Európa-szerte több mint 3000 diák és tanár számos középiskolából, egyetemről és főiskoláról már hónapok óta dolgozik egyedülálló, futurisztikus autókon. A csapatok céljai megegyeznek: minél nagyobb távot megtenni a lehető legkevesebb üzemanyag felhasználásával. Ezeknek a fiatal műszaki szakembereknek megadatott a lehetőség, hogy május 26. és 28. között a németországi EuroSpeedway Lausitz pályán teszteljék járműveik üzemanyag-hatékonyságát a 27. Shell Eco-marathon Europe versenyen.
Prototípus kategóriában indul a Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola, az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kara, valamint a Kecskeméti Főiskola. UrbanConcept kategóriában a győri Széchenyi István Egyetem versenyez.
Idén 168 Prototípus és 54 UrbanConcept jármű száll ringbe: 222 csapat 26 országból. Ezúttal rekordszámú magyar csapat nevezett az európai versenyre.
A globális kezdeményezésű Shell Eco-marathon versenyt világszerte több helyszínen is megrendezik, így az Egyesült Államokbeli Houstonban, a németországi Lausitzban, és a malajziai Kuala Lumpurban.
A Kecskeméti Főiskola csapata tavaly 1588 kilométert tett meg egyetlen liter üzemanyag felhasználásával, ami valamivel több, mint a Budapest-Párizs táv. A 2010-es európai eseményen megdőlt az egyetlen liter üzemanyaggal megtett távolság rekordja, az első helyezett 4896,1 kilométert tett meg.
Új fejlesztések
A győri SZEnergy Team a ”a hatékonyság növelésének érdekében a töltésvezérlést” fejlesztette és a napelemek töltését használja. ”A modern autógyártásban is használt alapanyagokat alkalmazunk, az üveg- és szénszálas technológiával ugyanis nagyon sok súlyt megspórolunk. Érdemes a természetet másolni, mert sokszor okosabb megoldásokkal bír, mint amit az emberek képesek kitalálni” – mondta Makida László, a pécsi Team Orca menedzsere.
SAP Racing Team, Budapest: „Idén 2000 kilométert szeretnénk megtenni új autónkkal. A legjobb helykihasználás érdekében a jármű teljesen a pilóta köré lett építve, illetve hátsókerék-kormányzást alakítottunk ki a méretcsökkentés érdekében. Az autóba egy egyedileg tervezett és épített motor is került.”
”29 csapat regisztrált az akkumulátoros meghajtású, plug-in kategóriában, így nagy a kihívás a helytállásra” – mondta Csorba János, a Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola részéről, mely az első magyar középiskolás csapatot adja a versenyhez.