Fenntarthatósági befektetési modellekre lenne szükség

Sok márkatulajdonos törekszik arra, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetéseinek megtérülésén javítson.Ez azt sugallja, hogy az erre a területre vonatkozó stratégiák kidolgozása esedékessé vált.

A PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég 1400 felsővezetőt kérdezett meg, az eredmények azt mutatják, hogy a vezetők fele ugyanolyan alaposan vizsgálja a környezetbarát működéssel kapcsolatos kiadásokat, mint bármely más üzleti funkció esetében.

„Sok vezető esetében növekvő érdeklődés mutatkozik a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezések priorizálása iránt” – mondta Herve Keiffel, a PwC fenntarthatósági értékelő csoportjának egyik vezető tagja. A különböző projektek közötti döntés a felsővezetők több, mint harmada számára jelentős kihívás - olvasható a Gazdaság és Felelősség hírlevélben.

A teljes megtakarított költség figyelembe vétele a leggyakoribb megközelítés (mint például az energia- vagy anyagfelhasználás csökkentése). A válaszadók 24 százaléka számára ez jelenti a rangsorolás alapját. Közel ugyanennyien (22%) alkalmaznak egyszerű költség-haszon elemzést, amikor ezekről a kezdeményezésekről van szó. Mindössze a felmérésben részt vevők 16 százaléka veszi figyelembe a teljes létrehozott értéket (ami az indirekt hasznot is tartalmazza).

És hogy miért éri meg mindezzel foglalkozni? Az erőfeszítések legfőbb eredményének a környezet védelmét tartották (40%), valamint a tehetséget munkavállalók megszerzését és megtartását (25%).

Biztos megéri a növekedésmánia?

Lehet-e sikeres egy üzlet, ha nem növekszik? Lehet-e boldogan élni egy olyan országban, amelyben a GDP nem szárnyal? A jelenlegi társadalmi és gazdasági modellben a válasz: nem. Egyre többen azonban látják, hogy ez a rendszer alapjaiban megkérdőjelezhető. Sőt, vannak, akik próbálnak máshogyan létezni. Az átmenet lassú.

Társadalmunkban a siker kulcsa a növekedés. Ha egy cég nem képes folyamatosan többet és többet termelni, eladni, az vesztessé válik. Aki nem képes újabb javakat megszerezni, és növelni a fogyasztását, az nem lehet boldog ember, és az országok minőségét is egyértelműen a GDP növekedése jelzi. Még.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo