Fizetnénk a kisebb szennyezésért!

Az európaiak ugyan továbbra is leginkább saját autójukkal közlekednek, több mint 20 százalékuk lemondana a gépkocsi használatról, ha jobb menetrendek és csatlakozások lennének a tömegközlekedésben. A legfrissebb Eurobarométer-felmérés szerint a legtöbb európai támogatja a tömegközlekedés használatát és a fenntarthatóbb mobilitást ösztönző intézkedéseket.

Az uniós háztartások 81 százaléka rendelkezik gépkocsival és a lakosságának 51 százaléka számára az autó a legfőbb közlekedési eszköz, amelyet a tömegközlekedés (21%), a gyaloglás (15%) és a motorkerékpár (2%) követ. Ha azonban hatékonyabb menetrendeket (29%) és jobb csatlakozást (28%) vezetnének be az autósok ritkábban ülnének gépkocsijukba. A gépkocsit használók 22 százaléka azonban semmilyen körülmények között nem használná kevesebbet a járművét.

Az Eurobarométer
felmérés az Európai Unió mind a 27 tagországában közel 26 ezer véletlenszerűen kiválasztott válaszadót kérdezett meg az uniós közlekedéspolitikával kapcsolatban.
A válaszadók túlnyomó többsége (90%) úgy érzi, hogy a környezetében a közlekedési helyzetet jobb tömeg-közlekedési rendszerrel (49%), a városközpontban bevezetendő forgalomkorlátozással (17%), sebességkorlátozással (17%) vagy úthasználati díj bevezetésével (5%) kellene javítani. (Az okos autóké a jövő...)

Az uniós polgárok alig több mint a fele (54%) áll készen arra, hogy a kevésbé szennyező közlekedésért többet is fizessen. Az európaiak nagy része (60%) ugyanakkor nem ért egyet azzal a kijelentéssel, hogy a forgalomtorlódásért és a környezetkárosításért úthasználati díj formájában az összes úthasználónak fizetnie kellene, bár 35%-uk támogatja az elképzelést. (A budapesti autósok alig 10 százaléka használja a tömegközlekedést....)

Takarékos, adókedvezménnyel

Az Európai Unió lakosságának túlnyomó többsége (78%) egyetért azzal, hogy a környezetre gyakorolt hatás jelentős mértékben függ attól, hogy az emberek milyen típusú autót használnak, és hogyan. A válaszadók többsége (35%) szerint a közúti közlekedés eredményezte növekvő szén-dioxid-kibocsátás tendenciájának megfordítására a legjobb megoldás az, ha csak a kevésbé szennyező járművek értékesítését engedélyezik. További 30 százalékuk véli úgy, hogy a széndioxid-kibocsátást a leghatékonyabban az üzemanyag-takarékos járművek vásárlásának ösztönzésével, adókedvezmények révén lehetne leszorítani.

Az Unió polgárainak 36 százaléka szerint a bioüzemanyagok használatát leginkább azzal lehetne ösztönözni, ha az ilyen üzemanyag az adókedvezmények révén olcsóbbá válna.

A repülőtéri biztonsági intézkedéseket a megkérdezettek 61 százaléka megfelelőnek találta. Az európaiak 49 százaléka ugyanakkor nem ismeri az EU repülőterein őt megillető jogokat.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo