Az egyenáramú töltő várhatóan hozzájárul az elektromos autók terjedéséhez - jegyezi meg a közlemény, utalva arra, hogy a váltóáramú töltők töltési ideje 8 óra. A Pike Research piackutató cég előrejelzése alapján a jelenlegi 114 ezerről 5,2 millióra nő az elektromos autók száma 2017-ig világszerte, az ezzel párhuzamosan kiépülő infrastruktúra pedig több milliárd dolláros üzletet jelent.
Az első magyar töltőt Magyarországon gyártotta az ABB Kft., Tanja Vainio, a magyar leányvállalat ügyvezető igazgatója még januárban sajtótájékoztatón számolt be arról, hogy innen tervezi exportálni a töltőket. Az észt kormány például 200 gyorstöltőt rendelt az ABB-től, ezzel lefedik majd az országot.
Bécsig is eljuthatunk?
A terveknek szerint a Budapestet Béccsel összekötő útat elektromos töltőállomásokkal szereli fel az E.ON. Erre azért is szükség van, mert további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A hálózat kiépítésekor turisztikai szempontokat is figyelembe vesz a vállalat, ugyanis az e-autók néhány órás töltési ideje ideális alkalmat biztosíthat az utazóknak városnézésre - ezáltal segítve a hazai vendéglátást, idegenforgalmat. Az E.ON a program konkrét megvalósítása során szorosan együttműködik majd az illetékes önkormányzatokkal.
A társaság szerint mindössze pár ezer hibrid üzemű autó van jelenleg Magyarországon, Az E.ON szerint mégis érdemes felkészülni az elkövetkező évek nagy változásaira és kihívásaira, kezdetben a tölthető (plug-in) hibridek terjedésére, majd vele párhuzamosan az elektromos járművek terjedésére.