Károk az utakon: akár 500 milliárd is behajtható

A zöld gazdaság élénkítésére 1.200 milliárd forintot lehetne előteremteni különböző intézkedésekkel a közúti közlekedés és az energiaszektor területén - mondta Kiss Károly, a Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) docense szerdán a "Zöld válságkezelés és gazdaságélénkítés" konferencián, Budapesten.

A Magyar Közgazdasági Társaság és a Levegő Munkacsoport közös  konferenciáján a Gazdasági és Szociális Tanács (GSZT) felkérésére készült "Zöld gazdaságélénkítés" kutatás eredményeit vitatták meg. Kiss Károly, a kutatás vezetőjeként kiemelte: a költségvetésnek 500 milliárd forint bevételt hozna a közúti közlekedés területén az okozott károk megtérítése, és 500-700 milliárd forintot jelentene az ásványi energiaszektorban a fosszilis energiák rejtett támogatásainak elhagyása.

Kiss Károly szerint a kutatás rámutatott arra, hogy zöldgazdaság élénkítésének eszköze lehet az energiahatékonyság növelése a lakóépületek szigetelésével, a megújuló energiák termelésének támogatása, az organikus gazdálkodás arányának növelése, a hulladékgazdálkodás megújítása. 

Pavics Lázár kutató, a Lélegzet Alapítvány képviseletében kiemelte: 1977-ben egyfajta gazdasági erőt jelentett, hogy a foglalkoztatási ráta 88 százalékos szinten volt. Ugyanakkor 2000-re 1,5 millió ember esett ki a munkaerőpiacról. Szerinte a privatizáció munkaerő-csökkentő módon zajlott le az országban, és az országból kivitt bruttó jövedelem mintegy 1,6 millió munkahely létesítését tette volna lehetővé. Számítása szerint a gazdasági válság hatására 188 ezer munkahelyet szűnt meg Magyarországon, a foglalkoztatást növelni lehetne az agráriumban a családi és egyéb sajátosságokra építve, továbbá erősíteni kellene a munkára késztetést, a szociális rendszerben pedig a keresletet generáló jelleget is erősíteni kellene.

Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a kutatásból kiemelte, hogy a közlekedés területén mintegy 700 milliárd forintos bevételre lehetne szert tenni a szennyező fizet elv bevezetésével. Ebből 100 milliárdot tenne ki a kilométer-arányos útdíj bevezetése, és mintegy 200 milliárd forint bevételt jelentene a személygépkocsi-használat elszámolásának szigorítása az adóelkerülés kiszűrésére.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo