Az MNB hiányosságot tárt fel a szerződéskötést megelőző tájékoztatás során alkalmazott kiemelt információkat tartalmazó dokumentumok tekintetében, továbbá a kárrendezéssel kapcsolatban nyújtott tájékoztatást illetően. A fogyasztói panaszok kezelésével összefüggésben a határidőn túli válaszadás, a panasz teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elmulasztása, valamint az Union VIG Biztosító magatartására vonatkozó kifogást tartalmazó fogyasztói megkeresések nem panaszként történő kezelése vonatkozásában került sor jogsértés megállapítására.
Az MNB a feltárt hiányosságok miatt 12,5 millió forint felügyeleti és 2,16 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot rótt ki az Union VIG Biztosítóra, s többségében 2025. május 31-i határidővel kötelezte arra, hogy írásban számoljon be a jogsértések kijavítása kapcsán megtett intézkedésekről.
A Felügyelet a bírságösszeg megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe az Union VIG Biztosító piaci helyzetét, a jogszabálysértések relatív jelentős súlyát és lehetséges hatásait. Enyhítő körülmény volt, hogy az MNB megállapításait számos esetben elfogadva korrekciós intézkedésekről vagy annak tervéről adott számot. A bírság mértékét továbbá az is mérsékelte, hogy az MNB által hasonló tárgykörben korábban lefolytatott utóvizsgálat során az MNB 15 millió forint bírságot szabott ki a Union VIG Biztosítóra. (Magyar Nemzeti Bank)