Karbonkerekasztalt rendeznek a "grundon"

Ha nem megy felülről, próbáljuk alulról. Ez a gondolat vezérelte a British Council fiatal klímanagyköveteit, amikor szervezni kezdték Karbon Kerekasztal című klímavédelmi rendezvényüket. Az eseményen olyan fiatal vezetőket ültetnek le közös asztalhoz az üzleti, a köz- és a civil szférából, akiknek döntéseiben már klímavédelmi szempontok is szerepet játszanak. A helyszín a 8. kerületi Grund, ahol a lebontásra ítélt romos épületek közösségi terekként kaptak új funkciót.

A British Council fiatal klímanagykövetei kint jártak a koppenhágai klímacsúcson, folyamatosan követik a hazai és nemzetközi klímavédelmi történéseket, és aggasztja őket a világ vezetőinek késlekedése a hatékony döntések meghozatalában. Saját és a jövő generációinak életkörülményeit érzik veszélyben. Úgy gondolják, egyre nagyobb a jelentősége, hogy a jó döntéseket ne csak felülről, kormányzati szintről várjuk, hanem magunk hozzuk meg.

Felmerülő témák
Milyen trendek jellemzik a környezettudatos terméktervezést, és mekkora ebben a jelentősége a hulladékgazdálkodásnak?
Jó megoldás-e a terméken elhelyezett, a karbonlábnyom nagyságát megmutató karboncímke?
Milyen lehetőségei vannak hazánknak arra, hogy közlekedési rendszereit fenntarthatóbb irányba fejlessze?
Mi áll a napenergia jobb magyarországi kihasználásának útjában?
A meglévő épületek átalakítása vagy újak építése a jó irány az építészetben?

A klímanagykövetek Magyarországon egyedülálló kezdeményezésként március 11-én olyan eseményt szerveznek, amelyen egy asztal mellett beszélgetnek, érvelnek és vitatkoznak a civilszervezetek, kisvállalkozások, multinacionális cégek, és minisztériumok fiatal, de már döntési jogkörrel rendelkező vezetői. A Karbon Kerekasztal egyfajta kísérlet. Alternatívát kínál az egy területre koncentráló, komoly, szigorúan szakmai és az általános, klímaváltozással foglalkozó tömegrendezvények mellett. A rendezvény célja, hogy a különböző területek képviselői a valódi eredményesség érdekében a másik oldallal is tapasztalatot cseréljenek, együttműködjenek.

Egyszerre négy asztalnál folyik majd a véleménycsere a következő témákban: "Fenntartható fogyasztás, Fenntartható mobilitás, Energia: napfényes Magyarország, és "Épített környezet". A délután folyamán, egy szekció erejéig, bővül a résztvevők köre, ekkor néhány jelenlegi egyetemista, főiskolás csatlakozik nézőként és aktív vitapartnerként.

Az eseménynek a Molnár Ferenc regényéből jól ismert józsefvárosi grund környéke ad otthont, amely jó példa a környezettudatos tervezésre és az épület-újrahasznosításra. A lebontásra ítélt romos épületek közösségi terekként kaptak új funkciót; a mai Grund egyike azoknak a helyeknek, ahol a fák a kivágás helyett a tetőszerkezetben számukra kialakított résben élhetnek tovább.

A szervezők hisznek abban, hogy valódi dialógus alakulhat ki a résztvevők között klímakérdésekben, hogy egymás álláspontjának, véleményének megismerése érték, és csak erre alapozva lehet egy irányba haladni, valódi eredményeket elérni.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo