Fenntarthatósági befektetési modellekre lenne szükség

Sok márkatulajdonos törekszik arra, hogy a fenntarthatósággal kapcsolatos befektetéseinek megtérülésén javítson.Ez azt sugallja, hogy az erre a területre vonatkozó stratégiák kidolgozása esedékessé vált.

A PricewaterhouseCoopers tanácsadó cég 1400 felsővezetőt kérdezett meg, az eredmények azt mutatják, hogy a vezetők fele ugyanolyan alaposan vizsgálja a környezetbarát működéssel kapcsolatos kiadásokat, mint bármely más üzleti funkció esetében.

„Sok vezető esetében növekvő érdeklődés mutatkozik a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezések priorizálása iránt” – mondta Herve Keiffel, a PwC fenntarthatósági értékelő csoportjának egyik vezető tagja. A különböző projektek közötti döntés a felsővezetők több, mint harmada számára jelentős kihívás - olvasható a Gazdaság és Felelősség hírlevélben.

A teljes megtakarított költség figyelembe vétele a leggyakoribb megközelítés (mint például az energia- vagy anyagfelhasználás csökkentése). A válaszadók 24 százaléka számára ez jelenti a rangsorolás alapját. Közel ugyanennyien (22%) alkalmaznak egyszerű költség-haszon elemzést, amikor ezekről a kezdeményezésekről van szó. Mindössze a felmérésben részt vevők 16 százaléka veszi figyelembe a teljes létrehozott értéket (ami az indirekt hasznot is tartalmazza).

És hogy miért éri meg mindezzel foglalkozni? Az erőfeszítések legfőbb eredményének a környezet védelmét tartották (40%), valamint a tehetséget munkavállalók megszerzését és megtartását (25%).

Biztos megéri a növekedésmánia?

Lehet-e sikeres egy üzlet, ha nem növekszik? Lehet-e boldogan élni egy olyan országban, amelyben a GDP nem szárnyal? A jelenlegi társadalmi és gazdasági modellben a válasz: nem. Egyre többen azonban látják, hogy ez a rendszer alapjaiban megkérdőjelezhető. Sőt, vannak, akik próbálnak máshogyan létezni. Az átmenet lassú.

Társadalmunkban a siker kulcsa a növekedés. Ha egy cég nem képes folyamatosan többet és többet termelni, eladni, az vesztessé válik. Aki nem képes újabb javakat megszerezni, és növelni a fogyasztását, az nem lehet boldog ember, és az országok minőségét is egyértelműen a GDP növekedése jelzi. Még.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo