Gyógyszergyárból egészséggyár

Itthon a lakosság 54 százaléka szerint a gyógyszergyártók egyáltalán nem működnek társadalmilag felelősen - derült ki 2008-ban a Szinapszis által készített lakossági felmérésből. A hazai gyógyszergyártók negatív megítélésének ez csak az egyik tényezője, de a sanofi-aventis/Chinoin szerint éppen ezen keresztül lehet rajta változtatni. Magyarország piacvezető gyógyszervállalata - amely szemléletváltásra és felelősebb piaci magatartásra ösztönzi a teljes gyógyszeripart - kétévente teszi közzé fenntarthatósági jelentését és felelősségvállalási akciótervét, melyet érintetteivel egyeztetve alakít ki.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

sanofi-aventis/Chinoin
1045 Budapest Tó u. 1–5. Telefon: +36 (1) 505-0000 www.sanofi-aventis.hu

December 7-én a sanofi-aventis/Chinoin a hazai gyógyszergyártók közül elsőként ismertette az ENSZ Agenda 21 dokumentumához illeszkedő fenntarthatósági és felelősségvállalási stratégiáját, illetve tevékenységéről az érintetteinek teljes körű képet adó, kétévente megjelenő - külső tanácsadó közreműködésével készített és a KÖVET Egyesület a Fenntartható Gazdálkodásért szervezet által minősített - fenntarthatósági jelentését. A nemzetközi keretrendszer (Global Reporting Initiative, GRI) szerint készített, a 2008-as és 2009-es éveket értékelő beszámoló és stratégia Magyarország egyik legmélyebb, legmagasabbra értékelt jelentése, ennél összesen egy vállalat jelentése rendelkezik magasabb besorolással hazánkban.

Christophe Gourlet, a sanofi-aventis/Chinoin vezérigazgatója szerint a vállalat hazai és nemzetközi jelenléte felelősségre kötelez a közös jövőnkben kiemelt szerepet betöltő iparágban. A vezérigazgató így fogalmaz a jelentés bevezetőjében: „Hiszünk a tisztelet és szolidaritás közösséget megtartó és építő értékében. Teljesítményünk záloga felkészültségen és felelősségen alapuló értékrendünk, amelynek fókuszában az ember áll."

Biodiverzitás-stratégia
A sanofi-aventis csoport biodiverzitási stratégiája olyan intézkedéseket takar, amelyek a természetes élőhelyekre gyakorolt káros hatás megelőzését, kezelését és az okozott kár megszüntetését célozzák.

A gyógyszergyár stratégiájának és akciótervezésének egyik legfontosabb eleme, hogy azokat társadalmi párbeszédben alakítja ki. Felelősségvállalási gyakorlatát az emberi erőforrás megbecsülésével kezdi: a munkavállalók képzésére két év alatt közel 600 millió forintot fordított, míg a szociális kiadások összege meghaladta az 1,6 milliárd forintot. A csökkent munkaképességűek foglalkoztatására programot indított, 2008-ban elnyerte az év esélyteremtő munkahelyének címét.

A sanofi-aventis/Chinoin üzletviteli gyakorlatát gyártóként és befektetőként is igyekszik felelősen alakítani. 2009-ben környezeti intézkedésekre közel egymilliárd forintot fordított, a magyarországi klímavédelmi intézkedéseket pedig a nemzetközi csoport klímadíjjal jutalmazta.

A vállalat társadalmi, gazdasági és környezeti hatásainak nyomon követésén alapuló felelősségvállalási stratégiájának középpontjában nem csupán a betegségek kezelése, hanem az emberi egészség védelme áll - derül ki a fenntarthatósági jelentésből. „Elsődleges célunk, hogy a sanofi-aventis/Chinoin kitörjön a »gyógyszergyár« imázs falai közül, és »egészséggyárként« tudjon működni: a megelőzést, az egészségmegőrzést népszerűsítve és támogatva" - foglalta össze a vállalat küldetését Rózsa Iván kommunikációs igazgató.

A sanofi-aventis/Chinoin fenntarthatósági jelentésében közölt eredmények széleskörű megismertetése komoly előrelépést és szemléletváltást hozhat az egészségiparban, tudatosítva, hogy a betegségek leküzdése alapvetően a prevencióval kezdődik. Ennek érdekében 2010-ben számos olyan kezdeményezést indított útjára a gyógyszergyártó, amely felvilágosítja, az egészséges életmódra buzdítja a lakosságot, és ezeket a tevékenységeket 2011-ben a vállalat tovább kívánja bővíteni.

A rövid jelentés megtalálható a www.sanofi-aventis.hu címen, ugyanitt hamarosan elérhető lesz a teljes körű jelentés is.

Teljes spektrum
A sanofi-aventis csoport vezető nemzetközi gyógyszeripari vállalat, amely az emberek életminőségének javítását szolgáló terápiás megoldások kutatásával, kifejlesztésével és piacra juttatásával foglalkozik. A sanofi-aventis/Chinoin 100 éves hazai tapasztalatával – elődjét 1910-ben alapították, a Chinoin nevet 1913-ban vette fel – és a csoport által is biztosított nemzetközi hátterével a magyar emberek egészségi állapotának javítását tűzte ki célul. 2500 dolgozójával az egyetlen olyan gyógyszeripari vállalat a régióban, ahol a kutatás-fejlesztéstől a termelésen keresztül a disztribúcióig a gyógyszergyártás teljes spektruma megtalálható. A vállalatcsoport hazai árbevételének 20 százalékát fordítja K+F-re. A sanofi-aventis a Chinoin megvétele óta 172 milliárd forintot invesztált a hazai vállalatba.
Elismerések
A jelentéstételi időszakban és azt közvetlenül megelőzően kapott legfontosabb díjaik, kitüntetések:
  • 2007 – A „Magyar Gazdaságért Díj”-ban részesült Frédéric Ollier vezérigazgató
  • 2007– Gábor Dénes-díjban részesült dr. Arányi Péter, a Chinoin Zrt. alelnöke és K+F-igazgatója
  • 2008 – Jedlik Ányos-díjban részesült dr. Gönczi Csaba kiemelkedő, gyakorlatorientált feltalálói tevékenységéért, környezetbarát ipari szintézisek kidolgozásában és megvalósításában játszott meghatározó szerepéért
  • 2008 – A Chinoin Zrt. „Az Év Esélyteremtő Munkahelye”
  • 2008 – Innovációs Díj a sanofi-aventis/Chinoinnak a prosztaglandin-szintézisért
  • 2009 – „Az Év Üzleti Adományozója” Díj összetett és nagyvállalati kategóriájában, 2. helyezett
  • 2009 – Az ITD Hungary által alapított „Kiemelkedő együttműködő partner a K+F területén” Díj
  • 2009 – CSR Piac: az Egészségvonat program a legjobb hazai gyakorlatok között

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo