A magyarok több mint ötödének se véleménye, se adakozókedve nincs

Március 15. után elérhetőek lesznek az előkészített adóbevallások. Felajánljuk az adónk 1+1 százalékát, vagy veszni hagyjuk? Az 1+1 százalékon túl mennyit és hogyan adományozunk évközben? A nők vagy a férfiak adományoznak inkább? Adományozással kapcsolatos fontos kérdéseket járt körbe a civil szervezeteket fejlesztő, idén 30 éves NIOK Alapítvány a Pulzus Kutatóval közösen végzett reprezentatív kutatásban.

A lakosság kicsit több mint egyharmada egyáltalán nem adományozott az előző évben. Továbbra is több nő adományoz, mint férfi, és az életkorral egyre inkább nő az emberek adakozókedve.

A civil szervezetek leginkább a budapesti, 18-39 éves, felsőfokú végzettséggel rendelkező nők köréből számíthatnak adományokra. Feltételezhetjük, hogy inkább olyan emberek támogatnak civil szervezeteket, akiknek nagyobb rálátása van a társadalmi ügyekre és a civil szervezetek munkájára. A rászoruló emberek támogatásában (közterületen vagy szomszédságban) nincs ekkora különbség az iskolai végzettség tekintetében, bár itt is magasabb a felsőfokú végzettségűek aránya, dominanciájuk nem olyan kiugró.

Az emberek forintjaikkal elsősorban azokat a civil szervezeteket támogatják, amelyek az egészségüggyel, másodsorban az oktatással, harmadsorban az állatvédelemmel foglalkoznak, legkevésbé pedig a vallási vagy sporttevékenységet végző szervezetet tartják adományozásra érdemesnek.

A megkérdezettek 70 százaléka évente legalább egyszer adományoz, 29 százalékuk 2-3 alkalommal, 11 százalékuk pedig rendszeres adományozónak vallja magát. Az adományok nagyságrendjét tekintve a leggyakoribb az 1.000-3.000 Ft körüli összeg. A VISA Ipsos által végzett felméréséből tudjuk, hogy a rendszeres felajánlók több mint fele 5.000 Ft alatti összeget, közel egyharmaduk 5.000-10.000 Ft közötti összeget adományoz. A kutatás optimizmusra ad okot azzal kapcsolatban, hogy az emberekben van nyitottság a jó ügyek támogatására, és élnek is a lehetőséggel.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo