A kincstári optimizmus és a valóság

A GKI Gazdaságkutató által – az EU támogatásával – végzett felmérés szerint február-ban az üzleti várakozások csak hibahatáron belül változtak, de a lakossági kilátások, a kiugróan kedvező januári adat után, jelentősen romlottak. Így a GKI konjunktúraindexe 3 ponttal csökkent januárhoz képest. A cégek foglalkoztatási szándéka nem változott érdemben, míg áremelési terveik valamelyest enyhültek. A gazdálkodási környezet kiszámíthatósága 13 havi mélypontra esett vissza.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A GKI fogyasztói bizalmi index – a decemberi és januári emelkedés után – februárban erős negatív korrekciót produkált. Az index februári értéke – a januári kiugrás után – belesimul a közel másfél éve tartó pozitív trendbe.  Februárban a lakosság mind az elmúlt 12 hónapban tapasztalt pénzügyi helyzetét, mind a következő 12 hónapra vonatkozó pénzügyi kilátásait az előző hónaphoz képest erősen romlónak értékelte, valamint a nagy értékű fogyasztási cikkekre elkölthető saját pénz megítélése is kedvezőtlenebb lett az előző havinál. A válaszadók jóval kedvezőtlenebbnek látták az ország következő 12 havi gazdasági helyzetét is. A lakosság inflációs várakozása viszont valamelyest csökkent az év első hónapjához képest, és az emberek kevésbé tartanak a munkanélküliségtől, mint tették azt januárban. (GKI)

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo