A nőnek nem a konyhában a helye!

A Nők a Médiában Egyesület és más, a nemek közti esélyegyenlőséggel foglalkozó szervezet képviselői alkotta zsűri 2007-ben a nőkről alkotott legjobb médiaábrázolás díjával tüntette ki az IKEA Lakberendezési Kft-t. Az IKEA kiadványaiban például a konyhát nem kizárólag női felségterületként, hanem a család minden tagja számára fontos, közösségi térként mutatja be - hangzott el a pénteki díjátadáson.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) égisze alatt létrejött szervezet idén is kiosztotta az év legjobb női közszereplője és a női szemmel legjobbnak ítélt média-megjelenés díjait. Az egyesület amellett, hogy a női újságírók szakmai érdekvédelmére vállalkozott, női érdekvédelmi szervezetként is működik. Célja, hogy informálja, felvilágosítsa a nőket és általában a közvéleményt a nők közéleti, társadalmi és kulturális szerepéről.

Kovács Edina, az egyesület elnöke a péntek délután tartott díjátadáson elmondta, hogy a szavazásra felkérték többek között a Társadalmi Nemek Tudománya szemináriumi csoportot, a Magyar Üzletasszonyok Egyesületét és a nyíregyházi Szabina Egyesületet is. A szavazatok alapján 2007-ben az IKEA Lakberendezési Kft. kapta a női szempontból legjobb médiaábrázolás díját, elsősorban a katalógusaiért, amelyekben a konyhát nem kizárólag női felségterületként, hanem a család minden tagja által használt térként mutatják be.

"Különösen megtisztelő a szakmai zsűri elismerése, mivel az IKEA egyik alapértéke a nemek közötti esélyegyenlőség biztosítása. - tette hozzá Gerőcs Vendel, az IKEA PR menedzsere a díjátadást követően. - Ennek tudatos és következetes megjelenítése a médiában kiemelt jelentőséggel bír számunkra."

Munka és a szabadidő

A Magyarországon piacvezető lakberendezési áruházlánc nemcsak külső kommuni-kációjában vállal aktív szerepet a nemek közötti hátrányos megkülönböztetés ellen. A vállalat napi működése során is nagy hangsúlyt fektet a munkatársak munkakörülményeinek, a munka és szabadidő kiegyensúlyozott arányának megteremtésére, az aktuális élethelyzeteknek (gyermekvállalásnak, tanulmányoknak, családi elfoglaltságoknak) megfelelő rugalmas munkaidő-beosztás kialakítására.

Emellett az ENSZ gyermekvédelmi szervezetével, a UNICEF-fel közösen az IKEA gyermekmunka elleni programot működtet Indiában, amely elsősorban a nőket célozza meg. Azzal, hogy a nők anyagilag is hozzájárulnak a családfenntartásához, nagyobb befolyásuk lesz a klasszikusan patriarchális viszonyok között arra, mire költik a háztartás bevételét, és hogy gyermekeiket iskolába járatják-e. A párnahuzatok varrásából szerzett jövedelmüknek köszönhetően a nők megerősíthetik pénzügyi helyzetüket, önbizalmukat és pozíciójukat a családban. A programhoz csatlakozóknak kötelezően vállalniuk kell, hogy munka helyett iskolába járatják gyermekeiket. Ehhez pedig az IKEA oktatási központok létrehozásával nyújt további segítséget.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo