A felelősségvállalás gondolatával már megbirkózott cégeknek a rendezvény eligazodást kíván adni, hogyan tegyék fenntarthatóvá a jelenlétüket a gazdaságban, úgy, hogy figyelembe vegyék a klímaváltozás, az energiaproblémák, az életminőségek, a társadalmi egyenlőtlenségek problematikáját, és hozzájáruljanak a fenntartható világ létrejöttéhez. Segít választ kapni arra a dilemmára is, hogy a fenntarthatóság érdekei szerint működő vállalat hogyan legyen nyereséges.
- Időpont: 2010. május 26. szerda, 10.00-16.00 óráig
- Helyszín: Szentendre, Szentendrei Önkormányzat díszterme (Városház tér 3.)
Fő témakörök:
- Saját fejlesztéseink, beruházásaink átértékelése (megújuló energiák, környezettel harmonikus létezés, fogyasztás, termelés)
- Saját fogyasztásunk átalakítása, a fenntarthatóság szolgálatába állítása, s mellette költséghatékonyság elérése
- Saját termékeink és szolgáltatásaink tartalmának átváltoztatása az értékvezérelt fogyasztói igényeknek megfelelően
- A gondolkodásmód-váltás vezetői és szervezeti vonatkozásai
- A környezetre való hatás kitágítása és annak értelmezése, hasznosságának elemzése.
A tréning témablokkjai:
10.00-11.30
I. Minden a tudatban dől el. Csak utána következhet a cselekvés. A gondolkodásmód, magatartásmód megváltoztatásának okai. A felelősségteljes gondolkodásmód vállalati szintű megjelenésének, terjesztésének feltételei, szükségessége.
A tréninget tartja: Demcsák Mária, a Piac és Profit főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítója.
A tréning tematikája:
- A felelős gondolkodásmód, magatartásmód kialakulásához vezető út.
- A köztudatban használt fogalmak pontos értelmezése: környezettudatosság, CSR, fenntarthatóság, etikus üzleti magatartásmód, felelős vállalat.
- Az egyéni érdek, a vállalat érdeke és a fenntarthatósági érdekek összehangolásában rejlő előnyök az üzleti és emberi életben.
- A szűkebb és tágabb környezetünkre tekintettel élés filozófiája és gyakorlati megvalósítása.
Jó példa: Lerch Attila, a Microsoft Magyarország Kft. üzletfejlesztési igazgatója
Kérdések, válaszok, interaktív beszélgetés
11.50-13.20
IV. Tenni kell, de ez még nem elég. A jó példát meg is kell mutatni!!! A társadalmi felelősségvállalás (CSR) megvalósítása a vállalatnál. Mi kell a jó CSR-stratégiához, mik a feltételei a stratégia gyakorlati megvalósításának? Hogyan érjük el, hogy példánk terjedjen?
A tréninget tartja: Fertetics Mandy vezető tanácsadó, Alternate Kft.
A tréning tematikája:
- Fenntartható/CSR akcióktól a fenntartható / felelős vállalati modellig
- Sikerkritériumok és legfontosabb tényezők, amikor fenntarthatóvá és felelőssé válik egy vállalat
- Hogyan néz ki egy CSR-stratégia? Milyen elemei vannak? Mi nem az?
- Hogyan terjednek a jó példák? Milyen kommunikációs eszközök vannak és melyiket, mikor, hogyan érdemes használni?
Jó példa: dr. Szász Katalin, a Magyar Posta Zrt. kommunikációs igazgatója bemutatja a vállalat CSR-jét.
Kérdések, válaszok, interaktív beszélgetés
Ebéd
14.00-16.00
III. Harmóniában a szűkebb-tágabb környezettel. Járuljunk hozzá a klíma egyensúlyának visszaállásához! A környezettudatosság, a zölddé válás, az ökológiai lábnyom csökkentésének vállalati gyakorlata. Fejlesztéseink átértékelése a fenntarthatóság szemüvegén keresztül. Tudatos fogyasztóvá válás emberi és cég szinten egyaránt. A környezettudatosság rövid és hosszú távú megtérülései.
A tréninget tartja: Besenyei Mónika programvezető, Követ Egyesület a Fenntartható gazdálkodásért.
A tréning tematikája:
- Rövid felesleges termék játék (személyes vonatkozások vs. cégek felelőssége)
- LCA, Ökolábnyom ppt (Gyártói, szolgáltatói oldal)
- Az ökohatékonyság határai - száraz lábbal átkelni a folyón (bölcsőtől bölcsőig) (csoportmunka)
- Zölden és nyereségesen stratégiák - best practice, worst practice (mik a legfőbb akadályok, milyen megoldások lehetnek)
Jó példa: Bódis Gergely, a Tonic Kft. kreatív igazgatója, Magyarország első zöld reklámügynökségének vezetője bemutatja környezettudatos beruházásaikat, termék-, illetve szolgáltatáspalettájukk változásait a fenntarthatóság érdekében.
Kérdések, válaszok, interaktív beszélgetés
Részvételi díj: amennyiben május 13-ig regisztrál, 55.000. Ft + áfa/fő helyett:
33.000 Ft + áfa/fő.
Részvételi feltételek:
1. A rendezvényre való regisztráció a megadott részvételi díj elfogadásának és egyben megrendelésnek minősül, ezért a rendezvény megvalósulása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.
2. A regisztrációról online regisztrációs rendszerünk automatikus visszaigazolást küld a megadott e-mail címre, amely tartalmazza a megadott jelentkezési- és számlázási adatokat is.
Fizetési feltételek:
A regisztrációt követően max. 3 munkanapon belül a részvételi díjat (részletes bontásban) tartalmazó számlát postázunk, 8 napos fizetési határidővel.
A részvételi díjban megadott közvetített szolgáltatásokat esetlegesen terhelő adó- és járulékfizetési kötelezettséget Szervező a Megrendelőre hárítja át.
Lemondási feltételek:
Regisztráció lemondását a rendezvényt megelőző 6. munkanapig, 2010. május 17-éig áll módunkban elfogadni, amely esetben a már esetlegesen átutalt részvételi díjat 100 %-ban visszatérítjük.
Amennyiben a résztvevő nem jelenik meg a tréningen, a részvételi díjat nem áll módunkban visszafizetni, illetve a részvételi díjra vonatkozó követelésünk érvényesítésétől eltekinteni.
Lemondást csak írásban fogadunk el a következő elérhetőségen:
e-mail: [email protected],
fax : (1) 239 - 9595
A trénerek a vállalatok fenntarthatósági stratégiájának, taktikájának és fejlesztéseinek, valamint az energiarendszerek átalakításának, és a vállalati szervezetek átalakításának szakértői. A fenntarthatósági vállalati modellt felépítő cégek vezetői előadásaiból megismerhetőek a legjobb vállalati gyakorlatok.
A résztvevők számára tanulási segédanyagokat biztosítunk, valamint az előadások, tréningek anyagait letölthetővé tesszük. A trénerek szakirodalom-jegyzékről is gondoskodnak.
A tematika változtatásának jogát a rendezvényszervező fenntartja!
További felvilágosítás és információ:
tel. : (1) 239 - 9597,
e-mail : [email protected]