Kétmillió kilométert tekertünk a közösségi bringákkal

Már több mint egymillió bérlést regisztráltak a Mol BuBi (Budapest Bicikli) rendszerében, a kerékpárokkal megtett kilométerek száma pedig meghaladja a kétmilliót a rendszer fennállásának egy éves története alatt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: NFM

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes jó döntés volt beindítani a budapesti közösségi kerékpáros rendszert, az ugyanis nagyon népszerű, még télen is használják az emberek. Hozzátette, hogy a biciklik egyszerre sport- és közlekedési eszközök. "A mindennapjaink részévé váltak" az almazöld kerékpárok - közölte a főpolgármester-helyettes. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, Budapesten robbanásszerűen nőtt a biciklis közlekedés aránya, így a főváros felkerült a kerékpáros városok világtérképére. Kiemelte, hogy ebben a Mol BuBi-rendszernek is nagy szerepe van.

Úgy fogalmazott: a Mol BuBi nem egy kerékpárkölcsönző rendszer, hanem egy kommunikációs felület, amely arról üzen, hogy mit jelent a fenntartható közlekedés. Hozzátette, hogy a közösségi kerékpározás nem egy önálló, hanem egy kiegészítő közlekedési mód, amit jól mutat, hogy a bicikliket átlagosan mindössze negyedórára bérlik ki. Dabóczi Kálmán véleménye szerint a fenntartható fejlődés a biciklizés, a gyaloglás és a közösségi közlekedés kombinációjával érhető el. Emellett "fantasztikus értéknek" nevezte, hogy a rendszer a megosztáson alapuló filozófiája miatt közösséget teremt.

Megemlítette azt is, hogy nincs tudomása olyan balesetről, amelyben érintett lett volna a rendszert használó kerékpáros. Úgy gondolja, ebben szerepet játszik a biciklik "robusztus, nem virgonc" felépítése, ami higgadtabb tekerésre ösztönöz, és így fejlettebb közlekedési kultúrát alakít ki.

A Mol BuBi-rendszert hosszas tesztelési időszak után 2014. szeptember 8-án indították el, az első hónapban csaknem négyezren váltottak bérletet. A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió EU-támogatás volt, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. Az üzemeltetés főszponzora a Mol cég, emellett a jegyek és a bérletek bevételéből, valamint a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.

Ahol a bicikli nem hobbi
A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Véleményvezér

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo