You Tube killed the video star" - idézte elferdítve a Buggles zenekar ismert slágerét egy írásában nemrég Bob Garfield, az Advertising Age reklámipari szaklap vitriolos tollú publicistája és hivatalos megmondóembere. Mit tud kezdeni a kommunikációs és reklámipar az MTV-generáció eltűnésével, a videómegosztók hihetetlen sebességű népszerűsödésével, a médiapiac totális átalakulásával - kérdezi Garfield? A szakember feltevése szerint a szereplők többségének koránt sincsenek kész válaszaik, ami egyenes út a reklámpiaci káosz felé.
Garfield szerint ugyanis az internet még koránt sem elég fejlett ahhoz, hogy átvegye a legnagyobb hirdetők büdzséjének nagyobb részét, illetve hogy képes legyen megfelelő tartalommal kielégíteni a szélesebb közönséget. Hiába volna kész erre már a legnagyobb hirdetők közül is jó néhány cég, a reklám- és médiaipar egyelőre nem tud számukra kielégítő megoldásokat nyújtani. Aki meghallgatná Garfield elméletének részleteit, netán vitatkozni akar vele, megteheti ezt személyesen április 26-án a Nagy Kreatív Nap konferencián.
Rajta kívül előadást tart még Hal Bame, a Sony PlayStation3 (PS3) játékkonzol kommunikációjáért a keleti régiókban felelős kereskedelmi és marketingigazgató, aki arról fog beszélni, hogy a Sony milyen stratégiával közelítette meg a régiót és hogyan találták meg az egyes országokban a megfelelő ügynökségi partnereket. Bame bár itt él, elég ritkán jár, és még ritkábban ad elő Budapesten, prezentációja tehát igazi csemegének ígérkezik.
Ugyancsak izgalmasnak ígérkezik John Pallantnak, a Saatchi & Saatchi reklámügynökségi hálózat Európáért, a Közel-Keletért és Afrikáért felelős regionális kreatívigazgatójának az előadása. A pszichológusként végzett, de közel két évtizede a világ reklámiparának élvonalában dolgozó, számos nemzetközi kreatívdíjjal kitüntetett Pallant arról fog beszélni, hogy hogyan kell működnie egy kreatívcsapatnak ahhoz, hogy a jelentősen megváltozott és folyamatosan változó médiapiacon képes legyen ne csak sikeresen kialakítani, de állandóan "karban is tartani" egy-egy márka arculatát, méghozzá úgy, hogy mindez üzleti értelemben is sikeres legyen.
Merre tart a magyar piac?
A konferencia első és egyetlen hosszabb magyar nyelvű előadását Máth Andrástól, a Ringier kiadó kutatási vezetőjétől hallgathatják majd meg a résztvevők. Máth nem kevesebbre vállalkozik, mint hogy megjósolja, merre tart 2007-ben a magyar médiapiac, milyen kihívások, nehézségek és sikerek várnak az egyes konkrét szereplőkre.
A szekcióbeszélgetések fő témái a tendereztetéssel kapcsolatos kérdések és az ügynökségválasztás problémái lesznek. Külön szekció foglalkozik majd a közbeszerzési tenderekkel. Az év második felében több milliárd forint értékben írnak majd ki ilyen pályázatokat európai uniós és hazai, állami kommunikációs feladatokra. A kormányzati megszorítások a magánszektor hirdetési költségvetéseit csökkentették, így az plusz milliárdoknak különös jelentősége lesz a reklámpiacon. #page#Fontos kérdés, hogy hogyan készüljenek az ügynökségek egy ilyen feladatra. Akik erre választ keresnek: Szigetvári Viktor, a Szigetvári és Társai tanácsadócég vezetője, Gulyás János, a Young & Rubicam, ügyvezetője és Megyer Örs közbeszerzési szakértő.
Egy másik szekció résztvevői (Vígh András, a Zenith Optimedia, médiaügynökség regionális vezetője, Südy György, a GlaxoSmithKline gyógyszergyár beszerzési vezetője és Mészáros Zsolt, a Borsodi Sörgyár marketingigazgatója) arról beszélgetnek majd, hogyan zajlik a tendereztetés a gyakorlatban, milyen szempontok alapján választ partnert a megbízó, és mi vár az ügynökségekre a végső kiválasztásig.
A harmadik kerekasztal-beszélgetés azzal a problémával foglalkozik, hogy az ügyfelek számára milyen előnyöket és milyen hátrányokat jelent, ha egyszerre több ügynökségi partnerrel is együtt kell működniük. Hogyan lehet ilyen rendszerben megőrizni a márka egységes arculatát, miért jó ez a hirdetőnek és mit profitálhatnak belőle az ügynökségek? Ezekről vitatkozik majd Halász Katalin, a Coca-Cola regionális marketingmenedzsere, Mentes Endre, az ACG.Hey reklámügynöskég kreatívigazgatója és Liptay Gabriella, a T-Mobile megbízott kommunikációs igazgatója.
Digitális technológia
Izgalmas beszélgetésre számíthatnak a médiaszekció hallgatói is. A szekcióban elhangzó rövid előadások, majd az ezeket követő beszélgetés azt próbálják körüljárni, hogy vajon van-e értelme médiamárkákat építeni a digitális technológia terjedése okán hihetetlenül megnövekedett tartalompiacon. Nem inkább olyan tartalom-márkákra volna-e szükség ezek helyett, amelyek a médiatípus, a csatorna formájától, fizikai adottságaitól függetlenül lehetővé teszik az adott brand terjesztését. Akik a válaszokat keresik majd: Katarzyna Kieli, a Discovery Networks európai regionális vezetője, Gosztonyi Csaba, a Carbon Group Communications ügyvezető igazgatója, Szász Dániel, a T-Online vezérigazgató-helyettese, Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi képviselője és Árpa Attila producer.
A meghívott vendégek ugyancsak igyekeznek választ találni arra a kérdésre, hogy hogyan tudnak a médiamárka-tulajdonosok megfelelő ügynökségi partnert választani a médiumok előtt álló márkaépítési és egyéb stratégiai kommunikációs feladatokhoz. A legfontosabb kérdés természetesen az, hogy milyen médiamárkák azok, amelyek sikerre számíthatnak 2007-ben Magyarországon és melyek azok, amelyek felett eljárt az idő, amelyek megújulásra szorulnak.
- Esemény: Nagy Kreatív Nap
- Időpont: április 26 csütörtök
- Helyszín: Europe Congress Center, Budapest, 1021, Hárshegyi út 5-7.
- További információ és részletes program