Élni öröm

Vannak olyan kötetek, amelyeket transchanneling útján túlvilági entitásokat közvetítő médiumok jegyeztek fel (például az általam nem különösebben kedvelt Kryon-könyvek).

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Némelyik azt állítja, a túlvilágon valóságos sorban állás van. Tudniillik annyian akarnak leszületni. Ez elgondolkodtatott. Ide jövünk, gyerekként ujjongunk, játszunk, mosolygunk, spontán lények vagyunk, aztán felnövünk, beleszokunk a léleknyomorgató rutinokba és személyiséget elfojtó etikettekbe, és egy idő után sírunk-nyavalygunk, vagy láthatóan, vagy csak némán, belül. Erre lenne olyan nagy kereslet odaát, a metafizikai zsibvásárban? Annyira kurrens portéka lenne ott a földi élet, az emberi élet?

Persze izgalmas korban élünk, van miért idejönni. Természeti katasztrófák, világgazdasági összeomlások, a társadalmi és egyéni interakció megsokszorozódott, kinyíltak a határok, már mindenki repkedhet a fapadossal, megismerhet olyan embereket és életszeleteket, amiknek korábban a közelébe sem kerülhetett. Az információbefogadás, a megismerés folyamata hatványozottan felerősödött a modern életben.

Mégis régi mértékhez igazodunk. Amiben ma élünk, az GDP-fundamentalizmus és növekedés-fanatizmus. (Ha évekkel ezelőtt ezt kimondta valaki, rögtön szélhámos, kótyagos fejű alternatív kapitalistának nézték, ma viszont a nehezedő világhelyzet megfontolandóvá tette a fősodor megkérdőjelezését.)

Jó ideje vallom (de inkább csak magamban): nagy hibánk, hogy nem az örökléttel mérjük magunkat. Gondatlanul bánunk a Földdel, s a legegyszerűbb gesztusok és kommunikációs megnyilvánulások szintjén is éppúgy gondatlanul kezeljük embertársainkat. Az a fajta rövid távú gondolkodás, ami a vállalatokat a negyedéves profit növelésére sarkallja (bármi áron: elbocsátásokkal, harmadik világbeli munkaerő kizsigerelésével, környezetszennyezéssel, felesleges termékek előállításával, ennek eladását elősegítendő: hamis ideálok és mítoszok keltésével), ugyanez a short term thinking mérgezi meg saját tetteinket is.

A fenntarthatóság hosszú távú stratégia. Látótere kiterjed arra, milyen földet hagyunk a következő generációkra. És kiterjed arra az élet után létre is, hogy egyszer talán visszatekintünk erre a földi életöltőre, és belátjuk, mennyi mindent másként (jobban) tehettünk volna. Amikor elgondolkodunk azon, valóban érdemes és értékes életet éltünk-e? Gazdagítottuk-e magunkat és környezetünket, vagy csak elevickéltünk valahogy a kényszerpályáinkon, a megszorítások, szabályok, kötelességek közepette?

Ez már nem a szűklátókörű materiális élet. Hanem a felelős lét(ezés). Ami fenntartható. És élvezhető.

A Piac és Profit által szervezett "Cégek a fenntartható fejlődésért" című konferencia helyszíni beszámolóit és fotógalériáit itt találja.

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo