tette, nem ért egyet a Közbeszerzési Döntő Bizottsággal. Volt egy rövid idő, amikor úgy nézett ki, sem a Stadler, sem a Bombardier nem jut egyről a kettőre a háborúskodással, s a francia Alstom, a verseny eredetileg harmadik helyezettje szerezheti meg a megbízást. De ez az ex-lex állapot azért nem tartott sokáig, a két ténylegesen versengő cég árajánlatokkal előállva teljesen élessé tette a verseny, azaz annak június 1-ig tartó második menetét. Egy hete ismét nyilatkozatok láttak napvilágot, a Stadler egészen odáig ment, hogy ellenfele ajánlatát egyszerűen komolytalannak minősítette, s leszögezte: a németek megsértették a pályázati kiírást, a közbeszerzési törvényt és a verseny tisztaságát.
Június 1-én a MÁV-székházban lezajlott eredményhirdetés során a vasúttársaság nem második helyezettnek, hanem a versenyből kizártnak tekintette Bombardier-t. A németek olyan úgynevezett keresztfinanszírozásos árszorzót alkalmaztak az ár meghatározásánál, amellyel irreális végeredményhez jutottak, pontosabban: komolytalan árajánlatot tettek.
Azaz a csaknem 130 milliárd forintos, kétszer harminc motorvonatról szóló üzletet a Stadler nyerte el. Sőt az üzlet maga is létre jön, a MÁV ugyanis nem áll el a beszerzéstől, illetve nem áll elő csak mozdonyvásárlásról szóló - nemrégiben megszellőztetett - tervével. Időközben a Stadler cég és magyar konzorciális partnere, a Transelektro már kommentálta is a MÁV június 1-én délben közzétett eredményhirdetését.
A Piac & Profithoz eljuttatott Stadler-közlemény szerint A MÁV első lépésként 30 négyrészes FLIRT (Flinker Leichter Innovativer Regional Triebzug) típusú motorkocsit vásárol, további 30 vonatra vonatkozó opcióval. A nagyon szoros gyártási határidő miatt a Stadler a szerződés mielőbbi aláírására törekszik. És reméli, hogy a vesztes Bombardier által eddig folytatott időhúzási taktika - amely az egész eljárást csak drágábbá és hosszadalmasabbá teszi - nem veszélyezteti a szerződés gyors aláírását, valamint azt, hogy a FLIRT vonatok minél hamarabb a magyar utasok rendelkezésére állhassanak. A Stadler tervei között az is szerepel, hogy a Ganz Transelektróval együtt Magyarországról kiindulva további közép- és kelet-európai pályázatokon vesz részt. A motorvonatok gyártásának svájci részaránya induláskor mintegy 75%. A 30 vonatból 15-öt összeszerelt állapotban szállítanak Bussnangból Magyarországra. A további 15 vonat esetében a felépítményt, valamint a futóműveket Svájcban gyártják, a végösszeszerelés viszont már Magyarországon, a Ganz Transelektro Közlekedési Rt. koordinálásával történik. A magyar hozzáadott érték aránya a karbantartással együtt - amelyhez a Stadler a motorvonatok karbantartására szolgáló szervizközpontot épít - az induló 20 százalékról 40 százalékra emelkedik majd. A beruházás megvalósulásával 2250 magyar munkahely jön létre. Az új vonatokat a Budapest-Székesfehérvár, Budapest-Pusztaszabolcs, és Budapest-Tatabánya vonalon kívánják közlekedtetni.