Sokkal kevesebb papírban is elférnek a cipők

A német sportruházati óriás, a Puma 21 hónapot töltött azzal, hogy zöld alternatívával rukkoljon elő a megszokott, papírból készült cipődobozok helyett. A váltással a vállalat célja az anyaghasználat és a szeméttermelés csökkentése. Vállalása szerint a társaság 2015-re termékskálája felét fenntarthatóvá teszi.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerettem a cipődobozokat: jól lehetett benne tárolni interjúkkal teli magnókazettáim százait. De ahogy az analógról is áttértünk a digitálisra, úgy manapság nemcsak a magnószalagoktól mond búcsút az ember, hanem a féktelen papírfogyasztástól is.

A Puma "Clever Little Bag"-je nem több, mint festetlen kartonpapír a cipő körül, ezt piros csomagolás tartja össze, amelyről masniszerűség lóg ki - a kartonpapírra tervezett lyukon keresztül (fogó vagy fül gyanánt). Az alapanyag természetesen újrahasznosított papír.

A csomagolás előállítása 65 százalékkal kevesebb papírt igényel, mint a négyszögletes, hat oldalú papírdoboz, és 60 százalékkal kevesebb szemetet termel a világnak, mint elődje. A megoldás kitalálója Yves Behar, a San Francisco-I fuseproject dizájncég svájci születésű alapítója, aki állandó szakmai partnere a Pumának. Ő találta ki a cápacsont alakú Bluetooth telefont és a tervezte One Laptop Per Child programban használt komputert is. A hírek szerint Behar 40 prototípust tervezett a cipődobozhoz -melyekhez közel 2000 vázlatot készített-, mielőtt a végleges verzió mellett döntött a Puma vezetése. A német vállalat reméli, hogy versenytársai és a divatipar is hasonlóan környezetbarát megoldások felé indulnak el a csomagolástechnika terén.

Hiába a jó (zöld) szándék, az átállás lassú: az új cipődobozok csak 2011 második felétől kerülnek forgalomba a boltokban.  Két prototípus azonban már most megtekinthető a londoni Design Museumban látható "Sustainable Futures - Can Design Make a Difference?", vagyis "Fenntartható jövők - Változtathatunk a dizájnnal?" című kiállításon. Az új cipődoboz londoni prezentációján a német cég vezérigazgatója, Jochen Zeitz kiemelte, hogy már 1993-ban környezettudatos elveket vezettek be a cégműködés tervezésébe, végrehajtásába és ellenőrzésébe -ebben az évben került Zeitz a társaság élére-, majd 2010-ben az ENSZ fenntarthatósági jelentése is megemlítette az 1948-ban alapított vállalat eredményeit.

Az új csomagolás része a PumaVision neveztű stratégiának, mely a vállalat fenntarthatóvá tételét célozza meg. A cég 25 százalékkal kívánja energia-, víz-, karbon-használatát és szeméttermelését. A célkitűzés értelmében a vállalat termékeinek fele 2015-re megfelel a "a legjobb fenntarthatósági gyakorlatok" sztenderdjének. A cég elindította a Puma Fenntarthatósági Indexet, amelytől azt remélik, hogy az iparág más szereplőit is tevékenységük, gyártási folyamataik zöldítésére sarkallja majd. Azok a vetélytárs gyártók kérhetik felvételük az indexbe, melyek 2015-re szintén fenntarthatóvá teszik termékskálájuk felét - elsősorban fenntartható források (organikus gyapot és mérgező vegyületeket nélkülöző alapanyagok) használatával. A Nike és az Adidas után a Puma a világ harmadik sportruházati óriáscége.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo