A betegségek kaméleonja, amire tízmilliókat költenek a magyarok évente

Közeleg a lisztérzékenység világnapja, amely azt is mutatja, hogy a gluténérzékenység, más néven cöliákia, egyre nagyobb figyelmet kap világszerte. A fejlett országokban minden századik ember érintett, és évente tízmilliókat költünk a kezelésére és a gluténmentes termékekre. De miért is válik ez a betegség egyre gyakoribbá, és mit mutatnak a statisztikák?

Gluténmentes termékek iránti kereslet

Az OTP Egészségpénztár adatai alapján pedig a gluténmentes termékek iránti kereslet is jelentősen emelkedik. 2024-ben az OTP Egészségpénztár tagjai több mint 60 millió forint értékben vásároltak gluténmentes termékeket egészségpénztári számlájukról, az elmúlt négy évben pedig majdnem 170 millió forintot költöttek ilyen célra.

Érdemes tudni még, hogy a legnagyobb drogériákban is egyszerűen lehet az egészségpénztári kártyával gluténmentes termékeket vásárolni. Dr. Dékány Katalin szerint elsődleges a diagnosztika, az ahhoz kapcsolódó szűrések és laborvizsgálatok elvégzése, melyek szintén elszámolható költségek az egészségpénztári tagság miatt, illetve ezen egészségügyi szolgáltatások is könnyebben és gyorsabban elérhetőek általa.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo