A fejlesztők a kedvezmények széles skáláját nyújtják, hogy megnyerjék a bérlőket a bérleti díj csökkentésétől a bérleti díjmentes időszakok nyújtásán át, extra műszaki tartalom mellett néha még a költözési költségeket is átvállalják attól függően, hogy mennyire sürgős az adott háznak az irodaterületek mielőbbi értékesítése, bérbeadása, illetve az adott bérlő megfogása. Különösen fontos ez akkor amikor 2006-ban közel 200.000 négyzetméter új irodaterület kerül piacra, mely 2007-ben újabb 200.000 négyzetméterrel egészülhet ki.
Érdemes megjegyezni, hogy alapvetően burkolt ellenérdek van a bérlő és a fejlesztő között, hiszen ez utóbbi befektetői szemmel tekint az ingatlanra, az esetek zömében a megtöltött épület továbbértékesítésre kerül ingatlanalapok, vagy más befektetők felé. Minthogy a papíron fizetett bérleti díj (nominál bérleti díj) az eladásnál jelentkező hozamelvárás (yield) egyik legfontosabb tényezője, a tulajdonosnak az az érdeke, hogy ezt a díjat minél magasabb szinten tartsa és inkább egyéb kedvezményeket tegyen. Ezek a kedvezmények elsősorban bérleti díjmentes időszak formájában, másodsorban extra műszaki tartalom biztosításával, (pl. üvegfal gipszkarton helyett, gyengeáramú hálózat kiépítése, stb.) jelentkeznek.
A bérlő érdeke pont ellenkező, ő költség oldalról közelíti meg az irodabérletet és általában az az érdeke, hogy a havi fix kiadást a lehető legalacsonyabb szintre csökkentse, így neki lehet, hogy másodlagos az esetleges extra műszaki tartalom. Ezt támasztja alá az iroda.hu májusi szavazása is, ahol "Az Ön számára milyen jellegű engedmény a legkedvezőbb egy hosszú távú bérleti szerződésnél?" kérdésre több mint 65% tette le voksát a bérleti díj csökkentése mellett. A díjmentes időszak kompromisszumos megoldás szokott lenni, mely 1-2 hónaptól hosszabb, 5 éves szerződésnél a 3-4 hónapot is elérheti.
Fejlesztő és fejlesztő között is van azonban különbség. A klasszikus irodafejlesztők (akik eladásra építik az irodaházakat) szívesebb adnak díjmentes hónapokat kedvezményként, vagy költözési hozzájárulást. Míg a hosszú távon gondolkodó befektetők hajlandóak a bérleti díjból is engedményeket adni, hiszen náluk nem annyira fontos, hogy a jövőbeni bevételeket mesterségesen magasan tartsák, nekik egy adott időszakra vetített effektív bevétel az elsődleges szempont.
A prémium kategóriás irodaházak jó példával szolgálnak arra vonatkozólag, hogy az extra szolgáltatások mennyire fontosak a bérlőknek, hiszen ők nem engednek a bérleti díjból, magas szinten tartják azt. Jó példa erre a Roosevelt ház, mely kiemelt lokációval kívánja megcélozni jövőbeni partnereit, extra szolgáltatásként pedig saját Roosevelt kártyát ad bérlőinek, mellyel különböző kedvezményeket vehetnek igénybe. A másik hasonló példa a szemben elhelyezkedő Lánchíd Palota prémium bérleti díjaival, kiemelkedő lokációjával, magas presztízsértékével egyedülállónak számít egyenlőre a magyar piacon. A díjban azonban mindkét esetben pszichikai tényezők is szerepet játszanak: magas reprezentáció, PR-faktorok, különleges szolgáltatások.