A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a jelenlegi gyakorlat Európai Bizottság által jóváhagyott folytatása komoly ösztönzője lehet a környezetkímélő meghajtások terjedésének, a bioüzemanyag használatának. Az uniós szabályozás szerint a kedvezményes adómérték állami támogatásnak minősül, így alkalmazásához az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges. Magyarország eredményesen kérelmezte, hogy a jelenlegi gyakorlattal megegyezően az E85 bioüzemanyagot a benzinnél kisebb jövedéki adómértékkel lehessen forgalmazni 2018-ig – áll a tárca közleményében.
A hazai Megújuló Energia Hasznosítási Cselekvési Terv a közlekedés területén a megújuló energiaforrások alkalmazásának 10 százalékra növelését tűzte ki célul. Az elvárt eredmény a 2010-es évhez képest csaknem négyszeres bővülést jelentene. A kormány, illetve a minisztérium elkötelezett a megújuló energiaforrások alkalmazása mellett, kész meghozni az ehhez szükséges intézkedéseket. Ezen a területen fontos szerepet töltenek be a bioüzemanyagok – közölte az NFM.
Agrárhulladékból üzemanyagot
A második generációs bioüzemanyagok közül az agrárhulladékból előállított cellulóz alapú gázolaj és dízel válhat tömegtermékké elsőként. A második generációs bioüzemanyagok forrásait illetően a lehető legtöbb irányba indultak el kutatók. Elsősorban olyan mikroorganizmusokat alkalmaztak, melyek lebontják az agrárium hulladékát és a háztartási hulladékot, s végül üzemanyagot készítenek belőle. Ezek a technológiák azonban csak laboratóriumi körülmények között vagy legfeljebb kisebb üzemekben kivitelezhető gyártással működtek, ipari méretű alkalmazásuk a jövő feladata maradt. A legújabb beruházások arról tanúskodnak, hogy a második generációs bioüzemanyagok közül a cellulóz alapú lesz az első, melyet tömegtermelésre bocsátanak.