Íme az idei év legjobbjai!

Tíz vállalat nyert jogot, hogy bekerüljön a Magyar Public Relations Szövetség "CSR Best Practice 2007." című kiadványába, amely a leginkább példamutató vállalati felelősségvállalás hazai gyakorlatait gyűjti csokorba. A kiadvány a tavalyi sikeres pályázat folytatása, ám idén szigorúbb kritériumoknak kellett megfelelniük az eredménnyel pályázóknak.

A Magyar Public Relations Szövetség 2007-ben indította útjára a Best Practice pályázat-sorozatot, hagyományteremtő célzattal. A pályázat törekvése, hogy feltárja és példaként állítsa a legjobb CSR (Vállalati Felelősségvállalás) gyakorlatokat más vállalatok elé, elismerje a nyertes pályázók felelősségvállaló törekvéseit és elősegítse a CSR hazai térnyerését.

A pályázatokat elbíráló zsűri olyan neves szakemberekből állt, akik az általuk vezetett szervezetek révén sokat tettek a CSR magyarországi elismertetéséért:

  • Czakó Borbála - a Magyar Köztársaság londoni nagykövete, a HBLF elnöke
  • Demcsák Mária - a Piac&Profit magazin főszerkesztője
  • Lakatos Zsófia - az MPRSZ alelnöke, a CSR szekció vezetője,
  • Dr. Szeles Péter - az MPRSZ elnöke
  • Dr. Tóth Gergely- a KÖVET főtitkára
  • Varga István - a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke

Idén a tavalyinál kevesebb vállalat indult a pályázaton, köszönhetően a szigorított kritériumoknak. A zsűri csak azon pályázatokat fogadta el, amelyekből egyértelműen kitűnt, hogy a pályázó rendelkezik kidolgozott CSR stratégiával, felelősségvállalása áthatja a napi működést és megmutatkozik az összes érintett csoporthoz fűződő kapcsolatában. A bírálók kiemelt figyelmet szenteltek annak is, hogy a társadalom felé megnyilvánuló kötelezettségvállalás mellett jelentős szerepet kapjanak a környezetvédelmi törekvések. Nem nyerhetett olyan cég, amely egyáltalán nem, vagy csupán formálisan involválta munkatársait a felelős működésbe, és azon cégek sem, amelyek pályázata - legyen mégoly meggyőző is - nem volt összhangban a valósággal, és a vállalat társadalmi megítélésével. Így a 13 pályázó közül végül 10 kerülhetett be a kiadványba, és minősült idén Legjobb Gyakorlatnak.

A nyertes pályázatok névsorrendben a következők:

  • Atel Csepeli Vállalatcsoport
  • Bakos Faipari Egyéni Cég
  • Budapest Bank
  • GE Hungary
  • Holcim Hungária
  • K&H Bank
  • KPMG Hungária
  • MOL
  • Pannon
  • Vodafone Magyarország

A pályázat kapcsán Dr. Szeles Péter, az MPRSZ elnöke elmondta: "Örömteli és bizakodásra okot adó, hogy mind több hazai vállalkozás - kis és nagy vállalkozások egyaránt - gondolják újra működésüket, a nyereség elérésének gyakorlati módjait. Ez nem csupán jogkövetést, a létező törvények és szabályok maradéktalan betartását jelenti és kell jelentenie, hanem az etikus és felelős működést is. A jelenkor egyik legkomolyabb veszélye, a klíma változása, mely előtérbe helyezte a környezetvédelmi szempontokat, a CSR törekvéseken belül már látható és érzékelhető ezen szempontrendszer erősödése. Bízom benne, hogy jövőre még több vállalat pályázik sikeresen, azok is, amelyek most még elutasított a zsűri és azok is, amelyek idén nem nyújtottak be, vagy nem a szigorú előírásoknak megfelelően adtak be pályázatot."

Lakatos Zsófia, az MPRSZ alelnöke hozzátette: "A nyertes 10 pályázó vállalat erős csapatot alkot, kivétel nélkül mindegyik pályázat figyelemre méltó. Külön örömömre szolgált, hogy ismét sikeresen pályázott egy kkv, a Bakos Faipari Egyéni Cég, bebizonyítva, hogy a felelősségvállalás nemcsak a nagyok kiváltsága. Szeretnénk erősíteni ezt a vonalat, és minél több kis és középvállalkozással megismertetni a felelősségvállalás elvét és gyakorlatát. Ezért olyan fontos, hogy legyenek példaként állítható esettanulmányok és azon cégek, amelyek követendő gyakorlatot folytatnak, segítsék azok törekvéseit, akik még csak ismerkednek ezzel a területtel."

A Magyar Public Relations Szövetség idén meghirdette CSR Média pályázatát is, amely azon szerkesztőségek, újságírók munkáját kívánja elismerni, akik sokat tettek a vállalati felelősségvállalás megismertetése és elterjesztése érdekében.

A szövetség tervei szerint, még idén kiírásra kerül egy harmadik CSR pályázat is, amely a civil szférát célozza és tervezzük a Best Practice nyertesek bevonását egy hosszabb távú új programba, kezdeményezésbe is.

A CSR Best Practice 2007. kiadvány várhatóan ősszel jelenik meg. A nyerteseknek az oklevelek és a könyvek egy ünnepélyes díjkiosztó keretében kerülnek átadásra.  

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo