A magyarok többsége már inkább euróban tartaná megtakarításait, vagyis leváltaná a forintot

Magyarországon egyelőre elhanyagolható azok aránya, akik euróban kapják a jövedelmüket, de így is egyre többen érdeklődnek az euróalapú megtakarítások iránt –derült ki az NN Biztosító friss, reprezentatív kutatásából. A forint 2022-ben tapasztalt gyengülése nagyban felerősítette az „euroizációt", már a megkérdezettek 60 százaléka mondta, hogy nyugodtabb lenne, ha inkább euróban tarthatná a megtakarításait, és majdnem ugyanennyien, hogy inkább euróban kapnák a fizetésüket vagy nyugdíjukat. Az euróalapú befektetés így már nem csak a vagyonosabbak körében jellemző, hanem egyre elterjedtebb jelenséggé válik hazánkban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az NN Biztosító kutatásából kiderült, a legtöbb magyar reagált valamilyen módon a változó gazdasági helyzetre, a forint 2022-ben tapasztalt gyengülésére és az erősödő inflációra. A leggyakoribb válaszreakció a költések visszafogása, de a hosszú távú megtakarítások is szerepelnek a válságkezelési megoldások toplistáján. Egyértelmű trend emellett az „euroizáció" előretörése is.

Az euró menőbb lett a forintnál (Fotó: Depositphotos)
Az euró menőbb lett a forintnál (Fotó: Depositphotos)

Az euroizáció az a jelenség, amikor egy ország lakói spontán módon kezdik használni az eurót a mindennapokban, annak ellenére, hogy nem az a hivatalos fizetőeszköz az adott országban. Magyarországon is egyre több hír lát napvilágot arról, hogy a bútoroktól a műszaki cikkeken át egészen a mindennapi használati tárgyakig euróban tüntetik fel az árakat a forgalmazók, hogy így biztosítsák magukat a forint árfolyamkockázatai ellen. Az euroizáció egyik legmarkánsabb megjelenési formáját pedig ma már a megtakarítások, befektetések jelentik.

A megkérdezettek 60 százaléka mondta az NN Biztosító kutatásában, hogy sokkal vagy valamelyest nyugodtabb lenne, ha euróban tarthatná a megtakarításait. Majdnem ugyanennyien, 58 százalék gondolná stabilabbnak a pénzügyeit, ha euróban kaphatná a fizetését vagy a nyugdíját. Mindehhez hozzátartozik, hogy ma még elhanyagolható azok aránya, akik euróban kapják jövedelmüket. Vagyis még az átváltási költségek mellett is az eurót preferálja a résztvevők többsége.

A mai turbulens környezetben abszolút érthető, hogy a stabilitást és kiszámíthatóságot keresik az ügyfelek, látva a forintárfolyam erőteljes pozitív és negatív kilengéseit. Az NN Biztosítónál saját értékesítésünkben is egyértelműen megjelenik ez a trend: 2022-ben az új szerződések állománydíjának már több mint 40 százalékát tette ki az eurós termékkör. Az év vége felé ráadásul látványosan erősödött az euróalapú értékesítés aránya: 2022 utolsó két hónapjában már az új üzletek több mint felét jelentette – mondta Holló Bence, az NN Biztosító elnök-vezérigazgatója.

Véleményvezér

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo