Az MGE keddi közleménye szerint a luxusadóval érintett kategóriákban ez az összeg gépkocsinként 4-8 millió forint között lehet. Minden ezer darab külföldön forgalomba helyezett nagyteljesítményű személygépkocsin a magyar állam átlagosan 6 milliárd forintot veszít. Bár konkrét adatokkal nem rendelkezik az egyesület, a külföldön forgalomba helyezett és a luxusadó alá tartozó gépjárművek darabszámát évente több ezerre becsülik.
"Értjük a jogszabályalkotó célját, amellyel demonstrálni kívánta, hogy a nagy teljesítményű személyautók tulajdonosai, akik valószínűleg jobb módú emberek, járuljanak hozzá nagyobb mértékben a közteher viseléséhez, azonban úgy gondoljuk, hogy ezt a célt csak igen kismértékben sikerült megközelíteni, miközben más - sokkal jobban fizető - területeken, mint például a külföldi rendszámú személygépjárművek használata belföldön, a bevételi forrásokat a pénzügyi kormányzat nem kutatja fel és nem realizálja" - áll az MGE közleményében.
Az új adónem azon személygépkocsikra vonatkozik, amelyek motorteljesítménye meghaladja a 125 kilowattot, 170 lóerőt.
A Magyarországon futó közel 3.100.000 darab személygépkocsi közül a motorteljesítmény alapján 73.264 darab, azaz az állomány 2,4 százaléka esik ez alá az adó alá. Tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsik 5 százaléka, 3.200 darab lesz alanya ennek az adónak. 2009-ben 2.500 darab 170 lóerős, vagy ennél nagyobb teljesítményű használt személygépkocsit helyeztek forgalomba.
Átlagszámokat véve az állami költségvetés adóbevétele összesen 2,5 és 4 milliárd forint körüli összeg lehet évente a gépkocsik vagyonadójából. A jogszabály az eredeti kilowatt adó korosítási mértékeit veszi figyelembe, vagyis az éves adó 300 és 120 forint között van kilowattonként.