Ha feltöltünk egy képet a legjobb barátunkról, amint éppen hátast dob a kocsmában, feldühíthetjük vele, majd azt kívánhatjuk, bárcsak ne tettük volna. Ám nem valószínű, hogy emiatt több milliós pénzbírságot szabnak ki a cégünkre, vagy veszélybe sodorjuk a munkánkat.
A céges adatok kiszivárogtatása azonban - különösen az ügyfelek által ránk bízott adatoké, amelyek biztonságát megköveteli a törvény – ilyen súlyos következményekkel járhat.
Tehát, bár mindenki más érdekében is átgondoltan kell eljárni a vállalati adatok kapcsán, magunkat is védjük ezzel - hiszen veszélybe kerülhet a megélhetésünk.
Mottó: Ne kapkodj és ne siess, amikor adatokkal kell foglalkoznod!
5. Legyünk tisztában a határainkkal!
Végül fordítsunk egy kis időt személyes adataink értékének meghatározására – gondoljuk át, mennyit vagyunk hajlandóak megosztani, és mit kapunk cserébe!
Ha egy cég vagy egy weboldal több adatot kér, mint amennyire szüksége van, ne dőljünk be és ne adjuk át az adatokat, hacsak nem akarjuk mi magunk azt.
Az például ésszerű dolog, ha egy autókölcsönző cég megkér minket a lakcímünk igazolására, mielőtt átadja nekünk egy értékes jármű kulcsát.
A Sophos szerint, ha viszont egy híroldal vagy egy kávézó hotspotja megköveteli az irányítószámunkat vagy születésnapunkat, tegyük fel magunknak a kérdést: “Miért van erre szükségük és miért akarnánk megadni ezeket?”
Mottó: Ismerd a magánszférád határait, és ragaszkodj hozzájuk!