Mindenki beleszólhat a termelésbe és az innovációba

A világgazdaságban tapasztalható zavarok miatt fokozódó globalizáció és az új informatikai technológiák felgyorsulása együttesen arra ösztönzi a vállalatokat és kormányzatokat, hogy új üzleti modelleket keressenek. E törekvésükben az vezeti őket, hogy megfeleljenek a hatékonyságra, versenyképességre, rövid távú agilitásra és hosszú távú növekedésre vonatkozó felfokozott igényeknek, derül ki az Accenture új felméréséből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalatok a gazdasági érték és növekedés új formáit hozzák létre azzal, hogy kihasználják a termelés, kollaborálás és fogyasztás új kombinációit. "Válaszul a bonyolulttá és versenyképessé vált ökoszisztémákra a vállalkozások kénytelenek lesznek újraértékelni hagyományos szerepeiket és a hagyományosan követett értékforrásokat" mondta Mark Foster a technológiai kiszervezésekkel és tanácsadással foglalkozó Accenture vezérigazgatója.

Nőnek a globális egyenlőtlenségek

A világszerte több mint 400 üzleti vezető megkérdezésén, valamint az üzleti és technikai fejlemények éveken át tartó helyszíni elemzésén alapuló tanulmány szerint az olyan éretté váló technológiák, mint a "számítási felhő" (cloud computing), a mobilkommunikáció és a kollaboratív számítástechnika fogják biztosítani a vállalatok számára azt a "rejtett kapcsolati hálót", amelyre szükségük van, hogy versenyben maradjanak egy többpólusú világban.

Ebben a világban a feltörekvő piacok jelentik a legnagyobb kihívást a fejlettebb gazdaságok hagyományos erőfölényére nézve. "A globális kapcsolatoktól a globális hangszerelésig: A jó teljesítményhez vezető jövőbeni üzleti modellek, ahol a technológia és a többpólusú világ találkoznak" címet viselő tanulmány az Accenture negyedik jelentése a fejlődő "többpólusú" globális gazdaságról. A megkérdezett cégvezetők 50 millió dollárnál nagyobb bevételt generáló vállalatokat vezetnek, a skála felső csúcsán a tízmilliárdos forgalmú társaságok szerepelnek (a válaszadók 18 százaléka).

Az Accenture Teljesítménykutató Intézetének kutatása megállapította, hogy a gazdasági válság során a feltörekvő piacok rugalmasságot tanúsítottak, és ugyanúgy -ha nem jobban- állták a vihart, mint a fejlettebb piacok; ennek okai az erőteljes helyi növekedés, a versenyképes költségstruktúrák és az a képesség, hogy alacsony árszinteken tudják kiszolgálni ügyfeleiket. A válaszadók 88 százaléka elismerte: vállalata nem tett eleget annak, hogy hatékony stratégiai válaszokat dolgozzon ki az új üzleti környezetre. 

A tanulmány szerint egyre gyakrabbak a gazdasági hatalmi egyensúly-eltolódások a vállalatok és egyének, valamint a nemzetgazdaságok között. Ez nagyobb üzleti komplexitást teremt azáltal, hogy több embertől lehet vásárolni, illetve többeknek lehet eladni, de több a versenytárs is. Ugyanakkor ez a komplexitás a gazdasági értékteremtés többféle módozatát mozdítja elő. Az Accenture hat piacformáló kölcsönhatást azonosított, amelyek képesek új gazdasági értéket teremteni.

Az üzleti életet befolyásoló tényezők a következő 5 évben:
Tényezők, válaszadók %-a:
Feltörekvő piacok új szereplőinek méretbeli és hatáskörbeli növekedése: 41 %
Informatikai képességek növelése: 35 %
Fejlett piacok lassúbb gazdasági növekedése: 27 %
Beszállítók, üzleti partnerek és ügyfelek komplex hálózatának kezelése: 37 %
Bizalmas információk és adatok védelme: 28 %
Technikai és elemzési képzettségű munkatársakért folyó versengés: 27 %
Az üzlet 5 új kompetitív dimenziója:
Új fogyasztók, tehetség, innováció, tőke, erőforrások

Prosumers: A fogyasztók bevonása a termelésbe

A vállalatok egyre több lehetőséget találnak arra, hogy együttműködjenek az ügyfelekkel és a beszállítókkal olyan területeken, mint például a termékek közös gyártása és ötletek gyűjtése az innovációs folyamat részeként.

Új hidak a termelők és fogyasztók között

A közvetítők arra használják a technológiát, hogy új hidakat létesítsenek a termelők és fogyasztók között, segítenek a vállalatoknak az általuk kiszolgált piacok bővítésében, különösen a feltörekvő piacok gazdaságaiban. A tanulmány keretében megkérdezett üzleti vezetők közel hatvan százaléka nyilatkozott úgy, hogy a fogyasztókhoz való jobb kapcsolódás jelentős vagy nagyon jelentős hatással lesz az iparágukban zajló versenyre a következő öt évben; az arány nagyobb volt a feltörekvő piacokon működő vállalatok vezetői körében, mint a fejlett piacokon működő vállalatok vezetői esetében (68 százalék, illetve 56 százalék)

A business-to-business (B2B) kereskedelem új formái

A B2B-tevékenység új formái válnak lehetővé technológiai szempontból, előmozdítva az "e-piacok" ígéretét, amelyek egy évtizede kerültek először szóba. A hongkongi Li & Fung például arra használta az informatikát, hogy hagyományosan belsőleg, kis- és nagykereskedők által nyújtott szolgáltatások globális, horizontális szolgáltatójává változtassa magát - ilyen szolgáltatások például az ellátási lánc menedzsment, a termelés és az üzemeltetés. Ez egy különösen erőteljes trend, amely elősegíti a költségstruktúrák változatosabbá tételét a változékony világban.

Fogyasztók között megosztott tartalom

A technológia lehetővé teszi a hasonló gondolkodású fogyasztók számára, hogy együttműködési struktúrák sokaságát hozzák létre, amelyek több országon és régión ívelnek át információcsere céljából, valamint termékek és szolgáltatások értékelésére, valamint beszerzések eszközlésére. Az Accenture kutatása feltárta, hogy a vezetők 57 százaléka úgy gondolja, a jól informált fogyasztók növekvő alkuereje jelentős hatással lesz az iparágukban zajló versenyre a következő öt évben. A feltörekvő piacokon működő vállalatok üzleti vezetői különösen figyelnek erre a trendre, 67 százalékuk nyilatkozott így, míg a fejlett piacokon a vezetők 52 százaléka mondta ezt.

"Peer-to-peer" (P2P) termelés és finanszírozás

Az egyének csoportokat alkothatnak, amelyek termékeket és szolgáltatásokat hoznak létre annak érdekében, hogy csökkentsék a meglévő beszállítók piaci erejét, vagy hogy nagyobb befolyást gyakoroljanak arra, hogyan gyártanak és fogyasztanak egy terméket vagy szolgáltatást. A nemzetközi „peer-to-peer" mikrofinanszírozási platformok a kölcsönzés új formáit teszik lehetővé a kisvállalkozók számára a magas növekedési ütemű gazdaságokban.

Együttműködő  fogyasztás

Az ismeretségi hálózatok növekedése és a digitalizáció lehetővé teszi a fogyasztók számára, hogy csoportokat alkossanak, amelyek fokozzák alkuerejüket. A 2003-ban alapított sanghaji Liba.com, amely mindenfélét árul a festékektől a csillárokig, jelenleg 1,6 millió taggal rendelkezik. A Liba.com weboldalának naponta 300 000 látogatója van, és havonta körülbelül 30 000 tranzakciót bonyolít a csoportos vásárlási események során Pekingben, Sanghajban, Kantonban és máshol.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo