A Magyar Public Relations Szövetség 2007-ben indította útjára a Best Practice pályázat-sorozatot, hagyományteremtő célzattal. A pályázat törekvése, hogy feltárja és példaként állítsa a legjobb CSR (Vállalati Felelősségvállalás) gyakorlatokat más vállalatok elé, elismerje a nyertes pályázók felelősségvállaló törekvéseit és elősegítse a CSR hazai térnyerését.
A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből állt, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek a CSR magyarországi elismertetéséért:
- Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
- Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője
- Lakatos Zsófia - az MPRSZ alelnöke, a CSR szekció vezetője,
- Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
- Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
- Varga István - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke
Idén a tavalyinál kevesebb vállalat indult a pályázaton, köszönhetően a szigorított kritériumoknak. A zsűri csak azon pályázatokat fogadta el, amelyekből egyértelműen kitűnt, hogy a pályázó rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja a napi működést és megmutatkozik az összes érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A bírálók kiemelt figyelmet szenteltek annak is, hogy a társadalom felé megnyilvánuló kötelezettségvállalás mellett jelentős szerepet kapjanak a környezetvédelmi törekvések. Nem nyerhetett olyan cég, amely egyáltalán nem, vagy csupán formálisan involválta munkatársait a felelős működésbe, és azon cégek sem, amelyek pályázata - legyen mégoly meggyőző is - nem volt összhangban a valósággal, és a vállalat társadalmi megítélésével. Így a 13 pályázó közül végül 10 kerülhetett be a kiadványba, és minősült idén Legjobb Gyakorlatnak.
A nyertes pályázatok névsorrendben a következők:
- Atel Csepeli Vállalatcsoport
- Bakos Faipari Egyéni Cég
- Budapest Bank
- GE Hungary
- Holcim Hungária
- K&H Bank
- KPMG Hungária
- MOL
- Pannon
- Vodafone Magyarország
A pályázat kapcsán Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke elmondta: "Örömteli és bizakodásra okot adó, hogy mind több hazai vállalkozás - kis és nagy vállalkozások egyaránt - gondolják újra működésüket, a nyereség elérésének gyakorlati módjait. Ez nem csupán jogkövetést, a létező törvények és szabályok maradéktalan betartását jelenti és kell jelentenie, hanem az etikus és felelős működést is. A jelenkor egyik legkomolyabb veszélye, a klíma változása, mely előtérbe helyezte a környezetvédelmi szempontokat, a CSR törekvéseken belül már látható és érzékelhető ezen szempontrendszer erősödése. Bízom benne, hogy jövőre még több vállalat pályázik sikeresen, azok is, amelyek most még elutasított a zsűri és azok is, amelyek idén nem nyújtottak be, vagy nem a szigorú előírásoknak megfelelően adtak be pályázatot."
Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke hozzátette: "A nyertes 10 pályázó vállalat erős csapatot alkot, kivétel nélkül mindegyik pályázat figyelemre méltó. Külön örömömre szolgált, hogy ismét sikeresen pályázott egy kkv, a Bakos Faipari Egyéni Cég, bebizonyítva, hogy a felelősségvállalás nemcsak a nagyok kiváltsága. Szeretnénk erősíteni ezt a vonalat, és minél több kis és középvállalkozással megismertetni a felelősségvállalás elvét és gyakorlatát. Ezért olyan fontos, hogy legyenek példaként állítható esettanulmányok és azon cégek, amelyek követendő gyakorlatot folytatnak, segítsék azok törekvéseit, akik még csak ismerkednek ezzel a területtel."
A Magyar Public Relations Szövetség idén meghirdette CSR Média pályázatát is, amely azon szerkesztőségek, újságírók munkáját kívánja elismerni, akik sokat tettek a vállalati felelősségvállalás megismertetése és elterjesztése érdekében.
A szövetség tervei szerint, még idén kiírásra kerül egy harmadik CSR pályázat is, amely a civil szférát célozza és tervezzük a Best Practice nyertesek bevonását egy hosszabb távú új programba, kezdeményezésbe is.
A CSR Best Practice 2007. kiadvány várhatóan ősszel jelenik meg. A nyerteseknek az oklevelek és a könyvek egy ünnepélyes díjkiosztó keretében kerülnek átadásra.