A káoszból kivezető út?

Valóban a káosz vár a reklámipar szereplőire, akik nincsenek felkészülve az internet hozta kihívásokra? Képes lesz a Sony PS3 konzolja lenyomni a Microsoft Xbox360-at? Tényleg befellegzett a hagyományos médiamárkáknak? Többek közt ezekre a kérdésekre kaphatnak választ, akik ellátogatnak az idei Nagy Kreatív Nap konferenciára.

You Tube killed the video star" - idézte elferdítve a Buggles zenekar ismert slágerét egy írásában nemrég Bob Garfield, az Advertising Age reklámipari szaklap vitriolos tollú publicistája és hivatalos megmondóembere. Mit tud kezdeni a kommunikációs és reklámipar az MTV-generáció eltűnésével, a videómegosztók hihetetlen sebességű népszerűsödésével, a médiapiac totális átalakulásával - kérdezi Garfield? A szakember feltevése szerint a szereplők többségének koránt sincsenek kész válaszaik, ami egyenes út a reklámpiaci káosz felé.

Garfield szerint ugyanis az internet még koránt sem elég fejlett ahhoz, hogy átvegye a legnagyobb hirdetők büdzséjének nagyobb részét, illetve hogy képes legyen megfelelő tartalommal kielégíteni a szélesebb közönséget. Hiába volna kész erre már a legnagyobb hirdetők közül is jó néhány cég, a reklám- és médiaipar egyelőre nem tud számukra kielégítő megoldásokat nyújtani. Aki meghallgatná Garfield elméletének részleteit, netán vitatkozni akar vele, megteheti ezt személyesen április 26-án a Nagy Kreatív Nap konferencián.

Rajta kívül előadást tart még Hal Bame, a Sony PlayStation3 (PS3) játékkonzol kommunikációjáért a keleti régiókban felelős kereskedelmi és marketingigazgató, aki arról fog beszélni, hogy a Sony milyen stratégiával közelítette meg a régiót és hogyan találták meg az egyes országokban a megfelelő ügynökségi partnereket. Bame bár itt él, elég ritkán jár, és még ritkábban ad elő Budapesten, prezentációja tehát igazi csemegének ígérkezik.

Ugyancsak izgalmasnak ígérkezik John Pallantnak, a Saatchi & Saatchi reklámügynökségi hálózat Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős regionális kreatívigazgatójának az előadása. A pszichológusként végzett, de közel két évtizede a világ reklámiparának élvonalában dolgozó, számos nemzetközi kreatívdíjjal kitüntetett Pallant arról fog beszélni, hogy hogyan kell működnie egy kreatívcsapatnak ahhoz, hogy a jelentősen megváltozott és folyamatosan változó médiapiacon képes legyen ne csak sikeresen kialakítani, de állandóan "karban is tartani" egy-egy márka arculatát, méghozzá úgy, hogy mindez üzleti értelemben is sikeres legyen.

Merre tart a magyar piac?

A konferencia első és egyetlen hosszabb magyar nyelvű előadását Máth Andrástól, a Ringier kiadó kutatási vezetőjétől hallgathatják majd meg a résztvevők. Máth nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy megjósolja, merre tart 2007-ben a magyar médiapiac, milyen kihívások, nehézségek és sikerek várnak az egyes konkrét szereplőkre.

A szekcióbeszélgetések fő témái a tendereztetéssel kapcsolatos kérdések és az ügynökségválasztás problémái lesznek. Külön szekció foglalkozik majd a közbeszerzési tenderekkel. Az év második felében több milliárd forint értékben írnak majd ki ilyen pályázatokat európai uniós és hazai, állami kommunikációs feladatokra. A kormányzati megszorítások a magánszektor hirdetési költségvetéseit csökkentették, így az plusz milliárdoknak különös jelentősége lesz a reklámpiacon. #page#Fontos kérdés, hogy hogyan készüljenek az ügynökségek egy ilyen feladatra. Akik  erre választ keresnek: Szigetvári Viktor, a Szigetvári és Társai tanácsadócég vezetője, Gulyás János, a Young & Rubicam, ügyvezetője és Megyer Örs közbeszerzési szakértő.

Egy másik szekció résztvevői (Vígh András, a Zenith Optimedia, médiaügynökség regionális vezetője, Südy György, a GlaxoSmithKline gyógyszergyár beszerzési vezetője és Mészáros Zsolt, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója) arról beszélgetnek majd, hogyan zajlik a tendereztetés a gyakorlatban, milyen szempontok alapján választ partnert a megbízó, és mi vár az ügynökségekre a végső kiválasztásig.

A harmadik kerekasztal-beszélgetés azzal a problémával foglalkozik, hogy az ügyfelek számára milyen előnyöket és milyen hátrányokat jelent, ha egyszerre több ügynökségi partnerrel is együtt kell működniük. Hogyan lehet ilyen rendszerben megőrizni a márka egységes arculatát, miért jó ez a hirdetőnek és mit profitálhatnak belőle az ügynökségek? Ezekről vitatkozik majd Halász Katalin, a Coca-Cola regionális marketingmenedzsere,  Mentes Endre, az ACG.Hey reklámügynöskég kreatívigazgatója és Liptay Gabriella, a T-Mobile megbízott kommunikációs igazgatója.

Digitális technológia

Izgalmas beszélgetésre számíthatnak a médiaszekció hallgatói is. A szekcióban elhangzó rövid előadások, majd az ezeket követő beszélgetés azt próbálják körüljárni, hogy vajon van-e értelme médiamárkákat építeni a digitális technológia terjedése okán hihetetlenül megnövekedett tartalompiacon. Nem inkább olyan tartalom-márkákra volna-e szükség ezek helyett, amelyek a médiatípus, a csatorna formájától, fizikai adottságaitól függetlenül lehetővé teszik az adott brand terjesztését. Akik a válaszokat keresik majd: Katarzyna Kieli, a Discovery Networks európai regionális vezetője, Gosztonyi Csaba, a Carbon Group Communications ügyvezető igazgatója, Szász Dániel, a T-Online vezérigazgató-helyettese, Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője és Árpa Attila producer.

A meghívott vendégek ugyancsak igyekeznek választ találni arra a kérdésre, hogy hogyan tudnak a médiamárka-tulajdonosok megfelelő ügynökségi partnert választani a médiumok előtt álló márkaépítési és egyéb stratégiai kommunikációs feladatokhoz. A legfontosabb kérdés természetesen az, hogy milyen médiamárkák azok, amelyek sikerre számíthatnak 2007-ben Magyarországon és melyek azok, amelyek felett eljárt az idő, amelyek megújulásra szorulnak.

Véleményvezér

Elszabadultak a Magyar Posta árai

Elszabadultak a Magyar Posta árai 

Ez most nem finom.
Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak

Nem sikerült az első versenyképességi vizsgája Magyarországnak 

Az egykori magyar sikerágazat rosszul teljesít.
Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t

Szlovákiába érdemes menni élelmiszert vásárolni, a mélybe vitték az ÁFA-t 

Lassan bármerre megyünk kisebb árakkal találkozunk, mint itthon.
Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort

Hadházy Ákos megtalálta Orbán Viktort 

Reméljük lesz indiai szelfi is.
Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk

Megvan az új lengyel minimálbér, alulmaradtunk 

Hol van már a Magyarország jobban teljesít szlogen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo