A járvány után: megjött a magyarok kedve a pénzszóráshoz?

Az emelkedő fogyasztói árak ellenére is egyértelműen többet költekezünk most, mint korábban.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A blokkk.com közleményében úgy fogalmaz, hogy bár „falja a pénzt a drágulás”, a 2021-es év első félévében 2,4 százalékkal a járvány előtti szint felett volt családok költekezése, a mennyiséget, volument nézve. 2021 második negyedévében 850 milliárddal többet költöttünk, ez az elköltött forintokat tekintve összességében 16 százalékos növekedés, míg az inflációval korrigálva 11 százalékkal költöttünk többet.

A családi költekezés értéke, melyben a boltos vásárlások mellett egy sor más szolgáltatás is benne van (például a vendéglátás, turizmus, autóvásárlás, fodrász, vagy éppen a mozizás) hullámzott a korábbi negyedévekben, amiben benne volt a tartalékolás és a különféle korlátozások visszahúzó hatása is. De végül 2021 első félévében közel ezer milliárd forinttal többet költöttek a családok, mint a járvány előtt 2019-es esztendőben:

költekezés 2019 2020 2021 2021/2019
első negyedév 5.243 5.704 5.657 +414
második negyedév 5.623 5.346 6.197 +574
első félév 10.866 11.050 11.854 +988
KSH, költekezés: háztartások fogyasztási kiadásaérték: milliárd forint, folyó ár
Ez nyilván kedvező volt a fogyasztást kínáló vállalkozásoknak, de a járvány miatti korlátozások veszteségeit ezzel még nem pótolhatták egy csapásra.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo