Családban marad

Sok család döntött a Zafira mellett az elmúlt években, nem véletlenül. Tágas és praktikus buszlimuzin, amely a család összes tagját és holmiját garantáltan elviszi. Ha helykínálatával ki is emelkedik a Zafira, külsejével azonban beleszürkül az utcaképbe. Más téren is a fejére nőtt a konkurencia.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Az Opel Zafira külsején az évek alatt mindig csiszoltak egy kicsit, utoljára tavaly szabták rá az aktuális márkaarculatot, de alapvetően megmaradt az egyik legkonzervatívabb egyterűnek a piacon. Félreértés ne essék, jól néz ki, de a megerősödött konkurensek mellett - mint például a Renault Scenic, Mazda5, Citroën C4 Picasso - kissé ódivatúnak hat. Ettől függetlenül kék színben és Cosmo kivitelben szépen mutat; a fényezett oldalvédő lécek, a polírozott alumínium tetősínek, az ablak alatt végigfutó krómcsík, továbbá a 17 colos könnyűfém felnik megteszik a hatásukat. Elölről semmi különös, szinte bármelyik Opel modell lehetne, a hátsó már kicsit mozgalmasabb az átrajzolt lámpatestekkel és a hatalmas csomagtér-ajtót kettészelő krómcsíkkal. A villámos egyterű javára írhatók viszont a kiterjedt ablakfelületek, melyek jóvoltávól minden irányból prímán ki lehet látni. A tervezők szerencsére nem hajszolták bele magukat a meredeken emelkedő övvonal által megkövetelt, szűkülő oldalablakok csapdájába.

A Zafira nem az esetem, mégis, egy OPC-t bármikor boldogan bevállalnék.

Tipikus Opel-belső

Mindegyik modellfrissítés alkalmával elmondják, hogy javítottak a belső anyagminőségen és kidolgozáson. Az előző Zafirához képest valóban érzékelhető a változás, ám az „új" modellé is tipikus Opel-belső, alul jellegzetesen kopogós, reszelős műanyagokkal és általános keménységgel. Tesztautónk prémiumszintű Cosmo felszereltségű: tartozékai a fabetétek, a zongoralakk középkonzol és kormánybetétek is. Utóbbi két díszítőelem - szerintem - nem fér össze, a bézs/fekete bőr-szövet kárpitozás pedig inkább sárga/feketének tűnt. De nem ezért nem kedveltem a Zafirát, hanem a túlságosan lapos szögben álló, nem eléggé kihúzható kormány, a kényelmetlen, lócaszerű ülés meg az index- és ablaktörlő-kezelés miatt. Az apró könyöklő sem jó semmire, túl alacsonyan és hátul van.

Amiben a német egyterű egyértelműen jeleskedik, az a helykínálat. A kompakt egyterűek mezőnyében a Zafira kínálja az egyik legtágasabb kabint. A székeket magasra helyezték, így bőven van lábtér, hátul pedig hatalmas csomagtartó várja a poggyászokat, illetve ha úgy adódik, két embert. Papíron a Zafira hétszemélyes, valójában 5 plusz 2, hátul csak a 150 centiméter körüli gyerekek érzik jól magukat. A második üléssor sínen tolható és dönthető, mert csak így lehet hátra bemászni, és ennek segítségével alakítható ki a megfelelő lábtér. Mindenesetre három normál magasságú felnőtt be tud ülni egymás mögé, ami nagy dolog egy 4467 milliméter hosszú autóban. Ha a két leghátsó ülés a padlóba van hajtogatva, a Zafira elképesztő űrméretű, 645 literes poggyászteret kínál; a székek előhúzása után azonban a térfogat 140 literre szűkül. Két sporttáskát még ilyenkor is el lehet helyezni az autó farában. Teljesen hátratolt második sori üléspaddal és döntött támlákkal egészen komfortos a Zafira. Nem érheti kritika az Opel tervezőit, minden részletre odafigyeltek, és rendkívül praktikus autót alkottak. Sem a kifeszíthető csomaghálót, sem a kalaptartót, sem a padlóborító elemet nem kell otthon hagyni, mindennek megvan a helye a fedélzeten. A csomagtér falán sínen csúsztatható rögzítőkampókat is találunk. A szállítókapacitásra tehát nem lehet panasz, csak arra kell vigyázni, hogy pakolásnál ne verjük be a fejünket a hátsó ajtó zárjába.

Állandóan pörgetni kell

Ezúton lebeszélnék mindenkit arról, hogy az Opel Zafirát a 115 lóerős 1,6 literes Ecotec benzinmotorral vásárolja meg. Szegénynek meggyűlik a baja a minimum másfél tonnás karosszériával; a haladáshoz állandóan pörgetni kell, az előzéseket pedig jobb kétszer is meggondolni. Egy ekkora test mozgatásához elengedhetetlen a dízelmotor rugalmassága. Ha már lendületben vagyunk, nincs gond, autópályán sem szorulunk ki a külső sávba, autóúton, több emberrel a fedélzeten viszont csak alapos megfontolás után előzzünk. Az 1,6-os Twinport Ecotec erőforrás ma már korszerűtlen; körülbelül 3500-as fordulatszámtól nagyon zajos, búgása idegesítő lehet. A Zafira hangszigetelése is gyenge, nagy tempónál ezért kifejezetten erősen kell például a Bluetooth kihangosítón keresztül kommunikálni. Megbocsáthatatlan, hogy a hajtóműhöz ötfokozatú kézi váltó csatlakozik - úgy hiányzik neki a hatodik sebesség, mint egy falat kenyér. A motor szétpörgi magát, 100-nál háromezret, 130-nál már négyezret forog, ami ugye nem tesz jót a fogyasztásnak sem. A Zafira átlagát nem bírtam 9 liter alá tornászni, normálisan pedig 9,5-10 liter ólommentest gurít le a torkán 100 kilométerenként. Nem értem, a gyártók miért nem felejtik már el az ötfokozatú váltóműveket.

Máskülönben a Zafira jól viselkedik az úton, futóműve az arany középutat hozza, rugózása feszes, lengéscsillapítása azonban lágy. Semlegesen fordul, sem eleje, sem hátulja nem akar kitörni, csupán jobban beleng a szokásosnál. Persze nem arra találták ki, hogy minél gyorsabban abszolválja a kanyarokat. A kormánytól érkező visszajelzés autópályán ideális, egyébként a szervorásegítés kis sebességnél alig érződik, parkolóban elég nehéz manőverezni.

Az Opel Zafira fölött külsejét és műszaki tartalmát tekintve is eljárt az idő, a konkurensek vonzóbbak nála. Ráadásul még csak nem is olcsó.

Véleményvezér

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.
Ömlik az uniós pénz Lengyelországba

Ömlik az uniós pénz Lengyelországba 

Húznak el tőlünk a lengyelek, de nagyon.
Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten

Közeli nagyvárosok, ahol másfélszer többet kereshetsz, mint Budapesten 

Van-e még lejjebb, vagy már a gödör fenekén vagyunk?
Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt

Magyar Péter kiosztotta Orbán Viktort a nyugdíjasok helyzete miatt  

A miniszterelnök magára hagyta a magyar idős embereket.
Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban

Szégyen: már afrikai országok is megelőznek minket egy rangsorban 

Megjelent a World Justice Project 2024-es jogállamiság rangsora.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo