„Napjainkban egyre nagyobb szerepet kap a bértranszparencia. A cégek egyre inkább nyíltan kommunikálják a bérezési struktúrájukat, a fizetési skálákat, és igyekeznek biztosítani, hogy a munkavállalók tisztában legyenek a bérek alakulásával a különböző pozíciókban. A globalizáció hatására a cégek egyre inkább globális munkaerőt alkalmaznak és ennek megfelelően alakítják a bérpolitikát. Figyelembe veszik a különböző földrajzi helyek közötti bérkülönbségeket és a helyi piacon versenyképes kompenzációs csomagot kínálnak” – emeli ki a Jobtain szakértője.
A bérbenchmarking szerepe felértékelődik
A bérbenchmarking alapvetően azért fontos, mert lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy megértsék, hol helyezkedik el a bérezésük iparági és piaci szinten, hogyan alakíthatják a bérpolitikájukat úgy, hogy az versenyképes, motiváló és fenntartható legyen. A bérbenchmarking során a vállalat összehasonlítja a bérszintjét a konkurenciával, így lehetősége nyílik a versenyképes szint megismerésére.
A folyamat során a belső egyenlőtlenségek kezelése is megvalósulhat, hiszen összevethetővé válik az azonos munkakörben dolgozók bére. Az eredmény mindenki számára előnyös: csökkennek a bérkülönbségek, kialakítható egy egyenlő és igazságos bérezési politika, amely megfelel a szabályozásoknak. Továbbá áttekinthetők a bérrel kapcsolatos kiadások és sor kerülhet azok optimalizálására.
„A jó bérpolitika nem csupán pénzügyi kérdés. Hozzájárul a vállalati kultúra építéséhez, növeli a munkavállalók elégedettségét, elköteleződését. Segít dinamikusan alkalmazkodni a változó környezethez és hozzájárul a vállalati versenyképességhez” – összegez Mihályi Magdolna.