A közlekedési tárca a kormány és a közúti fuvarozók közötti megállapodás alapján július 29-én megjelent rendeletében enyhítette a hétvégi kamionstopot. Az akkori megállapodás szerint a kormány vállalta, hogy rugalmasabbá teszi a fennálló rendszert. Ennek fontos része, hogy a nemzetközi fuvarokból hazaérkező járművek a korlátozás időtartama alatt is eljuthatnak telephelyükre.
Az ellenzők szerint a nehézgépkocsik közlekedésének korlátozásáról szóló rendelet módosítását szakmailag megalapozó hatástanulmány nem támasztja alá, hogy a szombati korlátozás enyhítése javítaná a hazai fuvarozók versenyképességét a külföldiekkel szemben.
A Levegő Munkacsoport szerint az intézkedés környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági okokból is elhibázott, ráadásul "a rendelet azzal, hogy enyhíti a nehéz tehergépkocsik közlekedésének korlátozását, sérti a környezetvédelem jogszabályokkal biztosított szintjét, így az Alkotmánybíróság vonatkozó határozatai értelmében alkotmányellenes".
A civil szervezet szerint a korlátozás csökkentése a Ro-La forgalom további visszaeséséhez vezet, aminek következtében növekszik a környezetszennyezés is. Ezzel egyetért az SZDSZ is, hiszen szerintük azáltal, hogy a csúcsforgalmi időszak közel egy nappal meghosszabbodik, értelemszerűen a szennyezőanyag-kibocsátás növekedését okozza, ezáltal sérti az állampolgárok egészséges környezethez való alkotmányos jogát.
Az esettel kapcsolatban tiltakozását fejezte ki többek közt az Országos Környezetvédelmi Tanács és a Magyar Vasúti-, Vízi-, Légiközlekedési Szövetség is.