A pályázatokat szeptember második felében kell beadni, eredményhirdetés októberben várható - áll a közleményben. A tervek szerint 2 felső- és 7-10 középkategóriás környezetkímélő autót szerez be a minisztérium nyílt közbeszerzési eljárással, hogy ezzel is a zöld közlekedés fontosságára hívja fel a figyelmet. A beruházás tervezett költségeit illetően a minisztérium nem közölt adatot.
Egy tonnát spórolnának
A közlemény szerint egy középkategóriás hibridautó évente mintegy 1 tonna szén-dioxid szennyezőanyagot spórol meg a fenntartási költségek pedig 18 százalékkal alacsonyabbak egy hasonló teljesítményű benzines járműhöz képest. A beruházással a tárca elöregedett autóparkját szeretnék frissíteni, a minisztérium autóinak átlagéletkora meghaladja az 5 évet, futásteljesítményük 154 ezer kilométer, de vannak 200 ezer kilométert futott autóik is. Az újonnan beszerzendő hibrid autók a tárca a tervei szerint nem kerülnek majd sokkal többe, mintha hagyományos járműveket vásárolnának.
Százeres adó
Bernát László, a Lexus Buda vezető értékesítője az nyilatkozta, hogy egy Lexus GS 450h hibrid meghajtású autó alig kerül többe a hozzá hasonló GS 300 benzines típusnál, ez elsősorban a regisztrációs adók közti jelentős különbségből adódik. A hagyományos benzines Lexus GS 300 regisztrációs adója 2,2 millió forint, míg a hibrid meghajtásúé 190 ezer.
Nagy Richárd, a Toyota Sakura értékesítője elmondta, hogy a hibrid meghajtású Toyota Prius 7 millió forintba kerül, a vele közel egy kategóriájú Toyota Avensis két literes benzinmotorral és hasonló felszereltséggel 6,7 millió forint. (Itt elolvashatja a Prius tesztjét!)
Szövő Zsolt István a Honda Éles értékesítője szerint sincs jelentős különbség a vételárak között. Egy hibrid hajtású Honda Civic 5,5 millió forint, egy hasonló felszereltségű 1,8 köbcentiméter lökettérfogatú benzinmotorral szerelt változat ára pedig 5 millió forint körül alakul. (Itt elolvashatja a hibrid Civic tesztjét!)