Fenntarthatósági befektetési modellekre lenne szükség

Sok márkatulajdonos törekszik arra, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetéseinek megtérülésén javítson.Ez azt sugallja, hogy az erre a területre vonatkozó stratégiák kidolgozása esedékessé vált.

A PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég 1400 felsővezetőt kérdezett meg, az eredmények azt mutatják, hogy a vezetők fele ugyanolyan alaposan vizsgálja a környezetbarát működéssel kapcsolatos kiadásokat, mint bármely más üzleti funkció esetében.

„Sok vezető esetében növekvő érdeklődés mutatkozik a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezések priorizálása iránt” – mondta Herve Keiffel, a PwC fenntarthatósági értékelő csoportjának egyik vezető tagja. A különböző projektek közötti döntés a felsővezetők több, mint harmada számára jelentős kihívás - olvasható a Gazdaság és Felelősség hírlevélben.

A teljes megtakarított költség figyelembe vétele a leggyakoribb megközelítés (mint például az energia- vagy anyagfelhasználás csökkentése). A válaszadók 24 százaléka számára ez jelenti a rangsorolás alapját. Közel ugyanennyien (22%) alkalmaznak egyszerű költség-haszon elemzést, amikor ezekről a kezdeményezésekről van szó. Mindössze a felmérésben részt vevők 16 százaléka veszi figyelembe a teljes létrehozott értéket (ami az indirekt hasznot is tartalmazza).

És hogy miért éri meg mindezzel foglalkozni? Az erőfeszítések legfőbb eredményének a környezet védelmét tartották (40%), valamint a tehetséget munkavállalók megszerzését és megtartását (25%).

Biztos megéri a növekedésmánia?

Lehet-e sikeres egy üzlet, ha nem növekszik? Lehet-e boldogan élni egy olyan országban, amelyben a GDP nem szárnyal? A jelenlegi társadalmi és gazdasági modellben a válasz: nem. Egyre többen azonban látják, hogy ez a rendszer alapjaiban megkérdőjelezhető. Sőt, vannak, akik próbálnak máshogyan létezni. Az átmenet lassú.

Társadalmunkban a siker kulcsa a növekedés. Ha egy cég nem képes folyamatosan többet és többet termelni, eladni, az vesztessé válik. Aki nem képes újabb javakat megszerezni, és növelni a fogyasztását, az nem lehet boldog ember, és az országok minőségét is egyértelműen a GDP növekedése jelzi. Még.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo