"Uram, a szerver tönkrement"

"Mert ez a szerver nagyon jó, a következő 5 évben nem kell vennünk újat, csak ezt, most, utoljára, uram."              

Mindannyiunk emlékszik arra, amikor az első céges szerver megérkezett: valószínű, hogy nem sokat értettünk a sok mozaikszóból, ami a specifikáción, aztán a dobozon, majd később a gépen magán szerepelt, de tudtuk: szintet léptünk a komoly céggé válás rögös útján.

A kezdeti örömöt később az alkalmazások, illetve azok telepítése és üzemeltetése során szerzett sok-sok tapasztalat árnyalta, melyet rosszabb esetben a senior cégvezetői réteg már egy szervercserével is megfejelt, adatvesztés nélkül.

A komoly cég - junior és senior vezetőktől függetlenül - azonban ma már nem it-infrastruktúra kérdése. Amíg évekkel ezelőtt a vezetékes telefonszám, a belső telefonközpont és céges szerver nyomtak a latba a cégek „komolyságát" illetően, addig ma már a többen az olyan egyszerű megoldásokat preferálják, melyek nem igényelnek egyszeri, vagy többszöri nagy összegű beruházást, és a fenntartási költségeket is minimalizálják.

Ilyenek a felhőszolgáltatások is, melyekkel ugyan a kliens gépek - tehát a munkatársak számítógépeinek, egyéb mobil eszközeinek - megvásárlását nem tudjuk megspórolni, de a szerver és a hozzá kapcsolódó bonyolult alkalmazásokat, az azokat üzemeltető rendszergazda havidíjait annál inkább. A szolgáltatás megrendeléséhez nincs más dolgunk, mint egy óriás szerverparkot üzemeltető szolgáltatót felkeresni, elmesélni nekünk, hogy milyen szolgáltatásokat - vállalati, bárhonnan és bármilyen eszközről elérhető emailt, közös naptárt, weboldalt, közös tárhelyet, egyéb vállalat specifikus alkalmazásokat - és hányan szeretnénk használni és erre vonatkozóan egy havidíj keretében kapunk egyedi ajánlatot. A havidíjat a következő évek hónapjaival felszorozva is meglepő eredményre jutunk, ha a felhőszolgáltatásokkal szembeni helyi megoldások kapcsán szeretnénk a beruházásunkra megtérülést számítani: ha még ki is bírja a következő 5 évet a sokszázezer forintos szerver, a járulékos költségek - mint rendszergazdai díjak, szoftver beszerzési költségek - igencsak elszállt összeget eredményezhetnek a következő évekre.

Mindezek mellett a felhőszolgáltatások vitathatatlan előnye, hogy a már említett óriás szerverparkokban minden úgy van megépítve, hogy amennyiben bármilyen informatikai katasztrófa történne - merthogy a technika ördöge ott sem alszik - úgy a kiesett erőforrások helyét automatikusan átvegye egy másik gép, mely sok esetben fizikailag is máshol van tárolva annak érdekében, hogy a természeti katasztrófák kapcsán is minimalizálják a kockázatot az egyes szolgáltatás kiesésben.

*A GTS Hungary a Felhasználó által megadott adatokat az adatvédelmi törvényeknek megfelelően bizalmasan kezeli, harmadik félnek azokat nem adja át. A Felhasználó emellett hozzájárul, hogy a GTS felhasználja az adatait további marketing tevékenységei során.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo