Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes jó döntés volt beindítani a budapesti közösségi kerékpáros rendszert, az ugyanis nagyon népszerű, még télen is használják az emberek. Hozzátette, hogy a biciklik egyszerre sport- és közlekedési eszközök. "A mindennapjaink részévé váltak" az almazöld kerékpárok - közölte a főpolgármester-helyettes. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, Budapesten robbanásszerűen nőtt a biciklis közlekedés aránya, így a főváros felkerült a kerékpáros városok világtérképére. Kiemelte, hogy ebben a Mol BuBi-rendszernek is nagy szerepe van.
Úgy fogalmazott: a Mol BuBi nem egy kerékpárkölcsönző rendszer, hanem egy kommunikációs felület, amely arról üzen, hogy mit jelent a fenntartható közlekedés. Hozzátette, hogy a közösségi kerékpározás nem egy önálló, hanem egy kiegészítő közlekedési mód, amit jól mutat, hogy a bicikliket átlagosan mindössze negyedórára bérlik ki. Dabóczi Kálmán véleménye szerint a fenntartható fejlődés a biciklizés, a gyaloglás és a közösségi közlekedés kombinációjával érhető el. Emellett "fantasztikus értéknek" nevezte, hogy a rendszer a megosztáson alapuló filozófiája miatt közösséget teremt.
Megemlítette azt is, hogy nincs tudomása olyan balesetről, amelyben érintett lett volna a rendszert használó kerékpáros. Úgy gondolja, ebben szerepet játszik a biciklik "robusztus, nem virgonc" felépítése, ami higgadtabb tekerésre ösztönöz, és így fejlettebb közlekedési kultúrát alakít ki.
A Mol BuBi-rendszert hosszas tesztelési időszak után 2014. szeptember 8-án indították el, az első hónapban csaknem négyezren váltottak bérletet. A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió EU-támogatás volt, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. Az üzemeltetés főszponzora a Mol cég, emellett a jegyek és a bérletek bevételéből, valamint a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.