Kétmillió kilométert tekertünk a közösségi bringákkal

Már több mint egymillió bérlést regisztráltak a Mol BuBi (Budapest Bicikli) rendszerében, a kerékpárokkal megtett kilométerek száma pedig meghaladja a kétmilliót a rendszer fennállásának egy éves története alatt.

Kép: NFM

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes jó döntés volt beindítani a budapesti közösségi kerékpáros rendszert, az ugyanis nagyon népszerű, még télen is használják az emberek. Hozzátette, hogy a biciklik egyszerre sport- és közlekedési eszközök. "A mindennapjaink részévé váltak" az almazöld kerékpárok - közölte a főpolgármester-helyettes. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, Budapesten robbanásszerűen nőtt a biciklis közlekedés aránya, így a főváros felkerült a kerékpáros városok világtérképére. Kiemelte, hogy ebben a Mol BuBi-rendszernek is nagy szerepe van.

Úgy fogalmazott: a Mol BuBi nem egy kerékpárkölcsönző rendszer, hanem egy kommunikációs felület, amely arról üzen, hogy mit jelent a fenntartható közlekedés. Hozzátette, hogy a közösségi kerékpározás nem egy önálló, hanem egy kiegészítő közlekedési mód, amit jól mutat, hogy a bicikliket átlagosan mindössze negyedórára bérlik ki. Dabóczi Kálmán véleménye szerint a fenntartható fejlődés a biciklizés, a gyaloglás és a közösségi közlekedés kombinációjával érhető el. Emellett "fantasztikus értéknek" nevezte, hogy a rendszer a megosztáson alapuló filozófiája miatt közösséget teremt.

Megemlítette azt is, hogy nincs tudomása olyan balesetről, amelyben érintett lett volna a rendszert használó kerékpáros. Úgy gondolja, ebben szerepet játszik a biciklik "robusztus, nem virgonc" felépítése, ami higgadtabb tekerésre ösztönöz, és így fejlettebb közlekedési kultúrát alakít ki.

A Mol BuBi-rendszert hosszas tesztelési időszak után 2014. szeptember 8-án indították el, az első hónapban csaknem négyezren váltottak bérletet. A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió EU-támogatás volt, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. Az üzemeltetés főszponzora a Mol cég, emellett a jegyek és a bérletek bevételéből, valamint a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.

Ahol a bicikli nem hobbi
A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo