2025 második felében kezdődhet meg az európai gazdaságok feltámadása

A válság utáni lágy landolással (soft landing) az a probléma, hogy még mindig leszállásnál tartunk. Amikor egy gazdaság földet ér, az infláció és a növekedés párhuzamosan mérséklődik; ennek eredményeképpen pedig nő a munkanélküliség, és lassan tér vissza a kereslet. Az eurózóna most a lágy landolás klasszikus tüneteit tapasztalja, ami csak akkor jó hír, ha az alternatívával – a kemény landolással – szemben nézzük.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Időbe telik, amíg a fogyasztók észreveszik a dezinflációt. Amikor az árak folyamatosan emelkednek, az egyének nehezen tudják érzékelni, mikor stabilizálódnak. A várható növekedés 2025 második feléhez tartó elcsúszása részben a háztartások dezinflációs megítélésének és a valós árak közötti különbségeknek tudható be. Amint a fogyasztók tudomást szereznek a dezinflációról, a háztartások fogyasztása várhatóan felpörgeti majd az eurózóna gazdaságait. Ezenkívül a lazább monetáris politikának költésre kell ösztönöznie a fogyasztókat, különösen a magasabb finanszírozást igénylő tételek esetében.

A bizonytalanság sajnos továbbra is nagy, ezért az is lehetséges, hogy a munkaerő-piaci visszaesés, a szigorúbb fiskális politika vagy a kevésbé támogató külkereskedelem puhából kemény felé billenti a landolást.

Véleményvezér

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo