Fizetnénk a kisebb szennyezésért!

Az európaiak ugyan továbbra is leginkább saját autójukkal közlekednek, több mint 20 százalékuk lemondana a gépkocsi használatról, ha jobb menetrendek és csatlakozások lennének a tömegközlekedésben. A legfrissebb Eurobarométer-felmérés szerint a legtöbb európai támogatja a tömegközlekedés használatát és a fenntarthatóbb mobilitást ösztönző intézkedéseket.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az uniós háztartások 81 százaléka rendelkezik gépkocsival és a lakosságának 51 százaléka számára az autó a legfőbb közlekedési eszköz, amelyet a tömegközlekedés (21%), a gyaloglás (15%) és a motorkerékpár (2%) követ. Ha azonban hatékonyabb menetrendeket (29%) és jobb csatlakozást (28%) vezetnének be az autósok ritkábban ülnének gépkocsijukba. A gépkocsit használók 22 százaléka azonban semmilyen körülmények között nem használná kevesebbet a járművét.

Az Eurobarométer
felmérés az Európai Unió mind a 27 tagországában közel 26 ezer véletlenszerűen kiválasztott válaszadót kérdezett meg az uniós közlekedéspolitikával kapcsolatban.
A válaszadók túlnyomó többsége (90%) úgy érzi, hogy a környezetében a közlekedési helyzetet jobb tömeg-közlekedési rendszerrel (49%), a városközpontban bevezetendő forgalomkorlátozással (17%), sebességkorlátozással (17%) vagy úthasználati díj bevezetésével (5%) kellene javítani. (Az okos autóké a jövő...)

Az uniós polgárok alig több mint a fele (54%) áll készen arra, hogy a kevésbé szennyező közlekedésért többet is fizessen. Az európaiak nagy része (60%) ugyanakkor nem ért egyet azzal a kijelentéssel, hogy a forgalomtorlódásért és a környezetkárosításért úthasználati díj formájában az összes úthasználónak fizetnie kellene, bár 35%-uk támogatja az elképzelést. (A budapesti autósok alig 10 százaléka használja a tömegközlekedést....)

Takarékos, adókedvezménnyel

Az Európai Unió lakosságának túlnyomó többsége (78%) egyetért azzal, hogy a környezetre gyakorolt hatás jelentős mértékben függ attól, hogy az emberek milyen típusú autót használnak, és hogyan. A válaszadók többsége (35%) szerint a közúti közlekedés eredményezte növekvő szén-dioxid-kibocsátás tendenciájának megfordítására a legjobb megoldás az, ha csak a kevésbé szennyező járművek értékesítését engedélyezik. További 30 százalékuk véli úgy, hogy a széndioxid-kibocsátást a leghatékonyabban az üzemanyag-takarékos járművek vásárlásának ösztönzésével, adókedvezmények révén lehetne leszorítani.

Az Unió polgárainak 36 százaléka szerint a bioüzemanyagok használatát leginkább azzal lehetne ösztönözni, ha az ilyen üzemanyag az adókedvezmények révén olcsóbbá válna.

A repülőtéri biztonsági intézkedéseket a megkérdezettek 61 százaléka megfelelőnek találta. Az európaiak 49 százaléka ugyanakkor nem ismeri az EU repülőterein őt megillető jogokat.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo