Kocsiban is környezetbarát az ezredfordulós generáció

Az európai ezredfordulós generáció környezetbarát jövőt szeretne kialakítani, és ennek elősegítése érdekében a fenntartható járművek által nyújtott előnyök érvényesülését szeretné látni, ez fogja az autóipar legnagyobb kihívását jelenteni az elkövetkező években.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A Goodyear Dunlop Tires Europe (GDTE) és a ThinkYoung kutatócsapat legújabb közös felmérésének eredményei alapján a válaszadók legtöbbje (59,3%) úgy gondolja, hogy a következő 10 évben a gépjárműipar számára a legnagyobb erőpróbát a fenntartható gépkocsik létrehozása fogja jelenteni, melynek során a környezetbarát technológiákra kell összpontosítani.

A közlekedéshez és a mobilitáshoz kapcsolódó fejlesztések elengedhetetlenül fontosak ahhoz, hogy lépést lehessen tartani a társadalom gyorsan változó igényeivel. Ez késztette a Goodyeart arra, hogy belevágjon e téma kutatásába. A „ThinkGoodMobility” kutatómunka 12 ország több mint 2500 (18-30 éves) egyetemi hallgatójára terjedt ki, hangot adva pontosan azoknak a tudományos, technológiai, mérnöki, művészeti és tervezési tanulmányokat folytató egyetemistáknak, akik a mobilitás jövőjének formálói lesznek 2025-ben.

Környezetbarát kocsit!

Látva a népesség megállíthatatlan növekedését és a közúti közlekedés ebből fakadó bővülését, a gépjárműipart és a közlekedési rendszereket érintő, 2025-ig előrevetíthető fenntarthatósági törekvésekre vonatkozó kérdés kapcsán a fiataloknak majdnem a fele (49%) úgy véli, hogy többek között az üzemanyag-hatékony járművekre kell összpontosítani.

Az így vélekedők sokkal többen vannak, mint az a 27%-nyi kisebbség, amely a tömegközlekedési beruházásokat jelöli meg kiemelt célként. Ez azt jelzi, hogy az európai fiatalok elvárásokat fogalmaznak meg a közlekedési rendszerek átfogó fenntarthatóságával szemben, ugyanakkor nem akarják, hogy a választási lehetőségeik és a mozgásszabadságuk jelenlegi szintje bármennyire is korlátozódjon a jövőben. Valójában a válaszadók 85%-a úgy gondolja, hogy 10 év múlva saját autóját fogja vezetni.

Az elkövetkező évtized fenntarthatósági törekvéseinek további prioritásaikén a következőket jelölték még meg: a hatékony járművek által alkalmazott intelligens technológiák fejlesztése (24,1%), a járműveken keresztül megvalósított intelligens közlekedésirányítás (17,1%), valamint a környezetbarát és adaptív abroncsok (18,1%).

Okos, zöld városban szeretnénk élni
A magyarországi városlakók egyre környezettudatosabb lakóhelyre vágynak, amely okos megoldások segítségével könnyíti meg mindennapi életüket – derül ki a GE Lighting és a Szeretlek Magyarország közös online felméréséből.
Fenntarthatóság mindenekfelett

„Az európai fiatalok nem akarják, hogy a jövőbeni generációk szemében egy egyhelyben toporgó korosztályként tűnjenek fel ” – mondja Jean-Pierre Jeusette, a Goodyear luxemburgi Innovációs Központjának igazgatója. „A környezetvédelemmel kapcsolatos igények 2025-höz közeledve egész biztosan még hangsúlyosabbak lesznek, és a fiatalok a gépjárműipartól és az abroncsgyártóktól fogják elvárni, hogy vezető szerepet vállaljanak a károsanyag-kibocsátás miatt jelentkező kihívás orvoslásában

Az ezredfordulós nemzedék számára annyira fontos a fenntarthatóság, és e generáció tagjai annyira szeretnék, hogy az elkövetkező tíz évben az ennek érdekében kialakítandó fejlesztéseken keresztül még alacsonyabb lehessen a járművek üzemanyag-fogyasztása, hogy egyértelművé tették az elvárásukat, mely szerint olyan szabályozást kell kialakítani, amely elősegít e célkitűzésük megvalósítását. A kérdésre, hogy milyen előírások döntő fontosságúak a 2025-re kialakítandó közlekedési környezet szempontjából, a legnépszerűbb választ a CO2 kibocsátással kapcsolatos rendelkezések (44,6%) jelentették, illetve második helyen szerepeltek a tömegközlekedést ösztönző előírások (34.2%). A válaszadók 35,7%-a az üzemanyag-hatékony járművek gyártását ösztönző előírásokat is kiemelten fontosnak tartotta, ugyanakkor a hallgatók körében az üzemanyagok szabványosítását érintő rendelkezésekre vonatkozó válasz is népszerűnek bizonyult (27,9%).

„A fiatalokban jobban tudatosodik, hogy a döntéseik milyen hatást fejtenek ki, ezért minél hamarabbi intézkedéseket várnak, hogy olyan termékek és szolgáltatások valósulhassanak meg, amelyek biztosítani tudják a jövőbeni mobilitás fenntarthatóságának lépésről lépésre történő megvalósítását” – tette hozzá Jeusette. „Miközben a tágabb érelemben vett iparágtól elvárják, hogy vezető szerepet töltsön be, pontosan tudják azt is, hogy az ösztönző és szabályozó intézkedéseken keresztül szükség van a kormányzati szintű beavatkozásokra is. Mindez lendületet fog adni a megoldások megvalósításának, és még több üzemanyag-hatékony gépkocsi, illetve gumiabroncs gyártását fogja eredményezni. Egy, az európai abroncscímkékkel kapcsolatosan bevezetett szabályozás például az iparág szereplőit egy kisebb módosításra kényszerítette, még innovatívabb, illetve fejlettebb technológiájú abroncsok előállítására ösztönözve őket.”

Miképp lehet környezetbarát egy betű?
A nyomtatás alapvetően meglehetősen környezetkárosító tevékenység. Áramot és papírt és tintát is használunk hozzá, a tonerek pedig különösen kellemetlen hulladékok. Sok mindent tehetünk, hogy csökkentsük a szükséges nyomtatás káros hatását, például most már öko-betűtípust is választhatunk.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo