"Uram, a szerver tönkrement"

"Mert ez a szerver nagyon jó, a következő 5 évben nem kell vennünk újat, csak ezt, most, utoljára, uram."              

Mindannyiunk emlékszik arra, amikor az első céges szerver megérkezett: valószínű, hogy nem sokat értettünk a sok mozaikszóból, ami a specifikáción, aztán a dobozon, majd később a gépen magán szerepelt, de tudtuk: szintet léptünk a komoly céggé válás rögös útján.

A kezdeti örömöt később az alkalmazások, illetve azok telepítése és üzemeltetése során szerzett sok-sok tapasztalat árnyalta, melyet rosszabb esetben a senior cégvezetői réteg már egy szervercserével is megfejelt, adatvesztés nélkül.

A komoly cég - junior és senior vezetőktől függetlenül - azonban ma már nem it-infrastruktúra kérdése. Amíg évekkel ezelőtt a vezetékes telefonszám, a belső telefonközpont és céges szerver nyomtak a latba a cégek „komolyságát" illetően, addig ma már a többen az olyan egyszerű megoldásokat preferálják, melyek nem igényelnek egyszeri, vagy többszöri nagy összegű beruházást, és a fenntartási költségeket is minimalizálják.

Ilyenek a felhőszolgáltatások is, melyekkel ugyan a kliens gépek - tehát a munkatársak számítógépeinek, egyéb mobil eszközeinek - megvásárlását nem tudjuk megspórolni, de a szerver és a hozzá kapcsolódó bonyolult alkalmazásokat, az azokat üzemeltető rendszergazda havidíjait annál inkább. A szolgáltatás megrendeléséhez nincs más dolgunk, mint egy óriás szerverparkot üzemeltető szolgáltatót felkeresni, elmesélni nekünk, hogy milyen szolgáltatásokat - vállalati, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhető emailt, közös naptárt, weboldalt, közös tárhelyet, egyéb vállalat specifikus alkalmazásokat - és hányan szeretnénk használni és erre vonatkozóan egy havidíj keretében kapunk egyedi ajánlatot. A havidíjat a következő évek hónapjaival felszorozva is meglepő eredményre jutunk, ha a felhőszolgáltatásokkal szembeni helyi megoldások kapcsán szeretnénk a beruházásunkra megtérülést számítani: ha még ki is bírja a következő 5 évet a sokszázezer forintos szerver, a járulékos költségek - mint rendszergazdai díjak, szoftver beszerzési költségek - igencsak elszállt összeget eredményezhetnek a következő évekre.

Mindezek mellett a felhőszolgáltatások vitathatatlan előnye, hogy a már említett óriás szerverparkokban minden úgy van megépítve, hogy amennyiben bármilyen informatikai katasztrófa történne - merthogy a technika ördöge ott sem alszik - úgy a kiesett erőforrások helyét automatikusan átvegye egy másik gép, mely sok esetben fizikailag is máshol van tárolva annak érdekében, hogy a természeti katasztrófák kapcsán is minimalizálják a kockázatot az egyes szolgáltatás kiesésben.

*A GTS Hungary a Felhasználó által megadott adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően bizalmasan kezeli, harmadik félnek azokat nem adja át. A Felhasználó emellett hozzájárul, hogy a GTS felhasználja az adatait további marketing tevékenységei során.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo