PPC vagy SEO? Kinek, mikor melyik a jó választás?

Kétségtelen, hogy ma már az online életben nem megyünk semmire megfelelő marketing nélkül. A tökéletes stratégia rendkívül fontos ahhoz, hogy szolgáltatásainkat vagy termékeinket értékesíteni tudjuk a világhálón.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kétségtelen, hogy ma már az online életben nem megyünk semmire megfelelő marketing nélkül. A tökéletes stratégia rendkívül fontos ahhoz, hogy szolgáltatásainkat vagy termékeinket értékesíteni tudjuk a világhálón. Ebben rendkívül sok program, alkalmazás és eszköz áll a rendelkezésünkre. A legnagyobb hatékonyságot azonban akkor tudja elérni egy cég, ha még időben jó keresőmarketing ügynökséget keres magának. Az online keresőmarketing ügynökségek naprakészen tudnak tanácsot adni és technikai segítségnyújtást kínálni a többre vágyó ügyfeleiknek. Eredményeik pedig alátámasztják nagy szakértelmüket és tudásukat.

Persze ehhez az kell, hogy megtaláljuk az ideális partnerünket. Azonban ahhoz, hogy megítélhessük egy ügynökség tudását és rátermettségét, valamilyen szinten nekünk magunknak is bele kell ásnunk magunkat az online hirdetési formák és megoldások világába. Legalább fogalom szinten nem árt tudnunk, mi a különbség a PPC vagy a SEO között és egyáltalán melyiket mikor érdemes választani. Persze attól, hogy tisztában vagyunk néhány fogalommal, még nem jelenti azt, hogy profi online marketingesek leszünk, de lesz rálátásunk arra, hogy ki az aki igazán ért hozzá és tudjuk, mikor mit várhatunk el a pénzünkért amit befektetünk.

Kép: kmumargeting.hu

Melyik az eredményesebb: az AdWords hirdetés vagy a keresőoptimalizálás?

Magyarországon ma leginkább kétféle online hirdetés dominál, az egyik a PPC, vagyis a kattintás alapú hirdetés amit többnyire közösségi portálokon vagy éppen a Google keresőben, esetleg annak partneroldalain tudunk kihaználni, illetve a keresőoptimalizálás, amely segítségével előrébb kerülhetünk a keresőóriás találati listájában a megfelelő kulcsszavainkra. Még az AdWords-ös hirdetések esetén minden látogató után fizetünk minimális összeget, addig a keresőoptimalizálás (vagyis a SEO) egy stabil helyezés elérésében segít, hogy organikus látogatóink száma növekedhessen.

A két különböző módszer különböző eredményeket is produkálhat, de a hozzáértő szakemberek azt tanácsolják, kéz a kézben, mindkettőt alkalmazzuk a siker elérése érdekében. Bár online fórumokon számos vita folyik az úgynevezett „reklámvakság”-ról, amely miatt a kattintható bannerek, hirdetések és ajánlások sok helyen alapból meg sem jelennek (ha blokkolják azokat) máskor pedig a tudatunk átugrik felette és figyelmen kívül hagyjuk őket öntudatlanul is. Azonban a releváns ajánlások még mindig rendkívül hatékonynak bizonyulnak és a Google mellett számtalan külföldi és hazai kattintás alapú hirdetés rendszer üzemel sikerrel a témakörben.

A keresőoptimalizálás sokkal összetettebb jelenség. Még a PPC esetén azonnal mérhető látogató bázisra teszünk szert és csak azok után fizetünk, a keresőoptimalizálás során a jövőbe fektetünk. Annak ugyanis bizonyos időre szüksége van, hogy hatékony lehessen. A különböző módszerek segítenek, hogy a keresőben minél előrébb kerüljünk és ma már a meghatározott kulcsszavakra nem csak az első oldal elérhetetlen, hanem akár az első 3 helyezés is reális cél lehet.

PPC kontra SEO

Ha rövidtávon szeretnénk eredményeket elérni és nem bízunk a keresőoptimalizálás sikerében, akkor egyértelműen a PPC, vagyis a kattintás alapú hirdetés mellett kell voksolnunk. Azonban az AdWords kampányok esetén is legalább olyan fontos a jó célzás és kulcsszó meghatározás mint a SEO esetén. A versenyek pedig egyes szektorban igen erősek, ezért külön kulcsszókutatás szükséges, hogy minél nagyobb hatékonysággal működhessenek a kampányaink. Szerencsére az AdWord hirdetések nem csak a Google találati listájára korlátozódnak, hanem minden olyan partner oldalával is bővülnek, amelyek hatékonyak lehetnek a hirdetésünkre nézve. A Google ugyanis fontosnak tartja, hogy csak is releváns helyen jelenhessünk meg, ahonnan valódi érdeklődőkhöz juthatunk majd a pénzünkért.

A keresőoptimalizálás viszont sokkal összetettebb folyamat. Nem csak az oldal kód szintjén kell rendbe tennünk dolgainkat, hanem minőségi tartalommal, informatív, naprakész, frissülő írásokkal is. Ráadásul az sem mindegy, milyen oldalak mutatnak ránk és milyen szövegkörnyezetből teszik mindezt. Vannak módszerek amelyek pár éve még sikerre vittek egy weboldalt, ma pedig már büntet érte a Google. Így csak is olyan csapatban bízzunk meg, akik tisztában vannak a keresőoptimalizálás legújabb praktikáival és a friss algoritmusok működésével.

Bár sokan említik úgy, hogy a SEO ingyen van, ám ez nem igaz. Magára a keresőoptimalizálásra pénzt kell szánnunk, ám kutatások és statisztikai adatok mutatják, hogy hosszú távon sokkal költséghatékonyabb a keresőoptimalizálásba fektetnünk, mint a PPC-be. Azonban ha tehetjük, párhuzamosan hirdessünk kattintás alapon és foglalkozzunk oldalunk keresőoptimalizálásával egyaránt.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo