Következmények a vállalatok működésére
A vállalatok számára mindez azt jelenti, hogy a gépjárművek fenntartása már nem csupán üzemeltetési kérdés, hanem stratégiai pénzügyi döntés, amely hatással van a mobilitási irányelvekre, a HR-politikára és a teljes vállalati költségstruktúrára. A TCO-növekedés különösen erősen érinti azokat a szervezeteket, amelyek nagy futásteljesítményű vagy regionális/logisztikai feladatokra használt flottát üzemeltetnek. A jelentés arra is rámutat, hogy míg az autófenntartás költségei a magántulajdonú járművek esetében is érezhetően emelkedtek, a TCO emelkedés mértéke és hatása elsősorban a vállalati flottáknál mérhető pontosan, ahol a finanszírozási modellek, a maradványérték-kockázat és az energiaárak közvetlenül beépülnek az üzemeltetési szerződésekbe.
Az Arval Mobility Observatory tanulmánya 2020 és 2025 közötti flottaköltség-adatok, piaci mutatók és makrogazdasági trendek elemzésén alapul, és az Európai Unió és az eurózóna országaiból származó statisztikákra és piaci mutatókra épülnek. A TCO modellek számítása a Eurostat, az Európai Bizottság Energetikai Főigazgatósága, valamint európai autópiaci indexek (pl. Auto1 Group) adatain alapul. Az összehasonlítás a vállalati járműflották összesített költségeit vizsgálja több évre visszamenőleg, egységes európai módszertan szerint.