A nőnek nem a konyhában a helye!

A Nők a Médiában Egyesület és más, a nemek közti esélyegyenlőséggel foglalkozó szervezet képviselői alkotta zsűri 2007-ben a nőkről alkotott legjobb médiaábrázolás díjával tüntette ki az IKEA Lakberendezési Kft-t. Az IKEA kiadványaiban például a konyhát nem kizárólag női felségterületként, hanem a család minden tagja számára fontos, közösségi térként mutatja be - hangzott el a pénteki díjátadáson.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) égisze alatt létrejött szervezet idén is kiosztotta az év legjobb női közszereplője és a női szemmel legjobbnak ítélt média-megjelenés díjait. Az egyesület amellett, hogy a női újságírók szakmai érdekvédelmére vállalkozott, női érdekvédelmi szervezetként is működik. Célja, hogy informálja, felvilágosítsa a nőket és általában a közvéleményt a nők közéleti, társadalmi és kulturális szerepéről.

Kovács Edina, az egyesület elnöke a péntek délután tartott díjátadáson elmondta, hogy a szavazásra felkérték többek között a Társadalmi Nemek Tudománya szemináriumi csoportot, a Magyar Üzletasszonyok Egyesületét és a nyíregyházi Szabina Egyesületet is. A szavazatok alapján 2007-ben az IKEA Lakberendezési Kft. kapta a női szempontból legjobb médiaábrázolás díját, elsősorban a katalógusaiért, amelyekben a konyhát nem kizárólag női felségterületként, hanem a család minden tagja által használt térként mutatják be.

"Különösen megtisztelő a szakmai zsűri elismerése, mivel az IKEA egyik alapértéke a nemek közötti esélyegyenlőség biztosítása. - tette hozzá Gerőcs Vendel, az IKEA PR menedzsere a díjátadást követően. - Ennek tudatos és következetes megjelenítése a médiában kiemelt jelentőséggel bír számunkra."

Munka és a szabadidő

A Magyarországon piacvezető lakberendezési áruházlánc nemcsak külső kommuni-kációjában vállal aktív szerepet a nemek közötti hátrányos megkülönböztetés ellen. A vállalat napi működése során is nagy hangsúlyt fektet a munkatársak munkakörülményeinek, a munka és szabadidő kiegyensúlyozott arányának megteremtésére, az aktuális élethelyzeteknek (gyermekvállalásnak, tanulmányoknak, családi elfoglaltságoknak) megfelelő rugalmas munkaidő-beosztás kialakítására.

Emellett az ENSZ gyermekvédelmi szervezetével, a UNICEF-fel közösen az IKEA gyermekmunka elleni programot működtet Indiában, amely elsősorban a nőket célozza meg. Azzal, hogy a nők anyagilag is hozzájárulnak a családfenntartásához, nagyobb befolyásuk lesz a klasszikusan patriarchális viszonyok között arra, mire költik a háztartás bevételét, és hogy gyermekeiket iskolába járatják-e. A párnahuzatok varrásából szerzett jövedelmüknek köszönhetően a nők megerősíthetik pénzügyi helyzetüket, önbizalmukat és pozíciójukat a családban. A programhoz csatlakozóknak kötelezően vállalniuk kell, hogy munka helyett iskolába járatják gyermekeiket. Ehhez pedig az IKEA oktatási központok létrehozásával nyújt további segítséget.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo