Kína a globális akkumulátoros elektromos járművek eladásainak több mint felét teszi ki, Európa és az Egyesült Államok pedig lemaradt.
A globális autópiac egy évszázada a leggyorsabb átalakuláson megy keresztül. Korábban szinte teljes egészében a belső égésű motorok uralták a piacot, most gyorsan az elektromos járművek felé billent a mérleg. 2025 első negyedévében az elektromos járművek (akkumulátoros elektromos, plug-in hibrid és hibrid együttvéve) a teljes autóeladások 43 százalékát tették ki, szemben a 2019-es mindössze 9 százalékkal.
A belső égésű motorok uralmának összeomlása
2019-ben a hagyományos belső égésű motorok a világszerte eladott új járművek több mint 90 százalékát tették ki. 2025-re ez az arány mindössze 57 százalékra esett vissza. Ez a meredek csökkenés a szigorúbb kibocsátási szabályozásokat, a vállalatok benzinüzemű modellek fokozatos kivezetésére vonatkozó kötelezettségvállalásait és a tisztább alternatívák iránti fogyasztói igényt tükrözi.
Kína vezeti az elektromos járművek terjedését
Kína vitathatatlanul vezető szerepet tölt be az elektromos járművek elterjedésében. 2025 első negyedévében a globális akkumulátoros elektromos járművek regisztrációjának 57 százaléka Kínában történt. Az ország mérete, a kormányzati ösztönzők és az akkumulátorgyártásban betöltött dominancia megerősítette Kína vezető szerepét. Európa a BEV-eladások 22 százalékával követi, míg az Egyesült Államok 12 százalékkal.