A legjobb kiskereskedők rangsorában az IKEA csak a második lett

Napjainkban a nemzetközi terjeszkedés kulcsfontosságú növekedési stratégia a világ vezető kiskereskedői számára. A vállalatok olyan piacokat céloznak meg, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek a bevétel- és profitforrások emelésére.

Míg a hagyományos kiskereskedők az iparág fejlődésével és a fogyasztói magatartás változásával párhuzamosan a digitális stratégiákat keresték, a fizikai kirakatok továbbra is a kiskereskedelmi eladások meghatározó mozgatórugói. 2023-ban a hagyományos eladások a globális kiskereskedelmi forgalom 81 százalékát tették ki.

A National Retail Federation adatai szerint a 10 legnagyobb piacot elérő vállalat közül nyolc Európából származik.

A gyorsdivat-óriás, a H&M az első helyen áll, tavaly 68 országban 4454 üzlettel. 2023-ban a svéd vállalat 21,6 milliárd dolláros bevételt ért el, és boltjainak számát tekintve legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság voltak. Idén 100 új üzlet megnyitását tervezik a növekvő piacokon, valamint 160 üzlet bezárását a már meglévő helyeken, ami végső soron csökkenti a globális boltok számát.

A második az IKEA, amely 51 országban van jelen. Tavaly a cég bővítette tevékenységét Indiában, és elindította első üzletét a technológiai központban, Hyderabadban. Míg a cég széles nemzetközi hatókörrel rendelkezik, üzleteinek száma töredéke a H&M-nek, világszerte 477 darab.

A japán Fast Retailing Ázsia vezető kiskereskedője, amely világszerte 27 országban működik. Az Uniqlo divatmárka anyavállalataként piaci kapitalizációja alapján a hetedik legértékesebb tőzsdén jegyzett cég az országban.

Ezenkívül az Apple az egyetlen amerikai vállalat, amely felkerülhetett erre a listára, 25 országban vannak üzletei. Összességében a vállalat négyféle kiskereskedelmi boltot üzemeltet: normál, AppleStore+, zászlóshajók és zászlóshajó+. A hagyományos üzletek gyakran 40 millió dollárt keresnek évente, míg a zászlóshajó+ üzletek általában több mint 100 millió dollárt. 2027-ig a vállalat 53 üzlet felépítését vagy átalakítását tervezi világszerte, amelyek többsége az Egyesült Államokban és Kínában fogadja a vásárlókat.

Véleményvezér

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo