A fenntartható fejlődés az üzleti stratégia része

A hazai 100 fő feletti közép- és nagyvállalatok kétharmadának üzleti stratégiájában szerepet játszanak a fenntartható fejlődés szempontjai - derül ki a Szonda Ipsos és a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) közös kutatásából.

A fenntartható fejlődés egyes elemei annak ellenére részét képezik a cégek stratégiájának, hogy magát a fogalmat a felsővezetők negyedrésze tudta csak pontosan, vagy a valóságoshoz hasonlóan meghatározni - áll a felmérésben.

A fenntarthatóság területén belül a cégek többek között az energiahatékonyság javítására, a hulladékkezelésre és -újrahasznosításra, valamint a környezetbarát termékekre és -technológiákra kívánnak fókuszálni az elkövetkező években.

A vállalati felelősségvállalás fogalmát kétszer annyian tudták pontosan meghatározni, mint a fenntartható fejlődését. Az üzleti politikák kialakításánál való fontosságát, növekvő szerepét minden második cégvezető hangsúlyozta.

A megkérdezett cégvezetők 70 százaléka szerint a környezettudatos üzletpolitika érvényesítése nem pénz, inkább szemléletmód kérdése. Ugyanakkor minden második cégnél hiányzik az a személy, aki felelős lehetne ezért a területért.

A vállalatvezetők fele negatívan látja cége természeti környezetre gyakorolt hatását. A negatív hatások között többek között a káros anyag kibocsátást, a túl nagy mennyiségű papírfelhasználást, valamint a túl magas energiafelhasználást említették. Kifejezetten pozitív környezeti hatásokról a cégvezetők alig egytizede számolt be.

Az elmúlt öt évben a cégek kétharmada vett részt adományozási tevékenységben, közel négytizedük működött együtt civil szervezetekkel. Ezek az együttműködések többségükben anyagi és természetbeni támogatások formáját öltötték, a partnerségi együttműködés ennél kisebb mértékű volt.

Azok a cégek, amelyek üzleti stratégiájukban nem érvényesítik a fenntartható fejlődés szempontjait, felerészben motivációhiányra hivatkoztak, harmadrészük pedig a profitját félti.

A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület 2005-ben alakult, tagsága jelenleg 18 vállalatot számlál. Célja, hogy a hazai üzleti, civil, tudományos és politikai szféra szereplőivel közösen keressenek válaszokat az egyre égetőbb globális és helyi szintű ökológiai és társadalmi kihívásokra.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo