A NoVa-t a személygépkocsikra a szabvány szerinti átlagfogyasztás alapján, a nettó árhoz viszonyítva állapítják meg, teherautóknál pedig a motor térfogatát veszik figyelembe. Az adó legföljebb a nettó ár 16 százalékát érheti el.
Az új, kedden életbe lépett rendszerben az illeték mostantól a káros gázkibocsátás szerint módosul. Azokra a személyautókra, amelyek széndioxid-kibocsátása 120 gramm alatt van kilométerenként, 300 euróval csökken a nettó ár után fizetendő NoVa. Mivel erre forgalmi adót (áfa) is rászámolnak, az új tulajdonos zsebében összesen 360 euróval több maradhat, mint eddig.
Ha ellenben a kibocsátás meghaladja a 180 grammot, grammonként 25 euróval ugrik a tarifa. Ha az új személyautó kilométerenként például 200 gramm széndioxiddal mérgezi a levegőt, akkor a "büntetés" 500 euróra, áfástul 600 euróra rúg, ennyivel kerül többe az új kocsi. A pótadó akár a 10 ezer eurót is elérheti.
A 120 és 180 gramm közti "senkiföldjén" az átlagfogyasztási adó (NoVA) annyi lesz, mint eddig. A július elseje előtt vásárolt autókra és a teherautókra nem vonatkozik az új adórendszer.
Zöld adó a kocsikra: akár a vételár 16 százaléka
Megváltozott az új személygépkocsik vételárának kiszámítási módszere Ausztriában: keddtől, július elsejétől a vásárláskor fizetendő, egyszeri átlagfogyasztási adó (NoVa) összegét bónusz-málusz rendszerben módosítja a jármű hivatalosan megadott széndioxid-kibocsátása is.
Véleményvezér

Ez már tényleg ciki, iskolakapu felújításra gyűjtenek adományokat az egyik vidéki nagyvárosban
Ha van már iskola, kapu is kellene.

Érdekes észrevétel, a kormány háborús riogatása óta csökken a születések száma Magyarországon
A demagógia nem használ a gyermekvállalásnak.

Óriási botrány az osztrák jegybanknál is, bár ott nem százmilliárdok tűntek el
Masszázs-gate Ausztriában.