A legjobb kiskereskedők rangsorában az IKEA csak a második lett

Napjainkban a nemzetközi terjeszkedés kulcsfontosságú növekedési stratégia a világ vezető kiskereskedői számára. A vállalatok olyan piacokat céloznak meg, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek a bevétel- és profitforrások emelésére.

Míg a hagyományos kiskereskedők az iparág fejlődésével és a fogyasztói magatartás változásával párhuzamosan a digitális stratégiákat keresték, a fizikai kirakatok továbbra is a kiskereskedelmi eladások meghatározó mozgatórugói. 2023-ban a hagyományos eladások a globális kiskereskedelmi forgalom 81 százalékát tették ki.

A National Retail Federation adatai szerint a 10 legnagyobb piacot elérő vállalat közül nyolc Európából származik.

A gyorsdivat-óriás, a H&M az első helyen áll, tavaly 68 országban 4454 üzlettel. 2023-ban a svéd vállalat 21,6 milliárd dolláros bevételt ért el, és boltjainak számát tekintve legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság voltak. Idén 100 új üzlet megnyitását tervezik a növekvő piacokon, valamint 160 üzlet bezárását a már meglévő helyeken, ami végső soron csökkenti a globális boltok számát.

A második az IKEA, amely 51 országban van jelen. Tavaly a cég bővítette tevékenységét Indiában, és elindította első üzletét a technológiai központban, Hyderabadban. Míg a cég széles nemzetközi hatókörrel rendelkezik, üzleteinek száma töredéke a H&M-nek, világszerte 477 darab.

A japán Fast Retailing Ázsia vezető kiskereskedője, amely világszerte 27 országban működik. Az Uniqlo divatmárka anyavállalataként piaci kapitalizációja alapján a hetedik legértékesebb tőzsdén jegyzett cég az országban.

Ezenkívül az Apple az egyetlen amerikai vállalat, amely felkerülhetett erre a listára, 25 országban vannak üzletei. Összességében a vállalat négyféle kiskereskedelmi boltot üzemeltet: normál, AppleStore+, zászlóshajók és zászlóshajó+. A hagyományos üzletek gyakran 40 millió dollárt keresnek évente, míg a zászlóshajó+ üzletek általában több mint 100 millió dollárt. 2027-ig a vállalat 53 üzlet felépítését vagy átalakítását tervezi világszerte, amelyek többsége az Egyesült Államokban és Kínában fogadja a vásárlókat.

Véleményvezér

Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo