A legjobb kiskereskedők rangsorában az IKEA csak a második lett

Napjainkban a nemzetközi terjeszkedés kulcsfontosságú növekedési stratégia a világ vezető kiskereskedői számára. A vállalatok olyan piacokat céloznak meg, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek a bevétel- és profitforrások emelésére.

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Míg a hagyományos kiskereskedők az iparág fejlődésével és a fogyasztói magatartás változásával párhuzamosan a digitális stratégiákat keresték, a fizikai kirakatok továbbra is a kiskereskedelmi eladások meghatározó mozgatórugói. 2023-ban a hagyományos eladások a globális kiskereskedelmi forgalom 81 százalékát tették ki.

A National Retail Federation adatai szerint a 10 legnagyobb piacot elérő vállalat közül nyolc Európából származik.

A gyorsdivat-óriás, a H&M az első helyen áll, tavaly 68 országban 4454 üzlettel. 2023-ban a svéd vállalat 21,6 milliárd dolláros bevételt ért el, és boltjainak számát tekintve legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság voltak. Idén 100 új üzlet megnyitását tervezik a növekvő piacokon, valamint 160 üzlet bezárását a már meglévő helyeken, ami végső soron csökkenti a globális boltok számát.

A második az IKEA, amely 51 országban van jelen. Tavaly a cég bővítette tevékenységét Indiában, és elindította első üzletét a technológiai központban, Hyderabadban. Míg a cég széles nemzetközi hatókörrel rendelkezik, üzleteinek száma töredéke a H&M-nek, világszerte 477 darab.

A japán Fast Retailing Ázsia vezető kiskereskedője, amely világszerte 27 országban működik. Az Uniqlo divatmárka anyavállalataként piaci kapitalizációja alapján a hetedik legértékesebb tőzsdén jegyzett cég az országban.

Ezenkívül az Apple az egyetlen amerikai vállalat, amely felkerülhetett erre a listára, 25 országban vannak üzletei. Összességében a vállalat négyféle kiskereskedelmi boltot üzemeltet: normál, AppleStore+, zászlóshajók és zászlóshajó+. A hagyományos üzletek gyakran 40 millió dollárt keresnek évente, míg a zászlóshajó+ üzletek általában több mint 100 millió dollárt. 2027-ig a vállalat 53 üzlet felépítését vagy átalakítását tervezi világszerte, amelyek többsége az Egyesült Államokban és Kínában fogadja a vásárlókat.

Véleményvezér

Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival

Magyar Péter szerint választási csalás történt a külföldön élő magyarok szavazataival 

Valami bűzlik Dániában mondaná Shakespeare.
Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve

Orbán Viktor kormányzása óta nagyot zuhantak a magyar nyugdíjak GDP arányosan nézve 

Mennyire becsüljük meg nyugdíjasainkat?
Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester

Megbukott a lombkorona nélküli lombkoronasétányt építő polgármester 

A vidéket még mindig a Fidesz uralja.
Hatalmas adóemelésre készül Putyin

Hatalmas adóemelésre készül Putyin 

Fogy Moszkva pénze, jön tehát a hadisarc.
A Brexit rajongók azt ígérték, csökkentik a bevándorlást, ehhez képest fordítva történt

A Brexit rajongók azt ígérték, csökkentik a bevándorlást, ehhez képest fordítva történt 

Az Egyesült Királyság gazdasága mindig is a világ egyik legliberálisabb területe volt, úgy akartak szigorítani, hogy ezen az elven nem változtattak. Meg is lett az eredmény.
Háromszoros áron vettük meg a repteret a görögökhöz képest

Háromszoros áron vettük meg a repteret a görögökhöz képest 

Ez a vásárlás nem vonul be a magyar államosítások aranykönyvébe.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo