Kétmillió kilométert tekertünk a közösségi bringákkal

Már több mint egymillió bérlést regisztráltak a Mol BuBi (Budapest Bicikli) rendszerében, a kerékpárokkal megtett kilométerek száma pedig meghaladja a kétmilliót a rendszer fennállásának egy éves története alatt.

Kép: NFM

Szeneczey Balázs városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes jó döntés volt beindítani a budapesti közösségi kerékpáros rendszert, az ugyanis nagyon népszerű, még télen is használják az emberek. Hozzátette, hogy a biciklik egyszerre sport- és közlekedési eszközök. "A mindennapjaink részévé váltak" az almazöld kerékpárok - közölte a főpolgármester-helyettes. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt mondta, Budapesten robbanásszerűen nőtt a biciklis közlekedés aránya, így a főváros felkerült a kerékpáros városok világtérképére. Kiemelte, hogy ebben a Mol BuBi-rendszernek is nagy szerepe van.

Úgy fogalmazott: a Mol BuBi nem egy kerékpárkölcsönző rendszer, hanem egy kommunikációs felület, amely arról üzen, hogy mit jelent a fenntartható közlekedés. Hozzátette, hogy a közösségi kerékpározás nem egy önálló, hanem egy kiegészítő közlekedési mód, amit jól mutat, hogy a bicikliket átlagosan mindössze negyedórára bérlik ki. Dabóczi Kálmán véleménye szerint a fenntartható fejlődés a biciklizés, a gyaloglás és a közösségi közlekedés kombinációjával érhető el. Emellett "fantasztikus értéknek" nevezte, hogy a rendszer a megosztáson alapuló filozófiája miatt közösséget teremt.

Megemlítette azt is, hogy nincs tudomása olyan balesetről, amelyben érintett lett volna a rendszert használó kerékpáros. Úgy gondolja, ebben szerepet játszik a biciklik "robusztus, nem virgonc" felépítése, ami higgadtabb tekerésre ösztönöz, és így fejlettebb közlekedési kultúrát alakít ki.

A Mol BuBi-rendszert hosszas tesztelési időszak után 2014. szeptember 8-án indították el, az első hónapban csaknem négyezren váltottak bérletet. A fejlesztés több mint egymilliárd forintba került. Ebből 900 millió EU-támogatás volt, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta a BKK-nak. Az üzemeltetés főszponzora a Mol cég, emellett a jegyek és a bérletek bevételéből, valamint a Fővárosi Önkormányzat támogatásából tartják fenn a rendszert.

Ahol a bicikli nem hobbi
A fogyasztói igények kielégítése mellett munkát és öngondoskodást teremt egy hátrányos helyzetű kistérségben, sőt még a közlekedés biztonságát is növeli a Re-Cikli kerékpárjavító műhelye.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo