A fenntartható fejlődés az üzleti stratégia része

A hazai 100 fő feletti közép- és nagyvállalatok kétharmadának üzleti stratégiájában szerepet játszanak a fenntartható fejlődés szempontjai - derül ki a Szonda Ipsos és a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) közös kutatásából.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A fenntartható fejlődés egyes elemei annak ellenére részét képezik a cégek stratégiájának, hogy magát a fogalmat a felsővezetők negyedrésze tudta csak pontosan, vagy a valóságoshoz hasonlóan meghatározni - áll a felmérésben.

A fenntarthatóság területén belül a cégek többek között az energiahatékonyság javítására, a hulladékkezelésre és -újrahasznosításra, valamint a környezetbarát termékekre és -technológiákra kívánnak fókuszálni az elkövetkező években.

A vállalati felelősségvállalás fogalmát kétszer annyian tudták pontosan meghatározni, mint a fenntartható fejlődését. Az üzleti politikák kialakításánál való fontosságát, növekvő szerepét minden második cégvezető hangsúlyozta.

A megkérdezett cégvezetők 70 százaléka szerint a környezettudatos üzletpolitika érvényesítése nem pénz, inkább szemléletmód kérdése. Ugyanakkor minden második cégnél hiányzik az a személy, aki felelős lehetne ezért a területért.

A vállalatvezetők fele negatívan látja cége természeti környezetre gyakorolt hatását. A negatív hatások között többek között a káros anyag kibocsátást, a túl nagy mennyiségű papírfelhasználást, valamint a túl magas energiafelhasználást említették. Kifejezetten pozitív környezeti hatásokról a cégvezetők alig egytizede számolt be.

Az elmúlt öt évben a cégek kétharmada vett részt adományozási tevékenységben, közel négytizedük működött együtt civil szervezetekkel. Ezek az együttműködések többségükben anyagi és természetbeni támogatások formáját öltötték, a partnerségi együttműködés ennél kisebb mértékű volt.

Azok a cégek, amelyek üzleti stratégiájukban nem érvényesítik a fenntartható fejlődés szempontjait, felerészben motivációhiányra hivatkoztak, harmadrészük pedig a profitját félti.

A Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért Közhasznú Egyesület 2005-ben alakult, tagsága jelenleg 18 vállalatot számlál. Célja, hogy a hazai üzleti, civil, tudományos és politikai szféra szereplőivel közösen keressenek válaszokat az egyre égetőbb globális és helyi szintű ökológiai és társadalmi kihívásokra.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo