A legjobb kiskereskedők rangsorában az IKEA csak a második lett

Napjainkban a nemzetközi terjeszkedés kulcsfontosságú növekedési stratégia a világ vezető kiskereskedői számára. A vállalatok olyan piacokat céloznak meg, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek a bevétel- és profitforrások emelésére.

Míg a hagyományos kiskereskedők az iparág fejlődésével és a fogyasztói magatartás változásával párhuzamosan a digitális stratégiákat keresték, a fizikai kirakatok továbbra is a kiskereskedelmi eladások meghatározó mozgatórugói. 2023-ban a hagyományos eladások a globális kiskereskedelmi forgalom 81 százalékát tették ki.

A National Retail Federation adatai szerint a 10 legnagyobb piacot elérő vállalat közül nyolc Európából származik.

A gyorsdivat-óriás, a H&M az első helyen áll, tavaly 68 országban 4454 üzlettel. 2023-ban a svéd vállalat 21,6 milliárd dolláros bevételt ért el, és boltjainak számát tekintve legnagyobb piacai az Egyesült Államok, Németország és az Egyesült Királyság voltak. Idén 100 új üzlet megnyitását tervezik a növekvő piacokon, valamint 160 üzlet bezárását a már meglévő helyeken, ami végső soron csökkenti a globális boltok számát.

A második az IKEA, amely 51 országban van jelen. Tavaly a cég bővítette tevékenységét Indiában, és elindította első üzletét a technológiai központban, Hyderabadban. Míg a cég széles nemzetközi hatókörrel rendelkezik, üzleteinek száma töredéke a H&M-nek, világszerte 477 darab.

A japán Fast Retailing Ázsia vezető kiskereskedője, amely világszerte 27 országban működik. Az Uniqlo divatmárka anyavállalataként piaci kapitalizációja alapján a hetedik legértékesebb tőzsdén jegyzett cég az országban.

Ezenkívül az Apple az egyetlen amerikai vállalat, amely felkerülhetett erre a listára, 25 országban vannak üzletei. Összességében a vállalat négyféle kiskereskedelmi boltot üzemeltet: normál, AppleStore+, zászlóshajók és zászlóshajó+. A hagyományos üzletek gyakran 40 millió dollárt keresnek évente, míg a zászlóshajó+ üzletek általában több mint 100 millió dollárt. 2027-ig a vállalat 53 üzlet felépítését vagy átalakítását tervezi világszerte, amelyek többsége az Egyesült Államokban és Kínában fogadja a vásárlókat.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo