PPC vagy SEO? Kinek, mikor melyik a jó választás?

Kétségtelen, hogy ma már az online életben nem megyünk semmire megfelelő marketing nélkül. A tökéletes stratégia rendkívül fontos ahhoz, hogy szolgáltatásainkat vagy termékeinket értékesíteni tudjuk a világhálón.

Kétségtelen, hogy ma már az online életben nem megyünk semmire megfelelő marketing nélkül. A tökéletes stratégia rendkívül fontos ahhoz, hogy szolgáltatásainkat vagy termékeinket értékesíteni tudjuk a világhálón. Ebben rendkívül sok program, alkalmazás és eszköz áll a rendelkezésünkre. A legnagyobb hatékonyságot azonban akkor tudja elérni egy cég, ha még időben jó keresőmarketing ügynökséget keres magának. Az online keresőmarketing ügynökségek naprakészen tudnak tanácsot adni és technikai segítségnyújtást kínálni a többre vágyó ügyfeleiknek. Eredményeik pedig alátámasztják nagy szakértelmüket és tudásukat.

Persze ehhez az kell, hogy megtaláljuk az ideális partnerünket. Azonban ahhoz, hogy megítélhessük egy ügynökség tudását és rátermettségét, valamilyen szinten nekünk magunknak is bele kell ásnunk magunkat az online hirdetési formák és megoldások világába. Legalább fogalom szinten nem árt tudnunk, mi a különbség a PPC vagy a SEO között és egyáltalán melyiket mikor érdemes választani. Persze attól, hogy tisztában vagyunk néhány fogalommal, még nem jelenti azt, hogy profi online marketingesek leszünk, de lesz rálátásunk arra, hogy ki az aki igazán ért hozzá és tudjuk, mikor mit várhatunk el a pénzünkért amit befektetünk.

Kép: kmumargeting.hu

Melyik az eredményesebb: az AdWords hirdetés vagy a keresőoptimalizálás?

Magyarországon ma leginkább kétféle online hirdetés dominál, az egyik a PPC, vagyis a kattintás alapú hirdetés amit többnyire közösségi portálokon vagy éppen a Google keresőben, esetleg annak partneroldalain tudunk kihaználni, illetve a keresőoptimalizálás, amely segítségével előrébb kerülhetünk a keresőóriás találati listájában a megfelelő kulcsszavainkra. Még az AdWords-ös hirdetések esetén minden látogató után fizetünk minimális összeget, addig a keresőoptimalizálás (vagyis a SEO) egy stabil helyezés elérésében segít, hogy organikus látogatóink száma növekedhessen.

A két különböző módszer különböző eredményeket is produkálhat, de a hozzáértő szakemberek azt tanácsolják, kéz a kézben, mindkettőt alkalmazzuk a siker elérése érdekében. Bár online fórumokon számos vita folyik az úgynevezett „reklámvakság”-ról, amely miatt a kattintható bannerek, hirdetések és ajánlások sok helyen alapból meg sem jelennek (ha blokkolják azokat) máskor pedig a tudatunk átugrik felette és figyelmen kívül hagyjuk őket öntudatlanul is. Azonban a releváns ajánlások még mindig rendkívül hatékonynak bizonyulnak és a Google mellett számtalan külföldi és hazai kattintás alapú hirdetés rendszer üzemel sikerrel a témakörben.

A keresőoptimalizálás sokkal összetettebb jelenség. Még a PPC esetén azonnal mérhető látogató bázisra teszünk szert és csak azok után fizetünk, a keresőoptimalizálás során a jövőbe fektetünk. Annak ugyanis bizonyos időre szüksége van, hogy hatékony lehessen. A különböző módszerek segítenek, hogy a keresőben minél előrébb kerüljünk és ma már a meghatározott kulcsszavakra nem csak az első oldal elérhetetlen, hanem akár az első 3 helyezés is reális cél lehet.

PPC kontra SEO

Ha rövidtávon szeretnénk eredményeket elérni és nem bízunk a keresőoptimalizálás sikerében, akkor egyértelműen a PPC, vagyis a kattintás alapú hirdetés mellett kell voksolnunk. Azonban az AdWords kampányok esetén is legalább olyan fontos a jó célzás és kulcsszó meghatározás mint a SEO esetén. A versenyek pedig egyes szektorban igen erősek, ezért külön kulcsszókutatás szükséges, hogy minél nagyobb hatékonysággal működhessenek a kampányaink. Szerencsére az AdWord hirdetések nem csak a Google találati listájára korlátozódnak, hanem minden olyan partner oldalával is bővülnek, amelyek hatékonyak lehetnek a hirdetésünkre nézve. A Google ugyanis fontosnak tartja, hogy csak is releváns helyen jelenhessünk meg, ahonnan valódi érdeklődőkhöz juthatunk majd a pénzünkért.

A keresőoptimalizálás viszont sokkal összetettebb folyamat. Nem csak az oldal kód szintjén kell rendbe tennünk dolgainkat, hanem minőségi tartalommal, informatív, naprakész, frissülő írásokkal is. Ráadásul az sem mindegy, milyen oldalak mutatnak ránk és milyen szövegkörnyezetből teszik mindezt. Vannak módszerek amelyek pár éve még sikerre vittek egy weboldalt, ma pedig már büntet érte a Google. Így csak is olyan csapatban bízzunk meg, akik tisztában vannak a keresőoptimalizálás legújabb praktikáival és a friss algoritmusok működésével.

Bár sokan említik úgy, hogy a SEO ingyen van, ám ez nem igaz. Magára a keresőoptimalizálásra pénzt kell szánnunk, ám kutatások és statisztikai adatok mutatják, hogy hosszú távon sokkal költséghatékonyabb a keresőoptimalizálásba fektetnünk, mint a PPC-be. Azonban ha tehetjük, párhuzamosan hirdessünk kattintás alapon és foglalkozzunk oldalunk keresőoptimalizálásával egyaránt.

Véleményvezér

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo