A drágulások országa lettünk, ami 1995-ben 50 forint volt most 3200

Ez derül ki a legnagyobb magyar tulajdonú adattanácsadó cég, a Hiflylabs elemzéséből, amely a KSH által közétett nyers átlagáradatokon alapul. A drágulás mértéke eltérő dinamikát mutat a különböző termékcsoportok esetén. A legnagyobb ütemben, 15-szörös szorzóval a szolgáltatások ára nőtt az elmúlt szűk három évtizedben, míg a legkevésbé a ruházkodási cikkek ára változott, ez utóbbinál átlagosan 4,6-szeres a szorzó. A vizsgált termékekért és szolgáltatásokért ma átlagosan közel tízszer annyit kell fizetni, mint 1995-ben.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az élelmiszerek, szeszes italok és dohányáruk kategóriába tartozó termékek ára átlag közelében (10,1-es szorzó), a háztartási energia és egyéb cikkek kategóriába tartozó tételek ára átlag alatt (9,1-es szorzó), míg a tartós fogyasztási cikkek ára mélyen átlag alatt (4,8) emelkedett.

Ami a rekordokat illeti, a vizsgált termékek közül a legnagyobb mértékben a csemege fűszerpaprika ára változott: 1995-ben 51 forintért vásárolhattunk belőle 1 kilogrammot, ma ugyanezért a mennyiségért átlagosan 8430 forintot kell fizetnünk, ami 165-szörös áremelkedést jelent. A második helyen e tekintetben a már említett állatkerti belépő áll közel 64-szeres szorzóval, míg a harmadik a diszperziós beltéri falfesték 35-szörös szorzóval.

A skála másik végén egy tartós termék, egy belépő színtű porszívó található (650-900W, porzsák nélkül), amiért 1995-ben átlagban 16 640 forintot kellett fizetni, míg mostani ára 35 190 Ft (októberi adat), vagyis itt csak alig több mint kétszeres áremelkedésről lehet beszélni. A következő tétel ebben a sorban a szénszavas ásványvíz (1,5l), amelynek 2,4-szeres a szorzója. A továbbiakban szoros a mezőny, hiszen egyaránt 2,6-szoros szorzója van az olajtöltésű villamos radiátornak, az analóg női kvarcórának vagy a női átmeneti kabátnak.

Érdekes és az aktuális az összevetés, ha azt vizsgáljuk meg, mennyivel drágultak az egyes termékek vagy szolgáltatások a 2022 novemberi árukhoz képest. Ebben a tekintetben a kristálycukor van a lista élén közel 65 százalékos áremelkedéssel. A második helyen a teljesárú busz menetjegy szerepel közel 35 százalékos, a harmadikon pedig a rekorder csemege fűszerpaprika mintegy 32 százalékos emelkedéssel.

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo