Tessék választani!

Az integrált vállalatirányítási rendszereket kínáló cégek mára felkészültek a kisvállalati kör kiszolgálására. Közülük tizenketten a Piac és Profit június végi, Testreszabott integrált vállalatirányítási rendszerek kis- és középvállalatoknak című workshopján előadással egybekötött termékbemutatón tájékoztatták az érdeklődőket a lehetőségekről.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A hazai gazdaság meghatározó szereplői, a nagyvállalatok túlnyomó részben már bevezettek valamilyen vállalatirányítási rendszert, s most már egyre több kis- és középvállalat (kkv) is felismeri, hogy a hagyományos vállalati működéssel nincs remény az európai szintű versenyképességre.

Kedvező számukra, hogy a kínálat előttük jár: jelenleg több mint száz integrált ügyviteli és vállalatirányítási rendszert szállító cég működik Magyarországon; közülük mintegy húsz adja a forgalom túlnyomó többségét. A piac nem kicsi, derül ki a Bell Research összegzéséből: tavaly a legnagyobb hatvan hazai rendszerszállító 29 milliárd forintos bevételre tett szert a termelésirányítási megoldások értékesítéséből, s a várakozások szerint ez az összeg idén tovább nő.

Az idő mint kulcstényező

Nehéz pontos sorrendet felállítani a hazai szállítók között, egy azonban biztos: ötven százalék körüli részesedésével az SAP Hungary Kft. piacvezető. Pálfalvi György, a cég kis- és középvállalati üzletágvezetője a Piac és Profit workshopján előadásában kiemelte: az ERP rendszerek nagy előnye, hogy időt takarítanak meg, mert a vállalat vezetése időben kap információkat a cég helyzetéről, és így időben tud dönteni. Emellett biztonságot is adnak, mert a gazdálkodásra vonatkozó adatok bárhonnan nézve is ugyanazt mutatják, így a gazdálkodás folyamatai követhetők.

– Rendkívül fontos, hogy olyan szállítót válasszunk, akinek van múltja, és így vélhetően jövője is. Továbbá, hogy a megfelelő számú tanácsadóval közösen, megfelelően definiáljuk az ERP-vel irányítandó folyamatokat és az ERP-től elvárt igényeinket.

Az SAP a kis- és középvállalatoknak szánt, mySAP All-in-One megoldását, ezen belül a Business One-t augusztusban kezdi hazánkban forgalmazni.

Standard rendszerek szigetalkalmazásokhoz is

A svéd Scala alapítása, 1978 óta foglalkozik vállalatirányítási rendszerekkel, Magyarországon pedig 1993-tól értékesíti termékeit.

– A cég a világ legtöbb országában jelen van – emlékeztetett Tutinka Zoltán, a Scala ECE Hungary Kft. értékesítési igazgatója –, programcsomagjait harminc nyelvre fordították le. Nagy előnyük, hogy standard rendszerek, tehát minden iparágban használhatók, s korlátlanul hozzáilleszthetők a meglévő vállalati szigetalkalmazásokhoz.

A svéd vállalat a kis- és középvállalatokra gondolva fejlesztette ki az iScalát, amely a kétfőstől százötven foglalkoztatottal rendelkező vállalatokig képes az igényeket kielégíteni; mind a program, mind annak ára rugalmasan együtt nő a céggel.

– A támogatási költségek csökkentése érdekében a Scala tanácsadói – akiknek átlagosan nyolcéves tapasztalatuk van – a bevezetést kérő vállalatoknál kulcsfelhasználókat tanítanak be, így a rendszermódosításokat később maguk végezhetik el. A Scala ügyfélelégedettsége tavaly 91 százalékos volt, és a Hewitt Inside által kiírt, a legjobb munkahely címért folyó versenyben a harmadik lett – zárta gondolatmenetét az igazgató.

Globálisra szabott lokális rendszer

– ERP-szoftvert venni és bevezetni bizalmi ügy, a szállító és a vevő között szinte baráti kapcsolatnak kell lennie – fogalmazott Kiss György, az Ecobit Informatikai Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint rendkívül fontos, hogy a bevezetendő szoftvert szeresse a vevő, a szállító pedig stabil háttérrel rendelkezzék.

Az Ecobit forgalmának 94 százaléka szoftverből és szolgáltatásból származik, tizenkét éves tapasztalat áll mögötte. Az általa forgalmazott Microsoft Business Solutions Navision vállalatirányítási rendszert ötven országban 30 ezernél több vállalat használja. A kisvállalatoknak – 5–24 PC, maximum 50 fő – szánt Navision Standard rendszer minden ágazatban használható, tipikus bevezetési ideje pedig két–négy hónap. A Navision standard lényegében globálisra szabott lokális rendszer, hazai és nemzetközi támogatással, Microsoft integrációval.

Alapfolyamatok egymásra épülve

A gyártó és kereskedő cégeket vette célba Pro@lpha nevű integrált megoldásával a németországi székhelyű Proalpha – tudtuk meg Sasfi Imrétől, a Proalpha Software Kft. ügyvezető igazgatójától.

A rendszer a vállalati alapfolyamatokat – beszerzést, anyaggazdálkodást, gyártást, értékesítést, kontrollingot és pénzügyet – egymásra épülve kezeli. Fő részei a workflow automatizáció, az információs és kontrollingrendszer (MIS), valamint a projekt- és dokumentummenedzsment. A workflow használta közben grafikus felületen látható, hogy a folyamatban ki vesz részt, és mi a feladata, így a hibák is könnyen kiküszöbölhetők.

A termék nagy előnye, hogy – ellentétben a legtöbb ERP-szoftverrel – véges erőforrásokat képes kezelni. A Proalpha az igényes középvállalatoknak szól.

Changepoint

– Egy átlagos szolgáltató cégnél manapság még mindig 15–25 szigetalkalmazás fut, ami az óriási adminisztratív terhelés, az alkalmazkodási kényszer és a dinamikus környezet mellett nagyon megnehezíti a működést – vázolt fel egy jellemző problémát Veréb Elemér, a Provice Üzleti és Informatikai Szolgáltató és Tanácsadó Kft. ügyvezető igazgatója.

A cég által kínált Changepoint üzleti szolgáltatásirányítási rendszer megoldás erre, hiszen olyan vezetői eszköz, amelyben minden benne van: ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM), ügyviteli irányítás (ERP), vezetői információs rendszer (MIS), projektirányítás (PPM), tudásmenedzsment (KM), üzleti intelligencia (BI), emberierőforrás-menedzsment (HRM), valamint teljesítménymenedzsment (CPM).

Humán ügyvitel

Magyarország piacvezető bér- és humánügyviteli szolgáltatója, a Nexon több mint egymillió hazai munkavállalót nevezhet meg referenciaként – jelentette ki Angyal Gábor, a Nexon Kft. kereskedelmi igazgatója. A Nexon integrált humánügyviteli rendszere teljeskörűen dolgozza fel a humánerőforrás-gazdálkodás, a bérügyvitel és a munkaidő-nyilvántartás feladatait.

– A vállalatoknak nem kell feltétlenül maguknak megoldaniuk a bérszámfejtést és a HR tevékenységet, azt ki is szervezhetik – hangsúlyozta az igazgató. A Nexon Kft. ma mintegy 40 ezer embernek végez bérszámfejtést outsourcing keretében.

Rokon terméket kínál az L-Soft Kft., mivel integrált humáninformatikai rendszere, a Piramis a közép- és nagyvállalati szektort célozza meg, lehetővé téve a bérügyvitel kiszervezését és a munkaerő kölcsönzését is. A szoftver integrált bérügyvitelt, teljesítményelszámolást, ösztönzésmenedzsmentet – köztük a cafeteriát – és oktatásmenedzsmentet, szervezetfejlesztést és egészségügyi vizsgálatok nyilvántartását foglalja magában.

– A munkavállalók törzsszámokkal azonosíthatók, a karrierjük pedig végig követhető – jellemezte a szakértői rendszert Torkos Pál, a cég kereskedelmi igazgatója.

Felzárkózás az unióhoz

Az Európai Unióban, ahol elsődleges stratégia a kkv-k felzárkóztatása és az adminisztrációs terhek csökkentése, a kis- és középvállalkozások 90 százaléka szolgáltatásból él. Versenykörnyezetük természetesen azonos a nagyokéval. Tranzakciós rendszer nélkül ma már nem lehet a versenybe belépni, illetve benne maradni. Schmid Attila, a Synergon Informatika Rt. tanácsadója elmondta: jó hír, hogy elkészült az első uniós áfa- és INTRASTAT-bevallás, hiszen az uniós csatlakozással új adózási, számlázási szabályoknak kell megfelelni; ráadásul többféle megoldás is lehetséges: például válthatunk közösségi adószámot országonként és partnerenként, vagy több adószámot egyszerre, és adózhatunk földrajzi szegmensenként; lehetőség van arra is, hogy alapdevizát – eurót vagy dollárt – jelöljünk ki.

Hazai fejlesztések

A nem megfelelő előkészítés vagy a rossz választás miatt csak minden harmadik ERP rendszer bevezetése jár sikerrel, és a CRM projektek esetében pedig még ennyi sem. A hazai 4D Soft Kft. ezért a kockázatok csökkentését jelölte meg fő célként, és a sikeres projektek versenyében szeretne első lenni a piacon – jelentette ki Siklósi István, a cég ügyvezető igazgatója. Filozófiájuk szerint csak néhány vállalattal alakítanak ki kapcsolatot, de velük hosszú évekre szólóan.

Az ügyvezető a siker kulcsát az egyéni üzleti-informatikai modell létrehozásában látja, amely az üzleti elképzelések és az informatikai megoldások teljes összhangját adja. Az üzleti modell pont annyira értékálló, mint maga a cég. Ezért a kft. próba-együttműködést ajánl néhány kisvállalkozásnak, elkészíti számukra az üzleti-informatikai modellt, amely akár pályázati anyagként is beválhat.

Eddig százhetven vállalatnál, ötezer PC-n fut az Infosys – számolt be K. Szabó Imre, a szintén hazai fejlesztésű szofvert forgalmazó Megatrend 2000 Rt. elnök-vezérigazgatója. Az 1988 óta piacon lévő vállalatirányítási rendszert – amely az élelmiszeriparban piacvezető – Ukrajnában és Romániában is használják. Tartalmazza a projektkezelést, az iktatást, van benne egy mobilinformációs rendszer, helpdesk, monitoringszolgáltatás s egy nagykereskedelmi rendszer is. Elsősorban több telephellyel rendelkező vállalatoknál ideális.

Hogy a hazai fejlesztők mennyire nincsenek elmaradva a világ élvonától, bizonyítja a Commit Kft. által kifejlesztett, egy nemzetközi szoftverbajnokságon bronzérmes Windirect ERP szoftver is, amit a workshopon Márton Károly, a Commit Kft. ügyvezető igazgatója mutatott be. A termék többrétegű ügyfélkiszolgáló, alapvetően hálózati megoldás, a vállalatok mindennapos folyamatait fedi le. Bizonylati elvre épül, az alkalmazottak a cél- és forrásbizonylatok megtekintése alapján tájékozódhatnak a rendezett és még nem rendezett ügyekről. Webes és távoli elérést is lehetővé tesz.

A magyar Itelligence Hungary Kft. 1994 óta SAP-tanácsadó, és a világon a legtöbb SAP-licencet értékesítő partner – hangsúlyozta Pótsa István, az Itelligence Hungary Kft. értékesítési vezetője. A cég a horizontális mySAP All-in-One standard ERP rendszerhez nagy- és szakkereskedők számára kifejlesztette saját vertikális ipari megoldását, amely Magyarországon elsőként elnyerte az SAP tanúsítását mint mySAP All-in-One iparági megoldás Európában és az Egyesült Államokban. Az it.trade elsősorban elektronikai alkatrész, műszaki cikk, építőanyag, szaniter, beruházási javak és fogyasztási cikkek értékesítésére alkalmazható, és a kkv-k számára a gyakorlatban is kipróbált komplex üzleti folyamatok beállításaira is alkalmas.

Véleményvezér

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo