Fenntarthatósági befektetési modellekre lenne szükség

Sok márkatulajdonos törekszik arra, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetéseinek megtérülésén javítson.Ez azt sugallja, hogy az erre a területre vonatkozó stratégiák kidolgozása esedékessé vált.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég 1400 felsővezetőt kérdezett meg, az eredmények azt mutatják, hogy a vezetők fele ugyanolyan alaposan vizsgálja a környezetbarát működéssel kapcsolatos kiadásokat, mint bármely más üzleti funkció esetében.

„Sok vezető esetében növekvő érdeklődés mutatkozik a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezések priorizálása iránt” – mondta Herve Keiffel, a PwC fenntarthatósági értékelő csoportjának egyik vezető tagja. A különböző projektek közötti döntés a felsővezetők több, mint harmada számára jelentős kihívás - olvasható a Gazdaság és Felelősség hírlevélben.

A teljes megtakarított költség figyelembe vétele a leggyakoribb megközelítés (mint például az energia- vagy anyagfelhasználás csökkentése). A válaszadók 24 százaléka számára ez jelenti a rangsorolás alapját. Közel ugyanennyien (22%) alkalmaznak egyszerű költség-haszon elemzést, amikor ezekről a kezdeményezésekről van szó. Mindössze a felmérésben részt vevők 16 százaléka veszi figyelembe a teljes létrehozott értéket (ami az indirekt hasznot is tartalmazza).

És hogy miért éri meg mindezzel foglalkozni? Az erőfeszítések legfőbb eredményének a környezet védelmét tartották (40%), valamint a tehetséget munkavállalók megszerzését és megtartását (25%).

Biztos megéri a növekedésmánia?

Lehet-e sikeres egy üzlet, ha nem növekszik? Lehet-e boldogan élni egy olyan országban, amelyben a GDP nem szárnyal? A jelenlegi társadalmi és gazdasági modellben a válasz: nem. Egyre többen azonban látják, hogy ez a rendszer alapjaiban megkérdőjelezhető. Sőt, vannak, akik próbálnak máshogyan létezni. Az átmenet lassú.

Társadalmunkban a siker kulcsa a növekedés. Ha egy cég nem képes folyamatosan többet és többet termelni, eladni, az vesztessé válik. Aki nem képes újabb javakat megszerezni, és növelni a fogyasztását, az nem lehet boldog ember, és az országok minőségét is egyértelműen a GDP növekedése jelzi. Még.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo