A magyar vállalatvezetők szerint csak egy a biztos, a bizonytalanság

Az elmúlt évek lassulása és a volatilis gazdasági környezet rajta hagyta a nyomát a magyar vállalatokon – derült ki az Intrum idei Európai Fizetési Jelentéséből, amelyben 25 európai ország cégvezetőit kérdezték meg. A javuló feltételek mellett sok kihívással kell szembenéznie a vállalatoknak egész Európában. A legtöbb cég fókuszában a stabilizáció mellett a digitalizáció áll. A következő időszak egyes cégek felemelkedését, másoknak a bukását hozhatja el, ha nem megfelelően reagálnak az új, folyton változó digitális körülményekre.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdaság újra felszállóágba került, de az európai cégvezetők csak mérsékelten optimisták a jelenlegi környezetben. A felmérésből kiderül, hogy pozitívan állnak a felmerülő lehetőségekhez, hiszen az elmúlt években a járványhelyzet után kialakuló magas infláció csökkenő tendenciát mutat: az eurózónában 2,4 százalékra esett vissza a korábbi 11,1 százalékos csúcsról. Mindezek ellenére egy lassú emelkedési folyamatot vizionálnak, hiszen az inflációs nyomás még most sem szűnt meg. Az optimizmus hátterében emellett az állhat, hogy a megkérdezett vállalatvezetők 27 százaléka állította, hogy a bevételeik túlszárnyalták az elvárásaikat az elmúlt időszakban Magyarországon a megkérdezettek 25 százaléka számolt be arról, hogy várakozásokon felüli a bevétele és 32 százalék, hogy a vártnak megfelelően alakultak a számok.

Szintén az európai vállalatok optimizmusáról árulkodik az is, hogy a megkérdezett cégek több, mint fele lát lehetőséget a belföldi növekedésre a következő két-három évben Ebben egyetértés mutatkozik magyar vállalatok és az európai átlag között, hiszen itthon is közel azonos arányban gondolkodnak a hazai terjeszkedésről a közeljövőben. Új digitális üzleti modellek fejlesztése és a digitalizáció legtöbb vállalat számára egy valós célkitűzés.

Még nem lélegezhet fel a magyar gazdaság

A gazdasági volatilitás és a magas kamatok nagyban befolyásolják a piaci hangulatot Magyarországon és Európában is. A vállalatok a jelenlegi környezetben továbbra is védekező pozíciót vesznek fel. A magyar cégek kerülik a kockázatokat és a költségek csökkentésére fókuszál a 37 százalékuk. A kockázatkerülést jól mutatja, hogy a magas kamatok miatt a válaszadók 49%-a továbbra is tartózkodik a befektetésektől, így az innováció is a háttérbe szorulhat, ami a piac mozgatórugója. Ebből a szempontból a magyar cégek még rosszabb helyzetben vannak, tekintve, hogy a régióban hazánkban az egyik legmagasabb a jegybanki alapkamat a romló gazdasági környezetben végrehajtott monetáris szigorítások miatt. Az újabb intézkedések enyhülést hoztak, de még mindig az átlagnál magasabbak a hitelköltségek, amely visszatartja a vállalatokat a komoly beruházásoktól.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo